פרסום ראשון: בוטלה כל אכיפת החניה בעיר


להאזנה לתוכן:

לפני כחודש הודיעה העירייה על הפסקת אכיפת החניה באזורים שצבועים בכחול לבן. אכיפת החניה במקומות אסורים, כולל על מדרכות המשיכה כרגיל. לכתבת "אשדודנט" נודע שהחל מאמש בוטלה כל אכיפת החניה בעיר! על חניה על מדרכות, חניה באדום לבן אפילו חניה על גג בניין העירייה, לא תקבלו אפילו שקל אחד קנס

כבר במשך כמה שבועות אנו עוקבים אחרי נושא החניות בעיר. הפעם לא מדובר בדו"חות חנייה שניתנו שלא כחוק, הפעם מדובר בהעדר מוחלט של הפיקוח על החנייה, אפילו אם מדובר בעניין של סכנה ממשית והפרעה לתנועה.

העירייה שיחררה את המושכות והתושבים איבדו כל רסן. מאז הפרסום אודות הקפאת נושא הפיקוח על החנייה בעיר, התושבים חונים על מדרכות ומעברי חצייה, שלא נדבר על חנייה באדום לבן, שכבר מזמן הפך מעבירה לעניין נורמטיבי של מה בכך.  הבעיה קיימת בכל העיר, אבל אנו התמקדנו בעיקר ברובע הסיטי, מסביב לכיכר הסיטי ובשכנות עם משרדי הפיקוח על החנייה. כמו שאומרים- קל"ב.

במשך השבוע סיירנו בשעות הבוקר ואחר הצהריים במרכז רובע הסיטי. עברייני התנועה הם מגוונים להפליא, ממוניות ספיישל וג'יפים עד רכב פרטי שכולם עוצרים במדרכות והולכים לעשות סידורים למיניהם. העניין כבר לא מרתיע אף אחד והתושבים חונים על מדרכות כאילו היה מדובר בחנייה הפרטית מול ביתם. אחד מהרכבים חנה על המדרכה מול אחד הקיוסקים, כאשר הוא עולה ל"חנייה הפרטית שלו" ממעבר החצייה וחוסם את המדרכה לעשרות הולכי רגל, מהקשיש ועד טף. כאשר בעל הרכב החליט לעזוב את המקום, הוא ביצע נסיעה לאחור. תוך כדי נסיעתו לאחור הגיח קשיש על מנת לחצות במעבר החצייה, נהג הרכב שבמזל הבחין ברגע האחרון בהולך הרגל לחץ על ברקס והבהיל את הקשיש. מרחק של שבריר שנייה ועניין של מזל , מנעו את האסון.

במשך השבוע התקשרנו לכל הגורמים הרלוונטיים שאמורים לפקח על החנייה. אך במוקד 106 אמרו לנו שהם לא מטפלים, ושנפנה למשטרה. כאשר פנינו למשטרה, הפנו אותנו חזרה למוקד העירייה.

היום כאשר הגענו בשעות הבוקר לאזור כיכר הסיטי, גילינו מספר רכבים שחונים על מדרכות. פנינו למוקד העירוני, שם נאמר לנו שאין פיקוח על החניות, אפילו אם מדובר בחנייה על מדרכות או אדום לבן. פנינו למשטרה, שם אמרו לנו בדומה למוקד שאין זה באחריותם. בשיחה עם המוקד העירוני נאמר: "אנחנו לא מטפלים, אין מה לעשות, זאת ההנחיה מאתמול" כאשר אמרנו שמדובר בסכנת חיים להולכי הרגל, ענו לנו במוקד :"פיקוח על החנייה כרגע בבדיקת הועדה ואין פיקוח על כל החניות".

הגענו למשרדי הפיקוח על החנייה ואת פנינו קיבל צוות בהרכב מלא למדי. לשאלתנו מה קורה עם הפיקוח על החניות, נאמר לנו שאין פיקוח. "גם במדרכות ואדום לבן?" שאלנו בפליאה. אחת הפקידות החביבות אמרה: "מה הבעיה, את חונה על המדרכה? אל תדאגי, לא תקבלי דו"ח" . פנינו לעובד המחלקה אשר מסר לנו שאכן אין אכיפה כלל עד להודעה חדשה. כאשר לחצתי ואמרתי שמדובר בהפרעה לתנועה שעלולה לגרום לסכנת חיים, הפנה אותי חיים למנהל פיקוח. מנהל הפיקוח על החניה, אהוד מויאל ,לאחר ששמע את טיעוניי ,שאל בתמיהה :"מי כבודה?" "אזרחית מודאגת", עניתי לו ולא שיקרתי, כי כל בוקר ובוקר אני לוקחת את בני לגן באזור ונאלצת כמו רבים לסכן את חיי בני ואת חיי בלעבור על הכביש בסמוך למדרכה החסומה, לעיתים אפילו כששלושה רכבים חונים. תיארתי למנהל הפיקוח את התמונה העגומה, אבל הוא לא הפסיק להתפלא: "בשביל זה הגעת עד לפה? לספר על רכב שחונה על מדרכה?"  סיפרתי למויאל על בעל עסק שמחנה את רכבו בדרך קבע על המדרכה במקום. מנהל פיקוח, טען שיש "דיס-אינפורמציה בין המוקד לבין משרדו, והם כן נותנים דו"חות ב-6 סעיפים, ובהם חנייה על מדרכה". מוזר, כי זה לא מה שאמרו הפקידות החביבות במשרד שלך, מעבר לקיר, לפני כדקה.  "לגבי הרכב החונה,לא תשלחו מישהו?", שאלתי. "אני שולח". משרדי הפיקוח על החנייה נמצאים מטרים ספורים ממקום העבירה, בו חנה בעל העסק. בדרך פלא, כשהגעתי למקום לחכות לפקח, נחפז בעל הרכב להזיזו מןהמדרכה, עוד לפני שהגיע פקח החנייה. אולי זה סתם צירוף מקרים, או יתכן מאוד שהבורקסים שלו טעימים מאוד...

בבירור מול גורמים בעיריית אשדוד מתברר שאכן מאתמול אין כל אכיפה בעיר, זאת עקב הליקויים הרבים שהתגלו וביניהם תמרורים וסימונים לא חוקיים. עד להודעה חדשה, הוקפאה אכיפת החניה בעיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה