חוג לכל ילד? לא אם אתה היפראקטיב


להאזנה לתוכן:

ילד בן 10 , שבשנתיים האחרונות השתתף בחוג אנגלית במתנ"ס, לא הורשה לחזור ולהירשם לחוג. למה? הילד סובל מבעיות קשב וריכוז, עובדה שלטענת אימו לא הפריעה לו להתקדם ברמת האנגלית. מתחילת השנה מנסה אימו לרשום אותו לחוג, אך ללא הצלחה. במתנ"ס כנראה שכחו את חזון ראש העיר, שהבטיח "חוג לכל ילד" . "הילד יושב בבית ולא מבין למה נידו אותו מהמתנ"ס", אומרת אימו בעצב. גם אנחנו לא מבינים


דני (שם בדוי) ילד מקסים בן 10, למד בשנתיים האחרונות אנגלית, זאת במסגרת חוג לאנגלית שהתקיים במתנ"ס בביה"ס אופק. לדברי אימו של דני, בשנתיים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בהישגיו של הילד ברמת האנגלית והוא מתקדם הרבה יותר משאר בני כיתתו.


אלה מה, דני הקטן גם סובל מהיפראקטיביות. "קשה לו לשבת במקום אחד לאורך זמן והוא אוהב לטייל הרבה", מספרת אימו. לדבריה, אין מדובר בהפרעות התנהגות ועד היום היא לא שמעה תלונות מיוחדות על בנה הקשורות להתנהגותו. "הילד פשוט דורש קצת יותר יחס מילד אחר. זה לא הופך אותו לבעייתי או ילד שאי אפשר להתמודד איתו", אומרת האם.


אך במתנ"ס שבביה"ס אופק החליטו שהם כבר לא רוצים את הילד במסגרת שלהם, כך טוענת אימו של דני. לדבריה, בתחילת השנה היא קיבלה טלפון מהמורה של דני בחוג לאנגלית, שסיפרה לה על פתיחתו של החוג ועל כך שהיא תשמח שדני ירשם לחוג. "באותה השיחה אמרה לי המורה שדני ילד מקסים שדורש הרבה אהבה", מספרת האם. 


אך מה רבה הייתה הפתעתה של האם כאשר הגיעה לרשום את בנה לחוג, אך במתנ"ס סירבו בכל תוקף לבצע את ההרשמה. "הפקידה אמרה לי שהוחלט שלא לאפשר את הרישום של הילד בגלל שהם לא רוצים לקחת עליו אחריות", מתארת האם. לטענתה, כאשר ביקשה לדבר עם המנהל של המתנ"ס נאמר לה שהיא לא יכולה לדבר איתו ואין מה לעשות. 


לאחר מאמצים רבים מצליחה האם להגיע אל מנהל המתנ"ס. היא מנסה לדבר אל ליבו ועולה רעיון שהילד ילווה במבוגר. המנהל מבטיח לאם שהוא יחזור אליה עם תשובות, אך לדבריה, חלפו חודשים משיחתה עם המנהל ודבר לא קרה. "ניסיתי להשיג אותו טלפונית פעמים רבות, אבל הוא פשוט לא חוזר אלי, פשוט נעלם".


בינתיים החודשים חולפים והילד יושב בבית ללא חוג. "הוא לא מבין למה לא מרשים לו לחזור לחוג אנגלית שהוא כל כך אהב. הוא שואל שאלות ומרגיש ממש מנודה מכל הסיפור. מדובר בילד בן 10 שחושב שעשו עליו חרם", אומרת לנו האם בכעס.

מהחברה העירונית לתרבות הפנאי נמסר בתגובה:

החברה העירונית לתרבות הפנאי, רגישה לצרכיהם של ילדים מאוכלוסיות מיוחדות ובאמצעות יחידה מקצועית היא דואגת לשילובם בקהילה בפעילויות רבות ומגוונות בכל מוסדות החברה ואף במתנ"ס "דקל" (רובע ט"ו).

יש לציין, כי הילד האמור הועבר השנה מביה"ס בו למד למסגרת חינוכית מיוחדת ההולמת את צרכיו. השתתפותו בקורס לאנגלית במתנ"ס נתקלה בקשיים רבים לאחר שהמורה הגיעה למסקנה כי הילד מיצה את יכולותיו האישיות בקורס האמור ולאחר שבמהלך השנה החולפת נעלם הילד מכיתת הלימוד מספר פעמים: פעם אחת נמצא ברחוב ובפעם אחרת אותר כשהוא מסתגר בכיתת המחשבים שבמתנ"ס.

מאחר והמורה בחוג אינה ערוכה להתמודדות עם מצבים כגון אלו הגובלים בסכנה של ממש לשלומו ובריאותו של הילד ומאחר וישנה מחוייבות מקצועית לשאר החניכים בקורס הסביר מנהל המתנ"ס, משה אלחרר, בשיחת טלפון ארוכה לאמו של הילד כי השתתפותו בחוג תתאפשר רק בצירוף של מלווה מבוגר.
 
בכל מקרה, בחברה העירונית לתרבות הפנאי, מבקשים מהאם ליצור קשר מחודש כדי לסייע באיתור חוג מתאים אחר שיהלום את צרכיו של הילד.

תמונת אילוסטרציה: חדשות ערוץ 2 באינטרנט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה