הילד נפצע בחוג – הוריו טוענים שלא קיבל עזרה ראשונה


להאזנה לתוכן:

ילד שהשתתף בחוג של "עיר ללא אלימות" בביה"ס מגינים, מעד לאחר שילד אחר פגע בו בשוגג. הילד שפשף קשות את ברכיו, חתך את אצבעו וידו נשברה. לטענת הוריו, המדריך שלח את בנם שותת הדם לנוח בצד. אימו של הילד, שהוזעקה למקום ע"י אחד מחבריו של הילד, נדהמה לראות 20 ילדים לפחות משחקים במגרש הקטן. במשפחה מעלים טענות קשות על ההתנהלות הלקויה שהתגלתה לאחר פציעת בנם

ילד פצוע אשדוד

הרשות העירונית למלחמה באלימות, ביחד עם פרויקט "עיר ללא אלימות", מפעילה בביה"ס מגינים חוג כדורגל לילדי בית הספר. הפעילות מבוצעת בימים שלישי ושישי אחר הצהריים.

רויטל דוד, אימו של אור בן ה- 11, הוזעקה ביום שישי האחרון למגרש שבבית הספר מגינים, לאחר שאחד מחבריו של בנה דיווח לה שהבן שלה נפצע במשחק כדורגל והוא מדמם. האמא המודאגת מגיע במהרה לבית הספר, שם לדבריה היא מוצאת את בנה, פצוע בברכיו ועם חתך באחת מאצבעות ידו.

"הגעתי למגרש וראיתי לפחות 20 ילדים רצים אחרי כדור במגרש. בלי סדר, צפוף ולנגד עיני כמעט ראיתי פציעה נוספת". לדברי האם, המגרש של ביה"ס רעועה, חלק מהמרצפות שבורות וחלקן עקומות. "מדובר במתכון בטוח לפציעת ילדים. ילד שנופל על המרצפות האלה, ממש מתרסק בצורה קשה", אומרת האם.

הילד מספר לאימו שהוא נפל לאחר שנתקל בילד אחר. הוא משפשף קשות את ברכיו, נופל על ידו וחוך את אחת מאצבעות ידו השניה. לטענת האם, המדריך מטעם פרויקט "עיר ללא אלימות", שלטענתה לא היה מצויד בתיק עזרה ראשונה, שפך מים על ברכיו המדממות של הילד ושלח אותו לאולם הספור, שם התקיים באותה השעה חוג קרקס, כדי לחפש עזרה. הילד וחברו מגיעים לאולם, שם הם פוגשים במדריך החוג, שמספק להם פולידין למרוח על הפצעים.

לאחר שהילד חוזר למגרש הכדורגל, שותת דם מברכיו ועם כאבים קשים בידו, אומר לו לטענתו המדריך שישב בצד וינוח. אחד מחבריו, כאמור, מזעיק את אימו של הילד.

"איך מקיימים חוג שכזה מבלי להודיע דבר להורים? איך מתקיים חוג עם ילדים במגרש רעוע ואיך יכול להיות שלמדריך אין תיק עזרה ראשונה מינימאלי. מה היה קורה עם הילד היה מאבד את הכרתו? האם המדריך הזה יודע איך עושים החייאה?"

בבית חובשת האמא את פצעיו של בנה, שמתלונן ללא הרף על כאבים חזקים בידו. צילום שהוא נשלח לעשות ע"י קופת החולים שלו, מגלה שבר בידו. "הילד נחבש בידו ויהיה במצב הזה במשך שלושה חודשים. רופא המשפחה אמר לנו שבברכיים שלו לא נשאר בכלל אור. מדובר בשפשוף קשה", מספרת רויטל האמא.

לטענתה של רויטל, ביום ראשון השבוע היא הגיעה לבית הספר וביקשה לדעת מי אחראי על החוג שמופעל בבית הספר, מבלי לקבל את אישור ההורים לכך והם מישהו בכלל מפקח על הפעילות שנעשית במקום. למקום מוזעקת מנהלת פרויקט עיר ללא אלימות באשדוד, דבורית גיאת, שלטענת האם אומרת לה שבהחלט המאמן היה צריך לדווח להם על האירוע ולדאוג לטיפול ראוי לילד.

רויטל: "עד היום איש לא התקשר מה"חוג" הזה כדי לשאול מה קורה עם הילד. שלושה שבועות הוא מוגבל עכשיו. שתי ידיו חבושות והוא אינו יכול אפילו להרים כוס מים. התקשרתי למי שאחראי שם על המאמנים, שמיד האשים אותי בכך שאני מחפשת לתבוע אותם ולעשות כסף. במקום לבדוק איל מכניסים כמות גדולה של ילדים למגרש בחוסר אחריות משווע, הוא בחר דווקא לתקוף אותי בהאשמות".

דבורית גיאת, מנהלת תוכנית "עיר ללא אלימות באשדוד, מסרה בתגובה: "פרויקט מגרש-אור מופעל במסגרת תוכנית "עיר ללא אלימות". מטרת הפרויקט הינו העסקת בני הנוער בפעילות אקטיבית חינוכית, לשם צמצום פעולות של שוטטות, אלימות, ופעילות סיכונית, הנובעת על פי רוב משעמום וחוסר מעש.

באשדוד, מונפו מספר פרויקטים בעיר במסגרת התוכנית "עיר ללא אלימות", בכללם תוכנית מגרש-אור, המופעלת במספר מוקדים בעיר בדגש על רובעים במצב סוציו אקונומי נמוך.

המגרש בביה"ס "המגינים" משמש את ילדי ביה"ס במהלך שעות היום ואחה"צ לפעילות ספורטיבית. המגרש אושר בטיחותית ע"י ממונה הביטחון של העירייה.

הרני להסב את ליבנך לכך שבכל פעילות ספורטיבית באשר היא, קיים ולו במעט, הסיכוי של התקלות ופגיעה ואנו עושים את המיטב על מנת למזערם. אנו מצרים על המקרה, הילד טופל וההורים קיבלו עדכון.

בעיר אשדוד , במסגרת "עיר ללא אלימות", מתקיימות ותתקיימנה פעילויות מגוונות בשיתוף תושבים, הורים וילדים וזאת במטרה למגר את נגע האלימות עם אפס סבלנות לאלימות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה