58 ראשי רשויות מתנגדים לחוק שיאפשר לשר הפנים לשלוט בחוקי עזר הנוגעים לשבת


להאזנה לתוכן:

ראשי רשויות ברחבי הארץ חתמו על מכתב בו הם מביעים התנגדותם לאישור חוקים, שעשויים לאפשר לשר הפנים לאשר חוקי עזר עירוניים בנוגע להפעלת בתי עסק בשבת. על פי הצעות החוק, חוקי עזר שיעסקו בימי המנוחה בשבת יהיו צריכים להיות מאושרים על ידי שר הפנים. "מדובר בפגיעה חמורה בתושבי מדינת ישראל, באמצעות פגיעה בסמכויות נבחריהם בשלטון המקומי ובשינוי דרסטי של הסטטוס קוו", נכתב במכתב

כפי שדיווחנו השבוע, חוקים שמתכוננים לעבור בכנסת עשויים להביא למצב בו ייסגרו מתחמי הקניות ביג וסטאר סנטר בשבתות. שתי הצעות חוק מקודמות בנושא זה. האחד הוא חוק המקנה לשר הפנים (אריה דרעי) סמכות להפעיל פקחים נוספים מטעמו לאכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה ולהטיל קנסות על חנויות המעסיקות יהודים בשבת . השני הוא חוק שיעניק לשר הפנים סמכות לא לאשר חוקי עזר עירוניים המאפשרים פתיחת חנויות בשבת (וכן בנושאים נוספים על פי החלטתו). יתרה מזאת, היא קובעת כי שר הפנים לא יאשר פתיחת חנויות בשבת . השר דרעי הצהיר כי סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על העברת שני החוקים בנושא השבת.

מי שיוצאים נגד הצעות החוק שמקנות לשר הפנים סמכויות לערער את הסטטוס קוו במדינה אלה 58 ראשי רשויות, שחתמו על מכתב לראש הממשלה בו הם מביעים התנגדות חריפה לחוקים המתכוננים.

בין החותמים על העצומה גם חיים ביבס - ראש עיריית מודיעין רעות ומכבים ויו"ר השלטו המקומי, ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי - שמשמש גם כיו"ר פורום 15 הערים העצמאיות. 

במכתב טוענים החתומים כי "השלטון המקומי מתנגד נחרצות להצעת החוק המבקשת לשנות את מערך היחסים הקיים בין השלטון המרכזי לבין השלטון המקומי. בכל הנוגע להתקנתם של חוקי עזר, בפרט בימי המנוחה, שכן המדובר בפגיעה חמורה בתושבי מדינת ישראל, באמצעות פגיעה בסמכויות נבחריהם בשלטון המקומי ובשינוי דרסטי של הסטטוס קוו הקיים לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ".

למכתב המלא של ראשי הרשויות ורשימת החותמים - כנסו כאן!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה