למרות תמונות מפלילות- במח' הנטיעות מכחישים


להאזנה לתוכן:

לפני כשבועיים הבאנו צילום וידאו ותמונות של מים רבים אשר זורמים על המדרכה, זאת בעקבות ממטרות שפעלו במקום. בכתבה אף הבאנו עדות של תושבת המקום שסיפרה על יממה שלמה שהמים השקו את הגינה. מעיריית אשדוד הגיבו אז לכתבה, וטענו לתקלה במחשב המרכזי וונדליזם בממטרות. כעת, שבועיים אחרי, במח' הנטיעות משנים את טענותיהם ומאשימים את כתבי המגזין אשדוד ב"פרובוקציה תקשורתית המביישת את כותביה". מה אתם חושבים? האם התמונות לא מדברות בעד עצמן?

בתגובה לסירטון והתמונות שהעברנו לעיריית אשדוד לפני כשבועיים על נהרות מים שזרמו על מדרכה ברובע י"ג, הגיבו לנו מהעירייה ואמרו: "ב-12 לחודש הייתה תקלה במחשב המרכזי של ההשקיה בעיר והמים נפתחו בלי שניתן היה לסוגרן. זאת, בנוסף לעובדה ששתי ממטרות במקום אותו ציינת בפנייתך - חובלו ונעקרו ממקומן. לאחר פתרון התקלה במחשב ההשקיה, הוחלפו הממטרות שנעקרו בחדשות והמצב חזר לתקינותו".

כעת, שבועיים אחרי, במח' הנטיעות נזכרו כנראה שהאירועים התרחשו אחרת תגובתם השתנתה. בתגובה החשדשה שהועברה אמש אלינו נטען לפתע ש"המערכת ננעלה כדי לא לבזבז מים", שונה לחלוטין ממה שנכתב בתגובה הראשונה. עוד מציינים במח' הנטיעות: " בלילה שלפני המקרה, בזמן ההשקייה, נעשתה פעולה וונדליסטית בגן. אלמונים בעטו בשתי ממטרות והעיפו אותם מהמקום, ולכן המערכת ננעלה על מנת לא לבזבז מים. למחרת כשהגיעו האחראים על מערכת המים הם הבחינו כי החלק הזה בלבד לא קיבל מים כראוי, והם פתחו את המים". בנוסף כותבים במח' הנטיעות, בסתירה לדבריהם בסעיף הקודם: " הממטרות במקום מכוונות ולא היתה בעיה עם כיוון הממטרות. כן היו חסרות שתי ממטרות ובמקרה זה זרמו מים על המדרכה בספיקה של כ- 4 קוב לשעה כפול שתי ממטרות כ- 8 קוב לשעה. כתוצאה מכך גם זרמו מים על המדרכה, עד שתוקנה התקלה". מאוד לא ברור, לפני רגע המערכת ננעלת כאשר חסרות ממטרות ולפתע היא מאפשרת זרימה חופשית?

אבל במח' הנטיעות לא מסתפקים בדברים אלה, ומחליטים לתקוף את כתבת המגזין אשדוד: "חבל שהכתב מנסה ליצור מהומה מיותרת ולעשות הכללה גורפת כאילו בעירית אשדוד משקים את המדרכות. זאת פרובוקציה תקשורתית מיותרת המביישת את כותביה. אך מאחר שכבר נכתבה ללא בדיקה אין לנו אלא להלין בלבד". בעניין זה יש לציין שגם בכתבה צויין שכתבת המגזין התקשרה פעמיים למוקד העירוני, בהפרש של שעות אחד מהשני, אך אף אחד לא הגיע לסגור את המים! מה ציפיתם? שלא נכתוב? כמו כן, במקום לא נראו ממטרות שבורות, כפי שטוענים המח' הנטיעות. התוצאות כפי שנראות בתמונות הן כתוצאה ממטרות שהשקו את המדרכות! וכן השקיה של שעות על גבי שעות מעבר לשעה 10 בבוקר.

בהמשך תגובתם מסבירים במח' הנטיעות שבעצם מדובר בקובים בודדים שזרמו למדרכה ומציינים: "יובהר כי קוב אחד של מים זורמים בגובה מילמטר אחד על מדרכה, יכול לכסות 100 מטר מהשטח ובהתייחס לתמונה שראינו כ- 50 מ"ר מדובר אולי על חצי קוב מים בס"ה. לכן אין להיסחף יותר מידי ולעשות דרמה מדבר שולי. הממטרות בסירטון השקו את הדשא הצהוב. הם היו מכוונות היטב ורואים ברור שהיה זקוק לכמויות מים גדולות להשלמת הפער והחוסר בעקבות הקיצוצים. אגב, המים על המדרכה לא היו מהממטרות אלא מהאיזור שבו היו חסרות ממטרות מהלילה בעקבות הוונדליזם. התקלה אם כן היתה מקומית ורק במקום זה! והברזים נסגרו מיד כאשר קיבלנו את ההודעה מהמוקד. יהיה יותר מהגון מצד הכתב אם הוא ידע להעמיד הדברים על דיוקם, כך שגם הציבור יידע שאין בזבוזי מים ושגם הציבור צריך להקפיד בכך".

חשוב לנו לציין שאילו היו מגיעים ממח' הנטיעות לטפל בביזבוז המשווע של המים מיד על הבוקר, כאשר הודענו להם במוקד העירוני, לא היה בכלל צורך בכתבה. אם כבר במח' הנטיעות בחרו להעביר ביקורת, היה ראוי שייבדקו במוקד העירוני על כמה פיצוצי מים מדווחים כתבי המגזין אשדוד, ולא על כל פיצוץ אנו כותבים. גם התגובות שסותרות אחת את השניה, מאוד לא ברורות. איש חכם אמר לי פעם: "סייג לחוכמה שתיקה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה