בשעה טובה: דיירת ראשונה בהוסטל החדש ברובע ח'


להאזנה לתוכן:

אתמול (א') נכנסה הדיירת הראשונה להוסטל החדש ברובע ח'. את פניה קיבל מר ולדימיר גרשוב, סגן ראש העיר ויו"ר חפ"א האחראית על בניית המקום לאחר שזכה במכרז של משרד הקליטה. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הודה לח"כ סופה לנדבר שרת הקליטה על היוזמה המבורכת ולחפ"א על הביצוע המהיר והיפה

מר ולדימיר גרשוב, סגן ראש מקבל את פניה של הדיירת הראשונה

שרת הקליטה גב' סופה לנדבר, יצאה ביוזמה חדשה לפיה המדינה תבנה הוסטלים על קרקעות חומות (קרקע חומה – קרקע המיועדת לבנייה ציבורית) בערים קולטות העלייה, עבור עולים חדשים פנסיונרים המתפקדים עצמאית. באשדוד זכתה חברת חפ"א במכרז ובתוך פחות משנתיים העמידה הוסטל לתפארת בקצהו הצפון מערבי של רובע ח', בסמוך לצומת הרחובות בני ברית ומנחם בגין.

בהוסטל שנפתח השבוע אך טרם נחנך רשמית, יהיו 257 יח"ד דיור. 181 יח"ד קטנות המיועדות לפנסיונר בודד, בגודל של 25 מ"ר, וכוללות חדר מגורים, שירותים ומטבחון ו-76 יח"ד המיועדות לזוג פנסיונרים, בגודל 32 מ"ר, ובהן תוספת של חצי חדר על המפרט בדירות הקטנות.

בינתיים נקלטו 10 דיירים חדשים, ובמהלך החודשים הקרובים יאוייש המקום בעולים מבוגרים שאושרו ע"י משרד הקליטה. הפנסיונרים שיאושרו חייבים לעמוד בקריטריונים של משרד הקליטה ובעיקר הם צריכים להיות בעלי מסוגלות לתפקוד עצמאי, שכן דיירי הבית מנהלים את חייהם באופן עצמאי לגמרי ואינם תלויים בסיוע ועזרה חיצונית.

חפ"א שתפעיל את המקום במתכונת בית תמר, מקבץ דיור לדוגמא שזכה לשבחים רבים וממוקם ברחוב ההגנה, תעניק שירותי תחזוקה והפעלת מועדון משותף לדיירי ההוסטל. לבד מכך כאמור, הדיירים מתנהלים עצמאית בתוך דירותיהם, אם כבודדים ואם כזוגות.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מסר את תודתו לשרת הקליטה על מימון המיזם החשוב הזה שמצליח לשחרר כעת עשרות בתים שהיו בשכירות ועתה, עם מעבר הפנסיונרים להוסטלים, יתפנו הדירות הללו לשוק הדיור עבור זוגות צעירים. לסרי הודה למר גרשוב ולמר יהודה אבידן מנכ"ל חברת חפ"א, על הביצוע המהיר והמוצלח של פרויקט הבינוי ועל תפעול הבית במתכונת הוסטל בית תמר.

בתמונה, ולדימיר גרשוב, סגן ראש העיר ויו"ר חפ"א, מקדם בברכה את גב' לודמילה בלכמן, הדיירת הראשונה בהוסטל החדש. בלכמן שהגיעה לאשדוד ב-1996 מצפה להכיר חברות וחברים חדשים ובעיניה אין סמלי יותר לעבור לדירתה החדשה מאשר בחג החנוכה – חג האורים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה