מבצע אכיפה נגד קבלנים לא רשומים ברובע יז' באשדוד


להאזנה לתוכן:

שיתוף פעולה בין פיקוח הבניה בעיריית אשדוד לבין ארגון הקבלנים הביא להוצאת 15 צווי הפסקת עבודה לוילות ברובע יז'

בסיור עבודה שהתקיים בהשתתפות מפקח בניה של עיריית אשדוד האחראי על רובע יז', אלי אילייב, ומנכ"ל ארגון הקבלנים של אשדוד שלומי בן עזרי, הוצאו 15 צווי הפסקת עבודה לאתרי בניה בהם לא היה שילוט מתאים באתר הבניה.

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים ציין כי בכוונתו למגר את תופעת הקבלנים הלא רשומים הבונים באשדוד. "ישנה תופעה של ערביי שטחים המציגים את עצמם כקבלנים למרות שאין ברשותם את ההכשרה וההסמכה לבנות בתים". הציבור נופל שולל למצגי שווא של "הקבלן" (שאיננו רשום כחוק) למעשה הוא עובר על חוקי התכנון והבניה שהרי הבניה מתבצעת בניגוד לחוק ולהיתר הבניה – עבירה על חוק התכנון והבניה הנה עבירה פלילית חמורה ובכוונתנו למגר תופעה זו.

מפקח הבניה של עיריית אשדוד, אלי אילייב, ציין כי בכוונתו לערוך סיור נוסף בעוד 10 ימים ולאתר את כל הקבלנים שאינם רשומים הפועלים באשדוד. ניראה כי תחילת דרכה של שיתוף הפעולה עם ארגון הקבלנים הנה נכונה והכרחית. הכוונה היא לאכוף את החוק, החל משילוט באתרי הבניה דרך הימצאותו של אתר הבניה מגודר כנדרש, היותו של הקבלן "קבלן רשום", פינוי פסולת בניין לאתר מוכרז ועד בניה בהתאם להיתר.

ביצוע עבודות ע"י קבלן רשום מחויבת החוק לא רק לעבודות השלד אלה לכל הליך הבניה. בכוונת הפיקוח על הבניה  לדרוש הצגת חוזי התקשרות בין בעל הקרקע לבין הקבלן, כדי למנוע סחר ברישיונות קבלן. בכל ספק שיתעורר תוגש תלונה ברשם הקבלנים. "זו הדרך היחידה להלחם בתופעה זו", אומר בן עזרי.

עוד אמר שלומי בן עזרי "מידע על קבלנים לא מורשים יועבר ישירות מארגון הקבלנים למפקחי הבניה של עיריית אשדוד ולרשם הקבלנים כך שתופעה זו לא תמצא בשטח השיפוט של עיריית אשדוד".

בתמונה: צילום ארכיון של פסולת זרוקה באתר בניה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה