ניסה לגנוב מסגרות אלומיניום מקברו של הצדיק


להאזנה לתוכן:

כנראה שאין גבול לחוצפה: אדם ניסה הבוקר לגנוב חלונות אלומיניום ומסגרות ברזל, ממבנה ציון קברו של רבי וידאל הצרפתי זצ"ל. הוא נתפס בשעת מעשה על ידי עובדי חברת קדישא. ממ"ק המועצה הדתית באשדוד: "נגרם נזק רב למקום"

 
הבוקר גילו עובדי חברה קדישא באשדוד אדם שנראה להם מוכר/ כשהוא עסוק במרץ בפירוק חלונות ממבנה ציון קברו של רבי וידאל הצרפתי. הבחור רצה לגנוב את מסגרות האלומיניום ולמוכרן. מתברר שמדובר באותו אדם שלפני כמה שבועות נתפס בבית הקברות כשהוא גונב כסף מתוך קופות צדקה באמצעות מגנט.

ציון הקבר של הרב וידאל גדול ובולט. במשך השנה עולים למקום אנשים מרחבי הארץ שמוקירים את זכרו של אחד מהצדיקים מקרב יהדות מרוקו שהלך לעולמו לפני קרוב לארבע מאות שנה והיה מראשוני פרשני התורה באזור המגר'ב.

המוהל הידוע דוד בן מנחם שהוא ממלא מקום יושב-ראש המועצה הדתית באשדוד, עומד בראש קהילת תהילת ציון שלה בית כנסת על שם רבי וידאל ברובע ד'. "נגרם נזק רב למקום, כואב הלב"/ אומר בן מנחם.

המשטרה עצרה את החשוד, תושב העיר, והיא צפויה להגיש נגדו כתב אישום בהליך מזורז שיתווסף לכתב האישום הקודם בגין פריצת קופות הצדקה.

ר' וידאל הצרפתי דור 12 לרבנו תם, נולד בשנת ה'ש' ונקרא "סיניור". הינו נכד לר' וידאל הצרפתי שהיה אב למשפחת מגורשים מחכמי קסטיליה (ספרד) שהגיע לעיר פאס.

כיהן כאב"ד ור"מ בפאס הסתלק בשנת ה'שע"ט. בעת שמלך מרוקו לקח את השטח עליו מוקם בית החיים והעניק ליהודים שטח חלופי בסמוך, הציון היחיד שלא הועבר היה ציונו של ר' וידאל הצרפתי.

לפני כ – 100 שנה לערך, מימיו של אחד מבתי המרחץ שהיו במקום נגרו על הציון, הצדיק ניגלה לילד שרחץ במקום והילד סיפר על כך להוריו, אך ההורים לא סיפרו לאיש על החלום ולא ניסו למנוע את זרימת המים מבית המרחץ על הציון וכעבור שבוע הילד נפטר.
 
קברו הועלה לבית העלמין באשדוד לפני מס' שנים.

בתמונה: הרב הראשי לאשדוד, הרב פינטו בציון קברו של רבי וידאל הצרפתי זצ''ל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה