בעל אופניים: גש לעירייה והסדר רישיון ומספר זיהוי


להאזנה לתוכן:

אדם שייתפס נוהג על אופניים שאין ברשותו רישיון בתוקף ומספר זיהוי על האופניים, צפוי לקנס של 10,000 שקל. אם אתם תמהים, אז אין מדובר בהמצאה שלנו. חוק עזר לאשדוד קובע מפורשות שעל כל בעל אופניים להוציא רישיון אצל ראש הרשות באשדוד ולדאוג שיהיו לאופניים מספר זיהוי

לא זו לא בדיחה – חוק עזר לאשדוד (רישיונות לאופניים),  תשכ"ב 1962, שמופיע בקובץ חוקי העזר של אשדוד באתר משרד הפנים, והוא עדיין בתוקף, קובע מפורשות כי "לא ירכב אדם על אופניים בתחום המועצה, אלא אם יש לו עליהם רישיון בר-תוקף מאת ראש המועצה או מאת רשות מקומית אחרת, ומאחורי מושבם קבועה בצורה הנראית לעין לוחית-מספר שהוצאה על ידי ראש המועצה או על ידי רשות מקומית אחרת. העובר על הוראות סעיף קטן )א(, דינו - קנס 10,000 שקלים".

החוק, שנחקק בשנת 1962 ע"י ראש המועצה דאז, רוברט חיים ואושר ע"י שר התחבורה ושר הדתות (מה הקשר?), מתברר שלא בוטל והוא עדיין בתוקף.

חוק העזר, בו נעשו תיקונים קלים בשנת 1978, ממשיך וקובע בתקנות את התנאים לבקשת רישיון: "תושב הרוצה ברישיון על אופניו יגיש בקשה לראש המועצה, והוא רשאי ליתן את הרישיון, או לסרב לתתו. לא יינתן רישיון, אלא לאחר שהמבקש המציא תעודה מאת הבוחן המאשרת שהאופניים שעליהם מבוקש הרישיון נבדקו על ידיו ונמצאו ראויים לשימוש והם מצויידים בפנס אור קדמי, ברפלקטור - אדום על גבי לבן - על הכנף האחורית, בפעמון ובמעצורים תקינים".

הוצאת הרישיון אגב היא חינם אין כסף. תוקף הרישיון הוא עד ה-31 בדצמבר של אותה השנה ויש לחדש אותו, כדי שחס וחלילה לא תקבל קנס של 10,000 שקל (כנראה שקלים ישנים).

עוד נכתב בחוק העזר שראש המועצה יתן לכל בעל רשיון לוחית-מספר, והוא יחליף כל לוחית-מספר מטושטשת או פגומה בלוחית-מספר חדשה, ללא תשלום.

עכשיו, לאחר שצחקו / נבהלנו, אין באמת צורך לרוץ לראש העיר ולבקש רישיון ומספר לאופניים. לא ברור אם אי פעם החוק אכן נאכף, אך ברור שכיום הוא לא נאכף ואינו מיושם. חבל שמישהו לא עושה סדר בחוקי העזר של אשדוד שיתאימו עצמם לעת המודרנית, כי אחרת: "חוק זה חוק" – ראו הוזהרתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה