ברובע ט' יוצאים למאבק נגד התחרדות הרובע


להאזנה לתוכן:

תושבים ברובע ט', התכנסו השבוע (ג') כדי להחליט על הפעולות שהם ינקטו נגד המהלכים במובילה העירייה להקמת שלושה מוסדות לאוכלוסיה החרדית, דבר שלטענתם יוביל בסופו של דבר להתחרדות הרובע. איילת, תושבת רובע ט': "במקום שהיו צריכים להקים טיפת חלב, מקימים עכשיו מועדון לנוער חרדי בסיכון"

בעיריית אשדוד מתכוונים להקים שלושה מוסדות לציבור החרדי בלב רובע ט'. מדובר בבית ספר לבנות, בית ספר לכבדי שמיעה ומרכז לנוער בסיכון. תושבים ברובע, ביניהם יושב ראש הועד, מארק אבו, חוששים שמדובר בזריעת הזרעים הראשונים לקראת התחרדות הרובע.

השבוע חולקו פליירים ברחבי הרובע בשפה העברית והרוסית. תחת הכותרת "התחרדות רובע ט'", מציינים כותבי הפלייר שהמצב בו מאות מתושבי רובע ז' יגיעו למוסדות ברובע ט', יוביל לצפיפות תחבורתית וסכנה בטיחותית.

עשרות תושבים התכנסו ביום שלישי בלילה כדי להחליט על דרכי הפעולה מול העירייה. בין הנוכחים בכנס הייתה גם חברת המועצה, הלן גלבר, אלכס אפשטיין (אקס קהילת אשדוד) ויו"ר הרובע – מארק אבו.

לדברי אבו, אחרי שנתיים שוועדי הרובעים לא נפגשו עם ראש העיר, התקיים מפגש כזה, אך ראש העיר לא התייחס לדבריו של אבו. "אנחנו רוצים שראש העיר יבוא לפה, יראה וישמע את טענותינו. חמור מאוד שבונים פה מבנים שלא ישרתו את תושבי הרובע".

איילת, שליד ביתה אמור להיבנות המועדון לנוער בסיכון, חוששת: "אם המצב יימשך, אנחנו נשקול למכור את הבית ולעזוב את אשדוד. לא ייתכן שהבטיחו שתהיה פה טיפת חלב לרווחת תושבי רובע ט', אך במקום זאת בונים מועדון לנוער חרדי". איילת מביע חשש מהרעש ומהתחרדות הרובע.

תושבת אחרת אף היא מלינה על היעדר מוסדות ציבוריים לטובת התושבים, אך מביעה כעס שעבור הציבור החרדי נמצאו פתרונות. "יש הרבה מקומות שיכולים לבנות את המוסדות האלו, דווקא בריכוזים שלהם, אך שם לא רוצים את הנוער שלהם בסיכון, אז הם זורקים אותם לפה", אומר בכעס תושב הרובע. החשש הגדול בקרב התושבים הוא מהפרת האיזון ברובע, שלטענתם גם ככה נשמר האיזון בקושי רב.

יו"ר ועד הרובע היה מרוצה מההיענות, והבטיח לצאת ביחד עם התושבים למאבק ציבורי. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה