המשטרה סגרה את התיק נגד פעיל המחאה שנחשד באיום על לסרי


להאזנה לתוכן:

מייק וייצמן, פעיל המחאה נגד שינוי הסטטוס קוו בשבת בעיר, הודיע הערב כי המשטרה סגרה את תיק החקירה שפתחה לו אתמול בחשד לאיומים על ראש העיר. "קצין המשטרה אמר שזו הייתה טעות", כתב מייק בעמוד הפייסבוק שלו. מי שבחרה לצאת הערב בהצהרה בעניין הייתה דווקא חברת המועצה הלן גלבר, שקולה נדם בשבועיים האחרונים, אך לא יכלה להתאפק מלהכניס ללסרי, שמתברר שכלל לא היה מעורב בכל הסיפור

מייק וייצמן

חקירתו של פעיל הציבור נגד שינוי הסטטוס קוו עוררה אמש הדים רבים. מייק וייצמן הוזמן לחקירה בתחנת המשטרה, שם נאמר לו כי הוא חשוד באיומים על ראש העיר יחיאל לסרי. למרות בקשותיו לראות את האיומים, אלה לא הוצגו בפניו, ולאחר חקירה הוא שוחרר בתנאי מגביל.

הערב שב מייק אל תחנת המשטרה, כפי שהתחייב, וקצין החקירות הודיע לו כי תיק החקירה נסגר וכי מדובר בטעות. "שוחררתי לאחר שיחה של שתי דקות. הודיעו  לי שאני משוחרר בלי תנאים ומדובר בטעות. אמרו שהשתכנעו שאני אדם רציני".

חשוב לציין כי המשטרה פתחה בחקירה לא בעקבות תלונה שהוגשה על ידי ראש העיר או העירייה, אלה על סמך מידע שלה. למשטרה סמכות לפתוח בחקירה גם ללא תלונה רשמית, במיוחד כאשר מדובר באישיות ציבורית.

אתמול כבר מיהרו בעירייה להודיע כי אין הם קשורים לעיכובו של הפעיל הציבורי לחקירה. "ראשית, התלונה בנושא לא הוגשה על ידי העירייה או מי מטעמה והמשטרה פעלה לפי שיקול דעתה הבלעדי. בשבועיים האחרונים ראש העיר דר׳ יחיאל לסרי מנהל את הסוגיה הרגישה של אכיפת חוק העזר בנושא השבת, באופן האחראי ביותר, לטובת שמירה על המרקם העדין שקיים בעיר אשדוד, ומניעת ליבוי יצרים ומתח בין האוכלוסיות בעיר, כאשר המטרה הינה להשיב את מצב הסטטוס-קוו לקדמותו במהירות האפשרית. לא בכדי, בחר ראש העיר לפעול לפתרון אמיתי ולא ללבות את השיח בתקשורת. ההפגנות והשיח ברשתות החברתית, הן חיוניות ומהוות כלי דמוקרטי חשוב, כל זמן שהגבולות לא נחצים והן מכבדות ומכובדות״, הגיבו אמש בעירייה.

מי שמיהרה הערב לצאת בהצהרה אחרי שנעלם קולה מאז תחילת מאבק התושבים, הייתה זו דווקא הלן גלבר, שמיהרה לתקוף את לסרי ולתהות אולי ראש העיר משקר. גלבר, שבשבועיים האחרונים סירבה לענות לשאלות כתבים על עמדתה בנושא סגירה או פתיחת חנויות בשבת, בחרה לתקוף את לסרי ולומר "לסרי שוב מוכיח מאילו חומרים הוא עשוי, בטח לא כאלו שיכולים להתאים לניהול עיר. בושה!".

כאמור, למרות האשמות גלבר, עיריית אשדוד אכן דיברה אמת, ותלונה כלל לא הוגשה על ידי ראש העיר או מי מטעמו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה