30% מהדירות שייבנו במרכז כלניות יוקצו לזוגות צעירים


להאזנה לתוכן:

הבטחות צריך לקיים: בנייני מגורים אמורים להיבנות מעל למרכז כלניות ברובע ח', דבר שעורר התנגדות בקרב רבים בעבר. כעת מתברר שוועדת בניין ערים מתנה את הפקדת התוכנית וקבלת ההיתר בחתימת חוזה מול היזם שיתחייב למכור לפחות 30%מהדירות לזוגות צעירים, והמחיר? חלומי! כל הפרטים בכתבה

שנים שנושא הדיור לזוגות צעירים באשדוד עולה ויורד מהכותרות. זה קורה בעיקר לפני בחירות ונעלם כלעומת שבא. עד היום לא ברור כמה דירות לזוגות צעירים נבנו בעיר, אם בכלל, בשנים האחרונות.

כעת נראה שאולי ישנה תקווה שאת ההבטחה הזאת לפני הבחירות, מישהו הולך לקיים. שני פרויקטים שפרטיהם הגיעו לידינו חושפים מהלכים קדחתניים שנעשים מאחורי הקלעים, הרחק מאור הזרקורים, כדי להביא לדיור סביר, במחיר שפוי לזוגות הצעירים באשדוד.

לפני כשנה דנה הועדה המקומית לתכנון ובניה באשדוד בהקמתם של בנייני מגורים מעל למרכז המסחרי "כלניות" שברובע ח'. אז הוחלט לאשר את התוכנית בתנאי שלפחות 30% מהדירות תהיינה לזוגות צעירים. לצורך קידום הפרויקט הוקמה ועדת מומחים חיצונית בשיתוף עם גורמים בעירייה. תפקידה היה לגבש המלצות בנושא זה. שנה חלפה מאז אותה הישיבה ונדמה היה שדבר לא מתקדם בפרויקט זה.

בישיבת מליאת בניין ערים לפני כשלושה חודשים, הציגה אמילי סילברמן- ראש צוות התכנון שעוסקת בחקר אורבני בטכניון, את המלצות הוועדה בנושא דיור בהישג יד באשדוד. המלצת הוועדה היא לייעד דב"י (דיור בהישג יד) בפרויקט מרכז כלניות במחיר שמותאם לעשירון הכנסה חמישית. עוד עולה מהמלצת הוועדה שיש לחייב את היזם לייצר 85 יח"ד בגודל של לפחות 80 מ"ר למכירה לזכאים במחיר של 545,000 ₪ בשיטה של הגרלה בין הנרשמים לפרויקט.

ראש העיר ציין בישיבה שמדובר בפריצת דרך בנושא דיור בר השגה באשדוד, אך יחד עם זאת הוא ציין שיש לערוך עבודה יסודית בתכנון, היתכנות משפטית ומחירים. עוד מציין ראש העיר שיש לבנות מודל שישמש לפרויקטים נוספים בעיר, לא רק מרכז כלניות.

מהנדסת העיר, אדר' רינה קטיף ציינה שיש לדאוג שכל הסיכומים יהיו בחוזה מול היזם. בסיומה של הישיבה הוחלט להעלות הילוך בנושא זה וועדה שבראשה יעמוד סגן ראש העיר, עמרם כנפו ביחד עם מהנדסת העיר, היועץ המשפטי והשמאי, יגבשו המלצות לביצוע.

אותה הועדה שהוקמה לפני כשלושה חודשים, ככול הנראה סיימה את עבודתה ומסקנותיה והמלצותיה צפויים להינתן בישיבת מליאת בניין ערים הבאה.

"בית לזרוס" יהפוך לבנייני מגורים לזוגות צעירים

שלושה מגרשים שמיועדים במקורם לבנייני ציבור ברובע ב', יוסבו לשטח שמיועד למגורים. התכנון הוא לבנות במקום שני בניינים בני עד 12 קומות (במקום 20 שרצה היזם). ליזם הוצעו שני מסלולים בהם יוכל לבחור. האחת היא בניית 66 יח"ד כאשר 30% מהן תשווקנה לזוגות צעירים לפי קריטריונים שתקבע הועדה המקומית. החלופה השניה שהוצעה הינה בניית 50 יח"ד רגילות ו-50 נוספות כמקבץ דיור (עבור אוכלוסיה נזקקת). בעתיד תאוחדנה היח"ד שיהפכו ל- 16 יח"ד.

ראש העיר, ד"ר לסרי, סיפר לעיתונאים בשבוע שעבר על התקדמות אמיתית בנושא דיור לזוגות. נראה שחלומם של רבים מבני העיר, שרוצים להקים בית באשדוד, יתממש בקרוב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה