להאזנה לתוכן:

הסרט "אין דגים בים" של תלמידי בית ספר "רתמים" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל סרטי הילדים והנוער שהתקיים בסוף השבוע בסינמטק בתל אביב וייצג את ישראל בפסטיבל הבינלאומי "צאק ג'וניור", שיתקיים באיטליה בחודש מאי

 
סרטם של תלמידי בית הספר "רתמים" אשדוד הופק במסגרת פרויקט משותף של משרד החינוך, ערוץ הילדים ועמותת להב לקידום ערכים בחברה - "ילדים יוצרים סרטים". במסגרת הפרויקט, נקראו תלמידים בכיתות ה'-ח' בכל הארץ להעביר סיפורים קצרים, פרי עטם. לאחר תהליך סינון, נבחרו שישה סיפורים בולטים, שעובדו לסרט קצר. צוות מקצועי מעמותת להב, הכולל תסריטאי ומפיק הגיע לבית הספר ובעבודה משותפת עם התלמידים הפיקו עמם יחד את הסרט, לרבות, כתיבת התסריט, ליהוק שחקנים, הלבשה, הפקה, איפור בימוי, צילום וכדומה. 

הסרט "אין דגים בים", מבוסס על סיפורה של תלמידת כיתה ו' בבית הספר, עדי ועקנין.  הסרט מתאר את התמודדותה של נערה מתבגרת בשם אריאל, שאביה דייג ומזה כמה זמן הולכים ופוחתים הדגים - בשל זיהום הים והאב מתקשה לעמוד בנטל הפרנסה הבית. לאחר שעומר מזמין את אריאל לסרט, היא מבקשת לקנות שמלה חדשה ומתקשה לקבל את הסירוב של הוריה לתת לה כסף בשל המצב הכלכלי. 
 
הסרט באורך של כ-15 דקות ומשחקים בו תלמידי והורי בית הספר "רתמים". הסרט שודר בשבוע שידורים מיוחד בערוץ הילדים וכן הוצג בפסטיבל סרטי הילדים והנוער, שהתקיים בסוף השבוע בסינמטק בתל אביב וזכה כאמור במקום הראשון. הסרט ייצג את מדינת ישראל בתחרות בינלאומית שתיערך בחודש מאי באיטליה.

מטרת הפרויקט "ילידם יוצרים סרטים" הוא לאפשר לתלמידים לשלב בין יכולת יצירה לבין הרצון להשמיע את קולם בנושאים הקרובים לליבם, ובכלל זה התמודדותם, מחשבותיהם על ערכי הדמוקרטיה, סובלנות כבוד הדדי קבלת האחר ועוד.

שוש בן שמעון, מנהלת בית הספר רתמים ציינה, כי היא גאה מאוד בתלמידים ובצוות החינוכי וכי היא רואה חשיבות רבה בכל התהליך של יצירת הסרט, אשר זימן לתלמידים התנסות חווייתית מעשירה ומעמיקה עם היבטים של כישורי חיים, תוך ביטוי עצמי.  
 

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי אמר השבוע בסיפוק רב: "הזכייה של תלמידי בית הספר 'רתמים' מהווה כבוד גדול לעיר אשדוד בכלל ולמערכת החינוך העירונית בפרט. הזכייה מצטרפת לשורה ארוכה של זכיות בתחרויות ארציות ובינלאומיות. העשייה הענפה בתחום החינוך מובילה את אשדוד להישגים רבים ולהצלחות חסרות תקדים. אני שמח לראות שגם בתחום אומנות הקולנוע, תלמידי העיר מובילים, זוכים במקומות הראשונים ומהווים מודל לחיקוי ברמה הארצית".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה