תושב העיר חשף ליקויים בהצבת תמרורים לפני מעברי החציה בעיר


להאזנה לתוכן:

תלונה של תושב העיר על הצבת תמרורים לא תקינה באחד מרחובותיה של העיר, בניגוד לתקנות התעבורה, זכתה לתגובה "מנפנפת" מגורמי העירייה האמונים על כך. כתב "המגזין" בדק טענותיו וגילה שבכל רחבי העיר מוצבים תמרורים לפני מעברי החצייה, שלא על פי התקנות הקובעות שהתמרור יותקן משני צידי הדרך

פניה של תושב העיר אלינו השבוע, לאחר שנואש מתגובת העירייה לפנייתו, חושפת ליקויים בהצבת תמרורים המודיעים על אזור מעבר להולכי רגל.

בפנייתו אלינו , הוא מציין: " בכניסה לרחוב הנרייטה סולד מצפון (מרח' רמב"ם) מותקן תמרור ג-6 המודיע כי הדרך היא חד סטרית בצדה השמאלית של הדרך. בנוסף, מותקן תמרור ג-7 (תמרור המודיע על מעבר חציה להולכי רגל – ע.א.) רק בצידה הימני של הדרך".

אז איפה בדיוק הבעיה?

תמרור ג-6, זה שמודיע על דרך חד סטרית, צריך להיות מותקן בצידה הימני של הדרך, כך עפ"י הודעת התעבורה (קביעת תמרורים), תש"ל - 1970 (לוח התמרורים) ולא בצדה השמאלי, ולכן התמרור שמותקן כיום אינו מוצב כדין. בנוסף, יש להתקין תמרור ג-7 נוסף, המודיע על מעבר חציה להולכי הרגל גם בצידו השמאלי של מעבר החצייה.

פניה ברוח זו העביר התושב החרוץ לעירייה וביקש את פתרונה לבעיה. אלה ששם, לאחר שהעבירו פנייתו למחלקת התשתיות בעירייה, ענו לו כך: "לפי תקנות והנחיות להצבת תמרורים של משרד התחבורה תמרור ג-6 (דרך חד סטרית – ע.א.) ניתן להציב מצידו הימני או השמאלי של הכביש. תמרור ג-7 (מעבר חצייה להולכי רגל- ע.א.) אין צורך להוסיף גם בצידו השמאלי של מעבר החצייה".

בעקבות תגובת העירייה ופנייתו של תושב העיר אלינו, הלכנו לבדוק בתקנות וההנחיות להצבת תמרורים של משרד התחבורה, מה באמת רשום שם.

בדקנו בלוח התמרורים של משרד התחבורה והופתענו לגלות שבמחלקת התשתיות זקוקים לרענון בנושא תמרורים. תחת התמרור ג-6, כניסה לדרך חד סטרית, נכתב שיש להציבו בצידה הימני של הדרך. בדיוק כמו שטען ידידנו התושב המודאג ובניגוד לטענת העירייה שניתן להציבו גם בצידה השמאלי של הדרך.

לגבי התמרור השני בפנייתו של התושב המודאג, ג-7, המודיע על מקום חציה להולכי רגל, נכתב פעמיים שיש להציב את התמרור משני צידי הדרך! בניגוד לטענת העירייה שאין צורך להוסיף תמרור נוסף מצידו השמאלי של מעבר החציה (משני הצדדים).

מה המצב במעברי חציה נוספים בעיר?

יצאנו לבדוק מה קורה במעברי חציה אחרים בעיר. באף צומת שבדקנו לא הותקנו התמרורים משני צידי הדרך. בחלק ממעברי החציה לא הותקנו תמרורים כלל. בחלק מהמקרים התמרור היה רק בצד השמאלי, או מוצב גבוה מאוד או בכלל מסובב למקום אחר. בעירייה כנראה מאוד משוכנעים שהם נוהגים על פי התקנות, והמצב בשטח רק ממחיש שהם בטוחים בעצמם. אך תקנות התעבורה וההוראות להצבת תמרורים, מאוד ברורים.

בשנתיים האחרונות חלה עלייה במעורבותם והיפגעותם של הולכי רגל בתאונות דרכים בעיר. אם סימון טוב יותר של מעברי החציה, יעזור למנוע את התאונה הבאה, כולנו נרוויח מכך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה