ג'קי בן זקן רכש את השליטה במנופים


להאזנה לתוכן:

בן זקן מחזיר לידיו את גרעין השליטה במנופים.

 איש העסקים מאשדוד הודיע כי החליט לרכוש את גרעין השליטה במנופים מידי חברת ASTC, שבשליטת מרקוס וובר בסכום של 700 מיליון שקל. 
בן זקן  מאשדוד שילם לקבוצת ASTC סכום המייצג רווח של קרוב ל 100 מיליון ₪ כידי ליהנות מגרעין השליטה .

מנופים, אשר נסחרת כיום לפי שווי של כ 1.1 מיליארד ₪ מחזיקה כיום נדלן מניב מגוון וקרקעות לבנייה. עם כניסתה ל" ת"א מאה ", בחודש הבא, ההון העצמי שלה יעמוד על 800 מיליון ₪ כשהיא נסחרת לפי שווי של 1.1 מיליארד ₪ בלבד.
מעבר לנכסיה,  לקבוצה 25%  ברישיון הקידוח "מד אשדוד" בעל סקר ססמי הזהה לקידוח לווייתן שיש המעריכים אותו בשווי של כ 300 מיליארד ₪!
הערכה לגבי מ.ד אשדוד אומרת כי בעומק 5900 מ"ר יש מאגר של 200 מיליון חביות נפט.
מאיר שמיר, אילן בן דוב ובית ההשקעות דש אייפקס, משקיעים אמריקאים ואחרים כבר הודיעו כי הם מתכוננים להצטרף למהלך של בן זקן במנופים באופן אישי.
בעקבות ההתפתחויות - הציבור יחזיק בכ  20% במנופים, ומכאן שאין מניע שמנופים המדורגת כאחת מ50 החברות הגדולות בארץ, תעבור כבר בחודש הבא להיסחר במדד ה100 בבורסה.
בעקבות בן זקן עשוי דני וקנין להודיע כי הוא ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה.
 
קידוחי נפט – "מד אשדוד":
מנופים פיננסים מחזיקים ב25% לרישיון "מד אשדוד" הנמצא בעומק הים, במרחק של 16 ק"מ מול רצועת החוף שבין פלמחיםלאשדוד.  ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי המחזיקים ב-25% נוספים  והמיליונר החרדי חיים לייבוביץ 50% .
קידוח זה אמור היה להתבצע כבר בשנת 2004 בהשקעה שהוערכה בזמנו ב-40 מיליון דולר אךבעקבות איסור של משרד הביטחון וקושי בהשגת אסדת קידוח, הקידוח נדחה עדאשר משרד התשתיות הודיע על פקיעת הרישיון ועל שלילתו. בדרך לזכייה בקידוח עקפו מנופים בין היתר, את ישראמקו של קובי מימון, שניסתה לערער על ההפסד.
מיקום הקידוח מתבסס על תוצאות קידוחים "ים 1 ו-2". בשנת 1989 ישראמקוביצעה קידוח "ים 1", שבשל בעיות טכניות לא הצליח להגיע לשכבת המטרה, לאחר שבעומק של 3,000 מטר התרחשו שורה של תקלות. שנה לאחר מכן בוצע קידוח נוסף, "ים 2", באזור סמוך שהגיע לעומק של יותר מ-5,300 מטר. במהלך מבחני ההפקה שבוצעו בסיום הקידוח, זרם הנפטבקצב של 800 חביות ביום אולם הציוד בו נעשה שימוש לא עמד בלחצים הגדולים ובטמפרטורה הגבוהה. וכך, על אףשבמבחן ההפקה זרם נפט בקצב של 800 חביות ליום, ועל פי חלק מההערכות ניתן היה להגיעגם לקצב של 2,000 חביות ביום, לא הייתה ברירה אלא לנטוש את הקידוח.
הערכה היא כי יש מאגר נפט שמכיל עד 200 מליון חביות נפט בעומק 5,900 מטר. עלות הקידוח מוערכת כיום ב-80 מליון דולר ותבוצע בעזרת אסדת "ג'ק אפ" הניצבת עלרגליות בתחתית הים וזאת בגלל המים הרדודים באתר (90 מ') ביצוע קידוח כזה זול בהרבהלעומת אסדת ציפה למים עמוקים (כמו בתמר) שהעלות שלה גבוהה בהרבה.
לטענת בן זקן מדובר פה בזיכיון הכי אטרקטיבי במדינת ישראל. אני מבין את האמוציות שהיו סביב הזיכיון הזה. בקידוח הזה כבר הושקעו בעבר 40 מיליון דולר, בבדיקות הראשונות להיתכנות מציאת נפט. הקבוצה שלנו לא צריכה להוציא את כל עשרות המיליונים האלה, כבר יודעים שבבלוק הזה יש נפט באיכות טובה מאוד. יש שם פוטנציאל אדיר ואני יכול להגיד שמרגע הזכייה ועד היום גם ליבוביץ' וגם אני קיבלנו הצעות רבות לשותפות בסכומים גדולים. כמעט אין גוף בתחום שלא פנה אלינו, כולם כולל כולם, אבל אנחנו סירבנו. המטרה שלנו היא להביא להפקה של נפט, נקודה. נעשה הכל כדי להגיע ליום שבו יהיה גם נפט במדינת ישראל, והוא יבוא מחופי אשדוד".
 
מנופים - נכסים מניבים
סטאר סנטר:
הסטאר סנטר הינו מרכז קניות ובילוי הגדול בישראל המוגדר "פאוור סנטר" ואחד המובילים בארץ.
הסטאר הוקם בשנת 2004, כאשר נכון להיום גודלו כ-100 דונם וכל -50,000 מ"ר שטחי המסחר שבו, מושכרים בפועל. נכון להיום המתחם מאגד בתוכו כ-100 חנויות כשמתוכם 85 מהחנויות הן רשתות ארציות מובילות.
בתחילת 2008 חברת הביטוח "הפניקס", נכנסה לשותפות בסטאר סנטר בתחילת השנה, ובמסגרת העסקה היא שילמה 133 מיליון שקל עבור 25% מהקניון - סכום ששיקף לקניון שווי של 532 מיליון שקל.
כיום מעורך הסטאר סנטר בשווי של כ 650 מיליון שקלים
 
קניון ארנה הרצלייה:
מנופים רכשה את קניון ארנה ביולי 2007 מ"אלביט הדמייה" של מוטי זיסר תמורת 538 מיליון שקל.
זיסר הקים את קניון ארנה בשנת 2003 והשקיע בהקמתו סכומי עתק. הקניון מעוצב בהשראת ונציה. הקניון, הממוקם בהרצליה-פיתוח, משתרע על פני 27,000 מ"ר ופועלים בו כ-110 עסקים.
בעת הרכישה שטחי הבידור בקניון היו מעל 50%, ויתרת השטח כללה שטחי מסחר מסורתיים. מאז הרכישה החלה מנופים בתהליך שיפוץ ושדרוג הקניון, בהשקעה של 60 מיליון שקל, חלק מהחנויות פונו לטובת יצירת שדרה מרכזית ונערך שינוי בתמהיל השוכרים. בימים אלו החל מסע השיווק של הקניון במתכונתו החדשה.בחודשים האחרונים הצטרפו לארנה כמה רשתות, בהן גאפ, המשביר לצרכן, טופ שופ משולב עם טופ מן, טומי קידס, ראלף לורן, צומת ספרים, רנוואר, טופ מרקט  ועוד
שווי שוק מעורך של ארנה הרצלייה במתכונתו החדשה -  700 מיליון שקלים
 
 
קניון ארנה נהרייה:
הנכס השלישי של מנופים הוא קניון נהרייה שאושר לבנייה בשבוע שעבר. מנופים צפויה להשקיע בבנייתו 250 מיליון שקל. הקניון החדש שצפוי להיפתח בעוד כשנתיים ישתרע על שטח מסחרי של 16250 מ"ר ויכלול 100 חנויות ומלון עם 24 סוויטות. מיד עם הנחת אבן שווקו כ 50% מהחנויות בקניון. בין הרשתות שכבר החליטו להיכנס לקניון, ניתן למנות את המשביר החדש לצרכן, נייקי, סופר-פארם, מקס ברנר, קסטרו, אדידס ועוד. דמי השכירות ינועו בין 40-70 דולר למ"ר.
שווי השוק המוערך של ארנה נהרייה לאחר הקמתו: הנו כ 400 מיליון שקלים
 
 
נכסים:
לפני מספר שנים רכשה מנופים חברה ציבורית בשם מאקפל, עם כסף בקופה והיא כיום חברה־בת של מנופים. 
עם הכסף בקופה היא רכשה כאלף דונם בעיר הבירה אסטנה, במיקום הכי מרכזי בעיר. מנופים אישרה תב"ע של 2.8 מיליון מ"ר, מסחר ומלונאות ומגורים ומשרדים, ויש המעריכים כי זאת עסקת הנדל"ן הכי טובה שמנופים תעשה".
לאחר שמנופים מחקה את ההפסד בבניין הליפסטיק בניו יורק, היא אינה חשופה יותר להשקעה בבניין ויכולה רק להרוויח ממנו.
בניין המשרדים בדאלס שווה למנופים 125 מיליון ₪ בחלקה היחסי ומניב תשואה לחברה
ג'קי בן זקן
בעל השליטה החדש גקי בן זקן מחזיק באופן אישי בנכסים בשווי מאות מיליוני שקלים בתחום הנדל"ן התקשורת, האופנה.
מניותיו במנופים חופשיות מכל שיעבוד.
בן זקן מעורך מאוד ע"י אנשי עסקים מהשורה הראשונה בישראל ובעקבות המהלך שעשה הם צפויים לרצות ולהשקיע בחברה שבשליטתו.
על פי תפיסתו המסחרית: "הנדל"ן זה הלחם, וכל שאר הדברים זה החמאה"
בנושא הנפט מאמין בן זקן כי מדינת ישראל צפויה להיות מעצמת נפט: עד היום לא השקיעו בנפט באופן רציני, אלא משיקולים בורסאיים. גם חברות חיפושי נפט האמריקאיות חששו להיכנס לחיפושים בישראל מהחשש מתגובת העולם הערבי. ברגע שחברות רציניות כדוגמת אלו שבבעלות יצחק תשובה, החליטו להשקיע בחיפושי נפט וגז באופן רציני עם השקעות וציוד הולם, נמצא האוצר שתמיד היה כאן בכמויות אדירות.
 
 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה