מיכל הבנזין 95 בתחנת הדלק מולא בטעות בסולר- מה התוצאה?


להאזנה לתוכן:

במיכל המזין את משאבות תחנת הדלק באחת התחנות באשדוד, מילאו בטעות סולר במקום בנזין. התוצאה: נהגים שביקשו לתדלק את רכבם בבנזין קיבלו במקומו סולר שעלול להזיק למנוע. לאחר מספר רכבים שנתקעו ביציאתם מהתחנה, גילו עובדי התחנה את הטעות הקשה


טעות אנוש במילוי מיכלי הבנזין והסולר של אחת מתחנות הדלק בעיר, פגעה במספר רכבים שתידלקו בתחנה לפני שהתקלה התגלתה. ככול הנראה, מיכלית הסולר רוקנה לתוך מיכל הבנזין 95 אוקטן, ואיש לא ידע על התקלה, עד אשר החלו רכבים להיתקע בזה אחר זה.

אם אל מיכל הדלק של רכב המונע באמצעות בנזין, תיצקו סולר, הטעות עלולה להתגלות לכם רק לאחר נסיעה בת כמה קילומטרים או אולי בכלל לא, אבל המנוע יספוג נזק. לפעמים בלתי הפיך.

טעויות כאלו קורות מפעם לפעם. המתדלק החליף בין השניים, ומילא ברכב סולר. בעל הרכב שילם ונסע ולאחר כמה רחובות הרכב קרטע המנוע השתנק, פלט שיעול או שניים ועצר. היו מקרים בהם אף תבעו בעלי רכבים את מנהלי תחנות הדלק בהם בוצעה הטעות. אולם על טעות כמו זו שאירעה באשדוד, מזמן לא שמענו.

באחת מתחנות הדלק בעיר תודלקו בשבוע שעבר רכבים בסולר במקום בבנזין. מקור הטעות: המתדלק לא טעה, אולם זה שמילא את מיכלי הדלק הראשיים של התחנה, החליף ביניהם ורוקן את מיכלית הסולר לתוך זו המיועדת לבנזין, כך לא יכלו הנהגים והמתדלקים להבחין בטעות. עד שבעלי הרכבים שבו לתחנה בטענה שלאחר התדלוק מנוע הרכב כבה לפתע פתאום.

"תדלקתי כרגיל", חולק עימנו אחד הנהגים את חווייתו, " אני מעדיף 'שירות עצמי' על פני תשלום למתדלק, וגם בעקבות טעויות של מתדלקים שהחליפו את הדלקים וגרמו בכך נזק לרכבים, אולם מתברר שהטעות הגיעה מהמקור, מהמיכל הראשי עצמו. בתחילה, לאחר שהרכב נעצר באמצע הכביש לא קישרתי בין התדלוק שבוצע לפני מספר דקות לשביתה הפתאומית של הרכב. אולם לאחר דקה ארוכה בה צפרו בעלי הרכבים שעמדו מאחורי בכביש, הבנתי שיכול להיות קשר בין השניים".

התעלומה באה על פתרונה רק לאחר שכמה נהגים שנתקעו בדרך או שמנוע הרכב שלהם השמיע אנחות ללא סיבה נראית לעין, יצרו קשר עם אנשי תחנת הדלק שלאחר בדיקה הבינו כי הם מתדלקים את הרכבים בצורה הפוכה: סולר במקום בנזין, ובנזין במקום סולר.

התקלה תוקנה, המתדלקים הוזהרו מפניה, אולם בינתיים, מספר לא ידוע של כלי רכב תודלק בדלק העלול להזיק למנוע. מנהלי התחנה לא התנערו מאחריותם למקרה. אלא המליצו לכל הנהגים שתדלקו בתחנה באותה שעה, לבדוק את רכבם.

יצוין, כי תגובת המנוע לטעות שכזו, משתנה בין הדגמים השונים של הרכבים וגם בינם לבין עצמם. בדגמים מסוימים בעל הרכב כלל לא יחוש בשינוי, במילוי הבא הוא ימלא בנזין וזה 'ישטוף' את המנוע שימשיך לתפקד ללא דופי. במקרים אחרים, המנוע ישמיע קולות מוזרים עד לעצירתו המוחלטת. במקרה כזה יש לשאוב את הסולר ממיכל הדלק ועיתים גם להחליף את מסנני הדלק ולבצע שטיפת מנוע במוסך מורשה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה