החתן והכלה נכנסו לחופה בחושך


להאזנה לתוכן:

זוג צעיר, שבחר לקיים את חתונתו באחד מאולמות השמחה בעיר, לא ידע שהם יאלצו להיכנס לחופה בחושך, זאת לאחר שמערכת החשמל באזור האולם קרסה וגנראטור חירום, שהיה אמור לתת מענה, זייף אף הוא. האורחים ישבו באולם פעם בחושך ופעם באור, בלי מוזיקה ברקע, כאשר התזמורת שהובאה לאירוע נותרה מובטלת בהיעדר החשמל. מתנדבי זק"א הוזעקו לאירוע כדי להביא גנראטורים ולהציל את החתונה. בסופו של הדבר, לאחר כשעתיים, חזר החשמל. החתן בתגובה: "בשלב מסוים חשבתי שזהו, הלכה החתונה. אנחנו מתכוונים לבקש פיצוי מהאולם"

יום חתונתם של חתן וכלה, היום המאושר בחייהם, אמור להיות היום אותו לא ישכחו השניים עוד שנים רבות. יום בו מצווה גדולה היא לשמח חתן וכלה. אך עבור חתן וכלה שקיימו את חופתם באחד מאולמות השמחה באשדוד, היום הזה ייזכר זמן רב לאו דווקא בגלל אירועי השמחה.

הכל היה מוכן לשמחת הכלולות של בני הזוג מהמגזר החרדי. הם לא שיערו שאת הכניסה לחופה הם יאלצו לעשות בחושך וללא מוזיקה ובהמשך ישבו אורחיהם הרבים בחושך, ללא מוזיקה כאשר כולם מתפללים לנס.

ביום שני בערב אירעה הפסקת חשמל אזורית, והחשמל כבה גם באולם האירועים בו התקיימה חתונתם של השניים. תחילה חשבו כולם שמדובר בתקלה נקודתית שתחזור במהרה, אך הדקות החלו לנקוף ודבר לא קרה, החשמל לא חזר.

בינתיים, אחד הרבנים המכובדים שאמור לקדש את בני הזוג, אומר להמתין עוד קצת, אולי החשמל יחזור. האורחים כבר מתחילים לאבד את סבלנותם, כך גם החתן והכלה. אבי הכלה מתרוצץ בין האורחים, מתנצל על התקלה כאילו שהוא אשם. הוא מרגיש חסר אונים כאשר הוא מסתכל על פניה של ביתו, הבעת פניה אומרת לו הכל.

הרגעים עוברים להם והחשמל לא חוזר. הרב מחליט שאין ברירה, חייבים להמשיך בשמחה. חבריו של החתן, בני ישיבות, פוצחים בשירה כדי לעודד את החתן והכלה ביום שמחתם. הכלה נכנסת לאולם כשהיא מלווה באימה ואימו של בעלה, האולם חשוך אך האורחים דואגים לשמח את החתן והכלה. בחופה נעזר הרב באור מהפנס של מצלמת הוידאו של הצלם. למרות החושך, מצליח החתן לשבור את הכוס בניסיון הראשון.

החתן והכלה נכנסים לחדר הייחוד, ובאולם מתיישבים האורחים לאכול, כאשר החשמל שמספק גנראטור החירום של האולם גורם לתאורה להבהב ולעיתים גם להפסיק. אבי הכלה מנסה לברר עם חברת החשמל מתי תטופל התקלה. בינתיים, אחד הרבנים המכובדים, מחליט שיש לעשות מעשה כדי להמשיך את השמחה בחתונת בני הזוג. הוא מתקשר למתנדבי איחוד הצלה דרום וזק"א באשדוד, מספר להם על האירוע ומבקש את עזרתם.

משה וובר, מתנדב איחוד הצלה דרום וזק"א, מזעיק את אחד המתנדבים שיגיע בדחיפות לאולם עם שני גנראטורים שיספקו חשמל לציוד ההגברה של התזמורת ויתנו גם תאורה באולם.

"הגעתי לאולם בסביבות השעה 20:30 וראיתי שהחשמל באולם עולה ויורד. בכל האזור היה חשוך. איך שנכנסתי לאולם, ראיתי את אבי הכלה ששמח לראות אותי. כולם שם חיפשו ישועה למצב המביך. הוא היה מוטרד מאוד מכל האירוע, הרגיש לא נעים בכלל מהאורחים הרבים שלו שחלקם היו רבנים מכובדים, הוא התבייש", מספר לנו וובר. לדבריו, אורחים רבים באולם שאלו אותו כיצד ייתכן שאין לאולם גיבוי למצבים שכאלה, למרות שגנראטור החירום עבד, אך לא היה חזק מספיק לציוד ההגברה של התזמורת.

צלם החתונות, אבידן אברהם מבני ברק, צלם וותיק באירועים, במיוחד במגזר החרדי, ראה כבר הפסקות חשמל באירועים, אך הפסקת חשמל כה ארוכה לא זכורה לו. "לא יודע בדיוק כמה זמן זה נמשך, אבל בהחלט מדובר במצב לא נעים. בחופה נעזר הרב הפנס של המצלמה שלי כדי לקרוא. אני הרבה מאוד זמן באירוע, זו הפעם הראשונה שאני נתקל באירוע כזה בחתונה".

לאחר קצת יותר משעה מתחילת הפסקת החשמל, ממש בזמן שמתנדבי זק"א פורקים מרכבם את גנראטור החירום שהביאו כדי להציל את המצב, חוזר החשמל. התזמורת מתחילה סוף סוף לנגן, ולאחר רגעים ארוכים של חושך ואי נעימות באולם, מתחילה חגיגה גדולה. החתן והכלה יוצאים מחדר הייחוד, והחגיגה נמשכת.

את החתן והכלה אנו מצליחים לתפוס יום לאחר החתונה, כאשר הם עדיין נרגשים מנישואיהם. "היינו באופוריה ואדישים למה שקורה, עד שאמרו שהתקלה יכולה להימשך זמן רב, אז אמרתי שהלכה לנו החתונה", מספר לנו החתן. "אני יודע שהזמינו גנראטורים מזק"א וארגון ידידים, בינתיים אנחנו נכנסנו לחדר הייחוד ולא היינו עדים לכל ההתרחשות בחוץ. כשיצאנו כבר חזר החשמל. לדעתי הייתה הפסקת חשמל של קצת יותר משעה".

לשאלת כתב "המגזין", האם בכוונתם לדרוש פיצוי מבעל האולם, אומר לנו החתן: "אנחנו מתכוונים לבקש פיצוי מבעל האולם".

מאוחר יותר התברר שהפסקת החשמל גרמה לזוגות נוספים, גם הם חרדים, להיכנס לחופה בחושך. בשני אולמות נוספים שנמצאים באותו האזור, התרחש אותו האירוע בדיוק, רק עם משתתפים אחרים. האח של החתן באחד מאותם האירועים ציין בעקבות הפסקת החשמל הממושכת: "הכל משמיים".

צילום: סטודיו אבידן, בני ברק מ-1984

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה