הסיפריה לקהל הרוסי עדיין סגורה


להאזנה לתוכן:

קוראי הסיפריה העירונית לעולי רוסיה, אשר ממוקמת ברובע ו', שיגרו השבוע מכתב לראש העיר וליו"ר מפלגת ישראל ביתינו כדי שיביאו לפתיחת הסיפריה, שלטענתם נסגרה ע"י יו"ר מפלגת "אשדוד ביתינו", ולדימיר גרשוב. ממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן: "לא ייתכן כי עקב מלחמה פוליטית, או כל עניין אחר תושבי העיר יפגעו"

12 שנה פעלה ללא הפרעה הסיפריה לעולי רוסיה ברובע ו', אך לאחרונה החלו חריקות בפעילותה, עד להשבתתה. הסיפריה, הממוקמת בבית העולה ברובע ו', שופצה לפני מספר חודשים, אך אז התברר שגרשוב ביקש להפוך את המקום לאולם להרצאות ואירועים.

ממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן, יריבו הפוליטי של גרשוב, טען שהמניעים של גרשוב הם פוליטיים והם פוגעים באוכלוסיית עולי רוסיה באשדוד.

כעת מתברר, לאחר שכבר חלפו שלושה חודשים מאז שופץ המבנה, שהסיפריה לא פועלת, כך עולה ממכתב ששיגרו קוראי ומנויי הסיפריה לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי וליו"ר מפלגת ישראל ביתינו, אביגדור ליברמן.

במכתב טוענים הפונים: "הופתענו לגלות כי הממונה על הקליטה מר ולדימיר גרשוב נתן הנחיה להפוך את חדר הספרייה לאולם אירועים. הספרייה בבית עולה ו' עובדת משנת 1998, כלומר כבר 12 שנים,  בשירותיה משתמשים למעלה מ- 1,500 קוראים יוצאי ברה"מ. לספריה יש מבחר רב של ספרים, העומד נכון להיום על  כ-23,000 ובאופן קבוע יש חידושים במלאי על ידי ספרים וכתבי עת".

לדברי הפונים, הסיפריה הפכה לחלק מהותי מחייהם והיא מהווה מרכז רוחני עבורם. "הספרייה ברובע ו' הינה היחידה בעיר ומשתמשים בשירותיה תושבי כל הרובעים בהם אין ספריה, היא ממוקמת ברובע ו' אשר נמצא במרכז העיר ויש אליה תחבורה נוחה מרחבי אשדוד. מר גרשוב קיבל החלטה לגרש מבית העולה דווקא את הספרייה שלנו – של דוברי הרוסית למרות שבית עולה הוא המקום האידיאלי לספריה מסוג זה", ממשיכים וכותבים הפונים במכתבם.

בסיום מכתבם מבקשים הפונים: "נכון להיום אין הצדקה להחזיק את הספרייה סגורה, אנו לקוחות ותושבים שומרי חוק משלמים דמי מנוי כנדרש ופונים אלייך בבקשה לפתוח במיידי את הספרייה המהווה אויר לנשמתנו".

ממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן, מסר בתגובה: "לא ייתכן כי עקב מלחמה פוליטית, או כל עניין אחר תושבי העיר יפגעו, ולא הגיוני כי יותר מאלף חמש מאות ממנויי הספרייה יסבלו. הספרייה עבור מנוייה הינה אויר לנשימה, זאת בדומה לבית כנסת בעבור אדם דתי. הרי לא יעלה על הדעת לסגור בית כנסת בעקבות סכסוך זה או אחר, עם כך מדוע גרשוב לא מאפשר פתיחת הספריה?"

ולדימיר גרשוב, יו"ר מפלגת אשדוד ביתינו, מסר בתגובה: "שיפוץ בבית העולה, שבעטיו נסגרה הספריה, הושלם רק לפני כשבוע. המח' לקליטת העלייה בערכה להפעלה  מחודשת של המקום.

הספרנית גב' ר.חזנוביץ' המועסקת ע" י החברה העירונית לתרבות, נמצאת במרכז בירור שהתקיים    לפי החלטת הנהלת העיר בראשו של ד"ר יחיאל לסרי, והועבר  לבדיקה והמשך הבירור של מבקר העירייה. החלטה זו התקבלה עקב חשד של העברת מסמכים  לגורמים חיצוניים ללא סמכות , וראיון בתקשורת ללא אישור. כתוצאה מכך היא לא יכולה לנהל מוסד ציבורי בבית העולה  עד לסיום הבירור.

מתוך רצון לאפשר למנויים לזכות בשירותי הספריה, פנתה המח' לקליטה לחב' הערונית לתרבות המעסוקה את הספרנית, בבקשה לאשר העסקת של ספרנית זמנית מטעמה (ע"ח תקציב מח' הקליטה). אנו ממתינים לאישור החברה.  עם קבלתו נפתח מיידית את הספריה. "

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה