הורי בן 7 טוענים שבנם קיבל מכות בבית הספר ושבר את עצם הזנב


להאזנה לתוכן:

הורים לבן 7 מאשדוד הגישו לאחרונה תלונה במשטרה, לאחר שלבנם נגרם שבר בעצם הזנב, לטענתם כתוצאה ממכות שקיבל לאורך זמן ממספר ילדים בגילו וגדולים ממנו. ממשרד החינוך ציינו כי אין עדות שאכן אירוע כזה התרחש בבית הספר. במטרה אישרו שהתקבלה תלונה והיא נמצאת בבדיקה

 
כתבתו של דור גפני, העיר כאן דרום
 
י', תלמיד כיתה ב' בן שבע מאשדוד, הועבר לאחרונה ביוזמת הוריו ללמוד בבית ספר אחר. הוא למד ב'שיקמים' ברובע ו' ועבר לבית הספר 'הראל', גם הוא ברובע ו', לא רחוק מהיכן שי' ומשפחתו מתגוררים.

לפני כמה שבועות, כשעוד למד ב'שיקמים', הגיע י' הביתה לאחר הלימודים והוריו הבחינו שאינו כתמול שלשום. "הוא החל להתנהג מוזר, חזר מבית הספר מפוחד ובוכה", מספר אביו, "כמה ימים לפני סוכות סיפר לנו שקיבל מכה בגב מכיסא לאחר שילדה הזיזה אותו ופגעה בו לא בכוונה. המורה נתנה עונש לילדה וכך נגמר. אבל הכאבים נמשכו וקבענו לו תור לרופאה. בבדיקה התברר שיש לו שבר בעצם הזנב". עותק מחוות הדעת הרפואית שבה מופיעה אותה האבחנה, הוצגה בפני כתב 'העיר כאן דרום'.

"הלכנו לבית הספר כדי לברר מה קרה", ממשיך האב, "המורה החלה לדבר איתנו על ביטוח אבל הסברנו שלא לשם כך באנו ואנחנו רוצים לדעת איך הוא נפצע. המחנכת אמרה שלא ראתה שום דבר חריג. בהמשך הבן סיפר לנו מה קרה: שבעה ילדים בגילו וגדולים יותר נהגו להכות אותו בהפסקות בשירותים לאורך זמן ואיימו עליו שאם יספר, יפגעו בו קשה יותר. הילד הסביר שקודם לא סיפר לנו את האמת כי חשש".

הוריו של י' כועסים מאוד על התנהלות בית הספר שלדבריהם התנער מאחריות ואף לא הפנה את בנם לטיפול או ייעוץ כמתבקש ממצבו הרגיש. "כשראינו שהוא ממשיך לפחד ולהיות סגור ושקט ובית הספר המשיך בשלו, החלטנו להעביר אותו לבית ספר 'הראל'. הוא מתאקלם ומרוצה ובאמת יש לנו רק דברים טובים להגיד על הצוות ב'הראל'. אבל מה שקרה בבית הספר הקודם זאת פשוט בריחה מאחריות. הבן שלנו הוכה שם פעם אחר פעם ובגלל זה נשברה עצם בגופו. עד עכשיו הוא מתקשה לשבת. בבית הספר אמרו לנו שהפציעה לא התרחשה בין כותלי בית הספר. אני מכיר את הבן שלי. איזו סיבה יש לו לומר דבר לא נכון? ועוד איך זה קרה בתוך בית הספר ואותם תלמידים שעשו לו את זה לא נענשו והם ממשיכים ללמוד כרגיל, כאילו לא קרה דבר", הוסיף האב בכאב רב.  

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לבית הספר לא ידוע על פגיעה של התלמיד בבית הספר וכן אין כל עדות למקרה לכאורה, לא מצד הצוות החינוכי ולא מצד תלמידים. הטענה הראשונה בדבר הפגיעה של התלמיד בבית הספר לכאורה התקבלה בבית הספר שבועיים לאחר המקרה לכאורה. בעקבות פניית ההורים, בירר בית הספר העניין הן מול התלמיד והן מול ילדי כיתתו ותלמידים אחרים אולם אין כל עדות כאמור לאירוע שכזה. בשל סתירות רבות בטענות שהעלו ההורים ושינויים רבים בגרסאות, כמו גם פער בין טענות ההורים לדברי התלמיד, החליטה מנהלת בית הספר להעביר את חקר המקרה לגורמי מקצוע הרלוונטיים יש לציין כי התלמיד ביקר בבית הספר באופן סדיר ותפקודו היה משביע רצון ולא נראו סימני קושי כלשהן".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במשרד הנוער בתחנת אשדוד התקבלה תלונתו של האב של הקטין. התיק נמצא בימים אלה בהליכי חקירה על ידי חוקרת ילדים מטעם משרד הרווחה, בשלב זה ומחשש לשיבוש הליכי חקירה אין באפשרותנו למסור מידע נוסף".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה