פסק הלכה עליו חתמו הרבנים הראשיים לאשדוד אוסר להשכיר דירות לערבים


להאזנה לתוכן:

"אסור מהתורה למכור בית או שדה בארץ ישראל לנכרי", נטען בפסק הלכה עליו חתמו עשרות רבנים בארץ.

יותר מ- 50 רבנים מרחבי הארץ, חתמו השבוע על פסק הלכה שאוסר מכירה או השכרת דירה למי שאינו יהודי. בין החותמים נמצאים גם גדולי הרבנים החרדים - הרב אהרן לייב שטיינמן והרב חיים קנייבסקי.

הרבנים הראשים לאשדוד, הרב הגאון יוסף שיניין והרב הגאון חיים פינטו, חתמו אף הם על פסק ההלכה, שעורר השבוע הדים רבים בתקשורת הארצית.

בפסק ההלכה נכתב: "אסור מהתורה למכור בית או שדה בארץ ישראל לנכרי. כדברי הרמב"ם: '...שנאמר 'וְלֹא תְחָנֵּם' (דברים ז ב). - לא תיתן להם חניה בקרקע שאם לא יהיה להן קרקע ישיבתן ישיבת עראי היא...' (הלכות ע"ז; י,ד). והזהירה עליו התורה כמה וכמה פעמים שהוא גורם רעות ומחטיא את הרבים בנישואי תערובת שנאמר: 'כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי' (דברים ז ד)".

בנוסף מצוין בפסק ההלכה שמי שמוכר את דירתו או משכירה למי שאינו יהודי, באזור שבו גרים יהודים, גורם נזק לשכניו. "ומן המפורסמות הוא שבעקבות מכירה או השכרת דירה אחת יורד מחיר כל דירות השכנים אפילו כשהקונים והשוכרים נחמדים בתחילה. וזה המוכר והמשכיר הראשון גורם לשכניו הפסד גדול ועוונו גדול מנשוא. ומי התיר לו? וגורם לאחרים למכור רכושם אחריו, לברוח מהמקום".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה