בעירייה מציעים לעובדים בני 50 ומעלה תנאי פרישה משופרים


להאזנה לתוכן:

פרסום ראשון: מסמך שהגיע לידינו, ושמופץ בקרב העובדים, מציע לעובדים בני 50 ומעלה תנאי פרישה מועדפים הכוללים מענקים נדיבים.

 
בזמן שבכל העולם מעלים את גיל הפרישה מהעבודה, שבישראל עומד היום על גיל 67, כאשר הכוונה היא להגיע ל-70, מציעה עיריית אשדוד תוכנית פרישה מיוחדת לעובדיה הוותיקים והמבוגרים. כמה מבוגרים? מדובר בעובדים מגיל 50 ומעלה בעלי תוכנית פנסיה צוברת שנמצאים כבר שנים במערכת. גורם בעירייה מציין במדובר בקיצוץ שומנים והכנסת עובדים חדשים ורעננים. 

במכתב שהופץ בקרב העובדים בשבוע בעבר, מציעים בעירייה לעובדים תנאי פרישה מועדפים. התוכנית, שנושאת את השם: "חלון הזדמנויות", מציעה לעובדים תמריצים כדי שאלה יפרשו. ההצעה אגב תהיה תקפה עד ה- 31.12.10.

עוד מציינים בעירייה שהתוכנית מאושרת ע"י משרדי האוצר והפנים, כאשר במסגרת התוכנית מתחייבת העירייה לבטל חלק מהמשרות. בנוסף מבטיחים בעירייה שעובדים שקיבלו הודעות מהממונה על השכר באוצר על חריגות בשכרם, תישקל הקלה בפגיעה בשכרם, זאת כאמור במידה ויצטרפו לתוכנית הפרישה.

בתוכנית הפרישה מציעים בעירייה לעובדים הפורשים חודשי מענק (בהתאם לוותק) וחודשי הסתגלות, זאת בנוסף לימי החופשה, הפיצויים ושאר התנאים המגיעים לעובד הפורש מעבודתו. בנוסף מציעה התוכנית מענק חד פעמי לעובדים בגילאי 50-55. מדובר במענק עד 30 אלף ש"ח בהתאם לוותק.

האם התוכנית מטיבה עם העובדים? 

עלייה בתוחלת החיים, אלצה את המדינות המפותחות לתת מענה לגיל השלישי בכל רבדי החיים כגון: זכויות סוציאליות, פנסיה, דיור, קצבאות, עבוד ותעסוקה וכיו"ב.

כחלק מהמענה שנתנו מדינות מפותחות לעלייה בתוחלת החיים, העלו מדינות כגון ישראל (דוגמא עדכנית בצרפת) את גיל הפרישה מהעבודה וזאת, על מנת לאפשר לגיל השלישי לעבוד עד גיל מתקדם יותר בכדי להמשיך ולקיים את חייו בכבוד.

אם מצרפים את העובדה כי עיריית אשדוד הנה מערכת עבודה מאוזנת עם עודף תקציבי של עשרות מיליוני שקלים וכן, את העובדה כי גם בישראל תוחלת החיים עלתה, לא ברור מדוע דווקא בעיריית אשדוד מנסים לקדם תוכנית לעידוד פרישה. "האם המטרה הסמוייה הנה לקלוט כוח אדם חדש לעיריית אשדוד, אשר נובע מאינטרסים פוליטיים של גורמים כאלו ואחרים בעיריית אשדוד?", אומר לנו השבוע גורם בעיריית אשדוד. 
 
לדבריו, לאור העובדה כי עיריית אשדוד אינה זקוקה להתיעלות כלכלית מסוג התוכנית הנ"ל אשר מהווה בדרך כלל התערבות קיצונית למערכות עבודה כושלות מבחינה כלכלית ולאור העובדה כי תוחלת החיים בישראל עלתה, ברור שהתוכנית אינה מיטיבה עם העובדים אשר חיים עד גילאים מתקדמים.
 
"נותר אלא, לתהות על מניעיה של עיריית אשדוד לקדם תוכנית לעידוד פרישה", אומר לנו אותו הגורם. 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה