אשדוד במקומות האחרונים בארץ בשיעור המתגייסים


להאזנה לתוכן:

נתונים שפרסם השבוע צה"ל, על שיעורי המתגייסים ב- 67 ערים בארץ. עקפו אותנו ברשימה אפילו העיר הבדואית רהט. חשוב להדגיש שהאחוז הנמוך כולל בתוכו את האוכלוסיה החרדית, שברובה אינה מתגייסת לצבא


אשדוד במקום ה- 54 בארץ בשיעור המתגייסים לצבא, זאת מתוך רשימה של 67 ערים מרכזיות בישראל. 

על פי הנתונים שפרסם השבוע ראש אכ"א, שיעור התגייסים בקרב ילידי 1989באשדוד, עומד על 72.5 אחוזים. מדד הקרביות של אשדוד הוא 44.8 אחוזים. את ראש טבלת שיעור המתגייסים, מובילה בגאון מודיעין- מכבים-רעות עם 94 אחוזי מתגייסים.

את אשדוד עקפו ברשימה הערים דליית אל כרמל (דרוזית) והעיר הבדואית רהט, כמו גם תל אביב, שהקדימה אותנו במקום אחד (53).

חשוב להדגיש שהנתונים מתייחסים לכלל האוכלוסיה, כולל האוכלוסיה החרדית, שברובה אינה מתגייסת לצבא. אם נבחן את הנתונים, אפשר לראות היטב שהערים בעלות ריכוז גבוה של חרדים, נמצאות בסוף הרשימה (ירושלים, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עלית ובני ברק).

לפני פתיחת שנת הלימודים, במסיבת עיתונאים שערך ראש העיר, הוא סיפר לעיתונאים שאחוזי הגיוס בקרב תושבי העיר שאינם חרדים, עומדים האחוזים על מעל ל-90 אחוזי גיוס.
 
בתדרוך שערך ראש אכ"א סיפר האלוף אבי זמיר כי הינו מוטרד ומודאג מנתוני הגיוס האחרונים. כמחצית מהאוכלוסייה לא מתגייסת לצה"ל ובשנים האחרונות חלה עלייה בקרב מצהירי "תורתם אומנותם"- גם בקרב הגברים וגם בקרב הנשים 

"אני אופטימי לגבי נתוני הגיוס, אך גם מוטרד ומודאג", התייחס ראש אכ"א לנתונים, "צריך לראות מה עושים עם המצב הנוכחי בישראל ומה יהיו ההשלכות על צבא העם". האלוף הדגיש בדבריו את הסכנה העומדת בפני צה"ל. "אחוזי הגיוס מתוך כלל החברה הישראלית מדליקים נורה אדומה. כיום, כמחצית מהאוכלוסייה לא מתגייסת כלל לצה"ל".


למרות החששות שהציג האלוף זמיר בנוגע לגיוסם העתידי של החרדים לצבא, ציינו גורמים בכירים באכ"א כי ישנה עלייה בכמות המתחיילים למסגרות הגיוס לחרדים - בתפקידים קרביים ועורפיים כאחד. כך, מאז 2008, התגייסו כ-400 חיילים חרדים לגדוד נצח יהודה וכ-150 למסגרות שח"ר השונות. במקביל, עתיד להיפתח מסלול קד"צ חרדי ראשון מסוגו בצה"ל, למסלול טכנולוגי חדש.

צילום: עיתון "במחנה"

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה