להאזנה לתוכן:

תלמידי בתי הספר רננים ורתמים משדרים חדשות בתוכנית ייחודית, המשלבת טיפוח כישורי קריאה ומעורבות חברתית בבית הספר.


בשני בתי ספר יסודיים באשדוד, בי"ס רננים ובי"ס רתמים, הוקמו השנה אולפני רדיו מקצועיים בסיוע של מינהל החינוך. הקמת האולפנים היתה נדבך נוסף לתוכנית "מדברים נכון שומרים על השפה", תוכנית ייחודית בתחום טיפוח הקריאה וקריינות רדיו שהחלה לפעול בשנה שעברה במספר בתי ספר בעיר, במסגרת תוכניות קרן קרב, תוכנית אותה פיתח מר יהודה בר יוסף, קריין רדיו ומנחה אירועים.

השנה, עם הקמת האולפנים, תלמידי ביה"ס מפיקים ומשדרים מהדורת חדשות שבועית, במסגרתה מתראיינים אורחים, כגון, שוטרים, רופאים, מתנדבים ואנשי חינוך. המהדורה כוללת דיווחים נרחבים על הנעשה בבתי הספר ובקהילה, ומושמעת במערכת הכריזה, ולאחר מכן מועלת לאתר הבית ספרי, שם מאזינים לה גם ההורים וגורמים נוספים. 

כמו כן, יוצאים התלמידים לשטח לפגוש גורמים בקהילה. בנוסף, תלמידי בתי הספר, מכיתה ב' ועד ו', נחשפים לשפה העברית התקנית, ולומדים כיצד לקרוא נכון בהטעמות המתבקשות מסוגי הידיעות, ועד ראיונות אולפן ושטח. עולם המושגים של התלמידים מורחב באופן משמעותי, והם רוכשים בטחון עצמי ומיומנויות חשובות בכללי הקריאה והפקת הקול. יצירתיות התוכנית יוצרת עניין רב בקרב התלמידים וניתן לומר בבירור כי חל שיפור רב בתחומי הקריאה והבנת הנקרא. 

התוכנית מעודדת את תחום הקריאה בקרב התלמידים וגם מעודדת למעורבות בחברה בקהילה בשני אופנים – כל קהילת ביה"ס יודעת מה מתרחש בביה"ס בנושאים שונים וגם זהו תפקידם של התלמידים עצמם להפיק את המהדורה והם אחראיים להעברת המידע . 

מר יהודה פרנקל הממונה על החינוך בעיריית אשדוד, והגב' ירדנה חדד הממונה על בתי הספר היסודיים וגני הילדים, אישרו ומימנו הקמת שני אולפני רדיו בבתי הספר "רתמים" ו"רננים", בעלות של עשרות אלפי שקלים. הקמת האולפנים באה לאחר שנעשתה פנייה מצד בתי הספר, שוש בן שמעון ואילנה דאי, ולאחר שמר פרנקל וגב' חדד עמדו על חשיבות התוכנית וגילו בה עניין רב, נרתמו למשימה ומלווים את הפרויקט באמצעות הגב' קרן שטלריד, הממונה על המעורבות הקהילתית בעיר. 

בתמונה: השוטר הקהילתי זאב קרפ, שהעביר הרצאה לתלמידי בית הספר "רננים" בתחום הגלישה הבטוחה בפורומים הכיתתיים באינטרנט, מתראיין בסוף ההרצאה באולפן החדשות של "קול רננים" על ידי התלמידה ניקול מטוסוויץ', מגישת המהדורה, והגב' ורד נטו עורכת המהדורה. 
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה