אישה בהריון מתקדם לקתה בדום לב ואיבדה את עוברה - לפני זמן קצר היא הלכה לעולמה


להאזנה לתוכן:

טרגדיה באשדוד: אישה בשנות ה- 20 לחייה, בחודש התשיעי להריונה, לקתה בדום לב באופן פתאומי. היא פונתה תוך כדי מאמצי החייאה לבית החולים 'קפלן', שם, בניתוח חירום הם ניסו להציל את חייה וחיי עוברה, אך העובר יולד ללא רוח חיים. האישה אושפזה ביחידת הטיפול הנמרץ של 'קפלן' כאשר מצבה אנוש והרופאים נלחמו על חייה. לפני זמן קצר היא הלכה לעולמה

 
מום נדיר בעורק הטחול, הוביל לטרגדיה קשה באשדוד. בת 27, שהייתה בחודשי הריון מתקדמים (שבוע 36), לקתה ביום שלישי בלילה בדום לב ואיבדה את עוברה. מצבה אנוש.
 
צוותים של מד"א הוזעקו ביום שלישי בלילה לבית ברחוב יצחק שדה. האישה, שהייתה בהכרה מלאה, התלוננה על כאבי גב. צוות מד"א, לאחר שבדק את האישה, החליט לפנות אותה לבית החולים. בכניסה לחדר המיון ב'קפלן', נכנסה האישה לדום לב. צוות הנט"ן החל לבצע פעולות החייאה, כאשר אליהם מצטרפים צוותי חדר הטראומה של 'קפלן'. היא הוכנסה מיד לחדר הניתוח לניתוח חירום קיסרי, כדי לנסות להציל את העובר שבביטנה.
 
כאשר החלו הרופאים בביצוע הניתוח הקיסרי, הם גילו שביטנה מלאה בדם והעובר יולד ללא רוח חיים. אז התברר שהגורם לדום הלב באישה הוא דימום פנימי מסיבי מעורק הטחול, שנגרם כתוצאה ממום נדיר וגרם למפרצת עורק הטחול.
 
ד"ר יורם קליין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים 'קפלן' ברחובות: "מיד שגילינו את הקרע בעורק, ולאחר שלצערנו לא יכולנו להציל את חיי העובר, הועברה האישה לחדר ניתוח כדי להפסיק את הדימום בביטנה ולנסות להציל את חייה".
 
לדברי קליין, מדובר במום נדיר שקשה לאבחנה והוא אינו קשור להריון, אך ייתכן שבעקבות הלחצים בבטן כתוצאה מההריון, נגרמה המפרצת בעורק שהובילה לדום הלב.
 

לאחר הניתוח הועברה האישה ליחידת הטיפול הנמרץ, שם ממשיכים הרופאים להילחם על חייה. מצבה עדיין מוגדר אנוש וקשה.

עידכון: לפני זמן קצר הלכה האישה לעולמה, למרות מאמצי רופאי בית החולים להציל את חייה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה