מה דעתם של המתמודדים לראשות העיר על סגירת העסקים בשבת? מי מגמגם? מי שותק? מי נחרץ בדעתו?


להאזנה לתוכן:

בעקבות ההתראות שקיבלו בשבת בעלי העסקים בביג ובסטאר סנטר (בנוסף לכל רחבי העיר) לסגור את עסקיהם בשבת, ומאחר והחרדים מספרים לכל שלושת המעומדים לראשות העיר שהאחרים כבר הביעו הסכמתם לסגור את העסקים בשבת בתמורה לתמיכתם.
אשדוד נט פנה ישירות למי שהצהירו על התמודדותם לראשות העיר (לסרי, כצנלסון, גלבר) ובקשנו לשמוע את עמדתם בנושא.
מי דעתו נחרצת? מי שותק? מי מנסה להלך בין הטיפות?

הקשר בין סגירת העסקים בשבת לבין הבחירות לראשות העיר באשדוד הוא מוחלט! ההנהגה החרדית היושבת בירושלים ובני ברק, מנצלת את תחילת המאבק על ראשות העיר אשדוד כדי לזכות בהישגים משמעותיים מבחינתם. 

יתרה מכך, החרדים (הידועים כאומני המו"מ) משחקים בין שלושת המתמודדים ולכל אחד מהם הם "מדליפים" שהאחרים כבר מוכנים לסגור את העיר בשבת בתמורה לתמיכתה בהם לראשות העיר. לד"ר לסרי סיפרו שכצנלסון וגלבר כבר הסכימו וכך גם אומרים במשא ומתן שמנהלים עם הלן גלבר על האחרים.

אל תוך המשחק הזה אשדוד נט נכנסים ומבקשים מנבחרי הציבור שיפתחו את הקלפים - שיאמרו כאן את דעתם לתושבי אשדוד באופן ברור ורשמי! ראוי שהציבור בעיר ישמע ממי שמבקש את אמונו - מה דעתו  בנושא סגירת העסקים הפתוחים היום בשבת.

מביע עמדה ברורה ונחרצת כנגד סגירת עסקים בשבת

הראשון להגיב לאשדוד נט במוצ"ש היה שמעון כצנלסון המתמודד על ראשות העיר באשדוד והוא מתנגד ליוזמה של אריה דרעי בגלוי:

כצנלסון לא יוכל לקבל את תמיכת החרדים שכן אם יעשה כן, יאבד בו ברגע את התמיכה שהוא זוכה לה מהציבור החילוני המהווה את בסיס הכוח שלו.

באופן רשמי הוא טוען שההתראות שחולקו השבת ע"י פקחי העירייה לעסקים הפתוחים, הינם הפרה בוטה של הסטטוס קוו בעיר! "אנחנו לא ניתן לסגור שום עסק. נעשה הפגנות ומחאה חברתית ואף נסגור את עיריית אשדוד אם נצטרך.

אנחנו נגד חוק המרכולים, של אריה דרעי ונחתים את התושבים באשדוד נגד חוק רע זה! ונגד סגירת העסקים בשבת. ראש העיר לחוץ וימכור הכול כדי לזכות בתמיכת החרדים, אני מצהיר שניהיה נגד בכל מקרה".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי:

נשמע כבול בין הלחץ החרדי והחוק המרכולים החדש לבין רצון הציבור החילוני.

ברמה האישית היה שמח להשאיר את המצב כפי שהוא. ברמה הפוליטית, הוא די חושש לאבד את תמיכת החרדים המהווים חלק משמעותי בקואליציה שלו. כרגע הוא נשען על חוק המרכולים כהסבר למהלך הדרמטי של הפקחים בשבת, אך נראה שאם החרדים ימשיכו למשוך את החבל יותר מידי, הוא יקרע וראש העיר ישתחרר מהכבלים שלהם...עד כדי כך שהם יוכלו להפסיד הכול באשדוד (ויש להם מה להפסיד).

על פי ראש העיר (נכון למוצ"ש) , ההתראות שנשלחו לעסקים בשבת הם כהכנה לחוק המרכולים שיעבור השבוע בכנסת. לעיר אין אפשרות ללכת נגד החוק. כל השנים היינו בעד שמירת הסטטוס קוו ומכאן שהחנויות בביג פאשן ובסטאר סנטר יכלו היו לפתוח בשבת. כעת משהחוק יעבור, לא יהיה ניתן לצאת כנגדו. 

ממתינים לתגובתה של הלן גלבר שהצהירה על התמודדותה לראשות העיר -

הלן גלבר - צילום אבי רוקח

הלן גלבר מנהלת שיחות לתמיכת הציבור החרדי במועמדותה לראשות העיר.

גלבר עדיין לא הגיבה לפנייתנו שנשלחה אליה במוצ"ש. אנו עדיין ממתינים לתגובתה הרשמית על עמדתה בנושא. נשמח לפרסמה כשתגיע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה