כבר לא נלחמים על חוף השובר


להאזנה לתוכן:

אמש התקיימה פגישה בין נציגי גולשי אשדוד לראש העיר בלשכתו בנושא בניית מרינת הדייגים בחוף השובר. בפגישה הופתעו הגולשים כאשר ראש העיר הצהיר שנמל דייגים לא יקום בחוף השובר

חוף השובר הינו חוף הגלישה המיתולוגי של אשדוד. החוף הוא משאב ספורטיבי ותיירותי מאוד מיוחד, שעליו מרבית תושבי אשדוד כלל לא יודעים. פרט להיותו אוצר טבע, חוף השובר הינו שם דבר בקרב גולשים בארץ ואפילו בעולם: הודות לשילוב הנחל עם שובר הגלים ולפליטת החול בגשם הראשון, נוצרת תשתית קרקעית שמסדרת את הגלים בצורה מושלמת בעונת החורף. בנוסף לכך המסילה הצמודה לסלעים יוצרת זרמים החוסכים לגולשים מאמץ רב.

פרויקט מרינת דייגים, שתוכננה עוד בתקופתו של צילקר העמידה את החוף בסכנת הכחדה. בקדנציה הנוכחית, מנכ"ל חופית ניסה לקדם את הרעיון להקמת מרינת הדייגים, אך אז קמה צעקת הגולשים.

לפני מספר חודשים התאגדנו בוגרי הגולשים באשדוד ונעמדנו על רגליהם האחוריות בכדי לשמור על אחד החופים הטובים בארץ: "בזמן צפוף, בין עבודה לגידול ילדים, פינו עשרות גולשים לילה בשבוע ובאו לישיבות אחרי שהשכיבו את הילדים. עם עזרה של תרומות קטנות בנינו מנגנון שיווקי שלא היה מבייש חברת הייטק. תוך מינוי בעלי תפקידים מוגדרים ומשימות מסודרות רתמנו את כל הגופים הירוקים ואת השר לאיכות הסביבה גילעד ארדן והחתמנו עצומה", מספרים מארגני המאבק.

מאבקם השיג את תשומת לבה של התקשורת המקומית והארצית. פרט להתעניינות מצד ערוץ 2, קיבלו הגולשים הצעה לעשות על המאבק סרט דוקומנטרי.

"לפגישתנו עם ראש העיר הכנו את כל התותחים למלחמה", סיפר אמש אסי קריספין, מראשי המאבק. אולם הפתעה גדולה ציפתה להם: "התברר כי ראש העיר, אדם ענייני ומקצועי, הכין את שיעורי הבית ואף טרח ללמוד על החוף ותכונותיו. שמחנו לגלות כי ראש העיר הבין שהחוף הוא אכן משאב נדיר של העיר. הוא בישר לנו בתחילת דבריו בישיבה שנמל הדייגים לא יקום בחוף שובר הגלים. ראש העיר אף נתן לנו רוח גבית ודן איתנו על פיתוח החוף. ראש העיר רתם את מח' הספורט להקצות משאבים לפיתוח ספורט הגלישה באשדוד. הפגישה הסתיימה בחיבוקים מרגשים בין הגולשים וראש העיר. הזמנו את ראש העיר לבוא לגלוש עימנו ואנחנו מצפים לו במים", מספר קריספין.

"אנו, ציבור הגולשים בחוף שובר הגלים ובאשדוד בכלל, רואים בראש העיר את מי שהציל את החוף, ומודים לו בהתרגשות על היותו פתוח וקשוב לצרכינו ועל כך שעשה את הדבר הנכון לאשדוד. בהזדמנות זו נודה גם למנכ"ל העירייה אילן בן עדי ולמנכ"ל חופית אדי בל ליש שלקחו גם הם חלק בהצלה החוף", אומרים נציגי הגולשים. 

בימים הקרובים תתקיים מסיבת גלישה גדולה, זאת לאור הצלת החוף האהוב עליה. למסיבה הוזמן ראש העיר "כגיבור היום והעיר" לדבריהם.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה