שוטר בחופשה מאשדוד תובע מועדון בת"א בגלל "סלקציה"


להאזנה לתוכן:

שוטר שהגיע לבילוי פרטי במועדון בת"א, לא הורשה להיכנס למועדון, בעוד ידידותיו נכנסו ללא כל בעיה. לטענת השוטר, הדבר נבע מצבע עורו הכהה. כעת הוא תובע לא פחות מ-62 אלף ש"ח מהמועדון, מבעליו ומהסלקטורית שלדבריו מנעה את כניסתו


מה הייתם עושים אילו הייתם יוצאים למסיבת יום הולדת של ידידתכם, נוסעים עד תל אביב, אך שם הסלקטור בכניסה למועדון לא היה אוהב את צבע העור שלכם או את הלבוש שלכם? לשוטר בחופשה מאשדוד זה בדיוק מה שקרה וכעת הוא תובע את עלבונו.

לבית משפט השלום בת"א, הוגשה ע"י עורך הדין עופר בן אבי מאשדוד, תביעה נגד המועדון בתל אביב. מכתב התביעה עולה שבתחילת החודש, בליל שישי, נערכה מסיבת יום-הולדתה של אחת מחברותיה של בת זוגתו של התובע.  התובע (השוטר) הוזמן  על ידי בת זוגתו להגיע עימה  למסיבת היום ההולדת ביחד עם חברותיה. כאשר כל האנשים אליהם הצטרף התובע, נסעו למסיבה מאשדוד לתל אביב במספר רכבים.

לקראת השעה 00:10 הגיע התובע לפתח המועדון, והצטרף לכ-10 איש נוספים, שהמתינו להכנסתם.  מכתב התביעה עולה, שהוא המתין בפתח המועדון, כשהסלקטורית אומרת לשלושת הבחורות שהגיעו ביחד עם התובע שהן יכולות להיכנס, אך התובע אינו יכול להיכנס וממאנת להכניס דווקא אותו באומרה:"אתן יכולות להיכנס אך הוא לא".

לטענת השוטר, כפי שעולה מכתב התביעה, הוא ניסה לברר מדוע הוא לא נכנס ונאמר לו שמדובר במסיבה למוזמנים בלבד. כאשר הוא ניסה להסביר שהוא הגיע ביחד עם הבנות, שזה הרגע נכנסו, לא התייחסה אליו כלל הסלקטורית.

"כעבור כמה דקות שב התובע ופנה לסלקטורית שוב בבקשה להכניסו, וציין בפניה כי הוא בא לחגוג את יום הולדתה של חברה טובה של בת זוגתו, שכבר נמצאת בתוך המועדון יחד עם מוזמנים נוספים שהגיעו קודם לכן, והיא זאת שהזמינה אותם, אך דבריו נפלו על אוזניים ערלות והסלקטורית נותרה בסירובה להכניסו", נכתב בכתב התביעה.

לאחר שהשוטר המתין דקות ארוכות מחוץ למועדון, הוא ביקש מהסלקטורית לשוחח עם בעל המועדון, אך לטענתו נאמר לו שבעל המועדון לא יכול לצאת. גם ניסיון לברר את פרטיה ואת פרטי המועדון והבעלים, נתקל לדבריו בסירוב ולכן בצר לו, הוא הזמין למקום את המשטרה עקב הסירוב להכניסו למועדון או למסור לו את פרטי המקום והבעלים.

בכתב התביעה מציין השוטר התובע, שבשום שלב לא הוצע לו להיכנס למועדון. לדבריו הוא חש פגוע ומושפל במיוחד לאור העובדה שהתחושה שנוצרה אצלו היא שבגלל גוון עורו הכהה, נמנע ממנו להיכנס למועדון. "27. התובע  היה בעל גוון העור הכהה היחידי שעמד בתור, בעלי גוון עור "לבן" הגיעו אחד אחרי השני, ונכנסו למסיבה, כשכל אחד מהם ממתין פרק זמן קצר אך שונה, על פי שיקול דעת הסלקטורית. התובע לא הצליח להימנע מן המחשבה, שהיא גם מסקנה, שצבע עורו היה גורם מכריע, אם לא הגורם היחיד, בהחלטת הסלקטורית לעכב את כניסתו עוד ועוד", ציין עו"ד עופר בן אבי בכתב התביעה.

לאחר כשעה וחצי של עלבון, החליט השוטר ביחד עם בת זוגתו וחברותיה, לעזוב את המקום והם חזרו לאשדוד כשהם מושפלים ופגועים קשות. "תחושת התובע בעת חזרתו לביתו באשדוד, כמו גם תחושת בת זוגתו וחברותיה, הייתה כה כואבת וקשה, ואף קשה עוד יותר למראה זוגתו המתייפחת בבכי, בעקבות אי הכנסתם למסיבה של חברתה הטובה, השפלתו של התובע בפניה, ולאור העובדה כי נהרס להם ערב לו ציפו זמן רב".

בתביעת נגד המועדון, מבקש השוטר מבית המשפט שיתן צו מניע קבוע, שימנע להפעיל "סלקציה" . עוד תובע השוטר שבית המשפט יורה על צו עשה קבוע המחייב את הנתבעים להכניס את קהל המבלים על פי סדר הגעתם.

עוד תובע השוטר באמצעות עורך הדין עופר בן אבי, פיצוי כספי על סך 62 אלף ש"ח, זאת בגין הפלייתו בכניסה למועדון. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה