שינוי ברמזורים בצמתים מרכזיים גורמים לעבירות תנועה (וידאו)


להאזנה לתוכן:

בשלושה צמתים מרכזיים על ציר הרצל, שונה תפקוד הרמזורים, כך שהירוק מהבהב בוטל והאור מתחלף מיד לצהוב. נהגים רבים בציר המרכזי, אינם מספיקים לבלום את רכבם והוא נכנסים לצומת באור צהוב ומסיימים את החצייה באור אדום. סכנה בטיחותית? בעירייה מתעקשים, שלמרות הכביש הסואן והמרכזי, לא תהיה התראה ברמזורים

אור ירוק מהבהב ברמזור, בא להתריע בפני הנוהג ברכב שעוד 3 שניות האור יתחלף לצהוב, ומיד לאחר מכן לאדום. כך הדבר בצמתים רבים באשדוד, בעיקר בצירים המרכזיים של העיר, אלה שחוצים שתי וערב את העיר.

אלה שלאחרונה הופתע יאיר צור, תושב העיר, לגלות שמישהו שינה את פעולות הרמזורים בשלושה צמתים מרכזיים בציר הרצל, שחוצה את העיר לכל האורך. בצמתים אלו האור הירוק כבר לא מהבהב, הוא מתחלף מיד לצהוב ואדום.

"זה כל פעם מרגיז אותי שאני נכנס לרמזור באור כתום כי הירוק לא מהבהב ומאפשר לי להתכונן לעצירה, ואני כבר לא במצב של להספיק לעצור כי אני קרוב מדי", מספר לנו צור. "לפני זמן לא רב עוד הבהב פה הרמזור, עכשיו כמעט בכל פעם שהרמזור מתחלף, רכבים לא מספיקים לעצור ונכנסים לצומת בצהוב".

מדובר בשלושה צמתים על ציר הרצל: הרצל - בן עמי , הרצל- בגין והרצל- הגדוד העברי. יצאנו למקום מלווים ביאיר צור. לאורך כל שדרות הרצל הרמזור הירוק מהבהב, רק בשלושת הצמתים הללו האור הירוק בכל הכיוונים אינו מהבהב. עמדנו מספר דקות בצומת ומיד ראינו כיצד רכבים אינם מצליחים לבלום בזמן ונכנסים לצומת באור צהוב. בחלק מהמקרים שמענו חריקת בלמים, בניסיון של הנהג לבלום לפני הצומת, אך גם הוא, לאחר שראה שאינו מספיק לבלום, המשיך לבסוף את נסיעתו וסיים את החציה באור אדום.

לאורך שדרות בן עמי כל הרמזורים מהבהבים, פרט לצומת של בן עמי עם שדרות הרצל. כך גם בשדרות בגין.

"למה דווקא בצמתים אלה הוחלט להפסיק את הרמזור הירוק המהבהב? אני אזרח שומר חוק ומרתיח אותי שבעל כורחי אני נאלץ לבצע עבירת תנועה, שעלולה להסתיים בתאונה", אומר לנו צור.

 

תגובת מחלקת תשתיות:
 
"מחלקת התשתיות פועלת ע"פ הנחיות משרד התחבורה ואלו קובעים כי בכביש בו המהירות המותרת היא 50 קמ"ש – אין התראה ברמזורים".
 
 
וידאו מצומת הרצל - בן עמי:

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה