כבאי אשדוד מנעו אסון בבניין דירות


להאזנה לתוכן:

כוחות כיבוי והצלה מאשדוד הוזעקו השבוע לשריפה באחד הבניינים ברובע י"ב. אי שמירה על כללי הבטיחות בבניין ותחזוקה לקויה, יכלו לגרום לאסון. תושיית הכבאים מנעה אסון

ביום ראשון לפנות בוקר התקבלה במוקד תחנת הכיבוי באשדוד הודעה על עשן היוצא מחניון תת קרקעי של בניין מגורים ברח' כוכב הצפון ברובע י"ב באשדוד. שלושה צוותי כיבוי, בפקודו של להב משה עמר, הגיעו למקום והבחינו בעשן סמיך היוצא מחניון תת קרקעי המשותף לשלושה בנייני מגורים גבוהים.

הכבאים זיהו כי מוקד האש הינו רכב הבוער כולו בתוך החניון ומיד החלו בפעולות כיבוי, מניעת התפשטות האש ושחרור העשן הרב, אשר החל להיכנס לבנייני המגורים דרך פיר המעלית וחדרי המדרגות. לאחר פעולה קשה ומאומצת השתלטו הכבאים על השריפה והיא כובתה כליל. נזק כבד נגרם לרכבים בחניון, אך הודות לתושייתם של הכבאים ולפעולה נמרצת שלהם, האירוע הסתיים ללא נפגעים שכן, כל מערכות החרום והבטיחות בחניון ובבניין לא פעלו וזאת ככל הנראה עקב תחזוקה לקויה.

מערכת מתזי המים (ספרינקלרים)אשר היו אמורים להגיב מיד עם פרוץ השריפה לא פעלו, מערכת המפוחים אשר הייתה אמורה לפעול אוטומטית עם זיהוי העשן ולהוציאו החוצה לא פעלה. דלתות ההפרדה בין החניון לבין הבניינים והמעליות אשר אמורות להיות סגורות באופן קבוע ולמנוע חדירת אש ועשן לתוך הבניין, היו פתוחות, דבר שהביא לחדירת עשן מאסיבית לכל קומות הבניינים.

מפקד שירותי הכבאות במרחב, טפסר דני ששון, פונה לכל התושבים ולחברות הניהול ומבקש להקפיד על תחזוקה נאותה של כל אמצעי החירום הקיימים בבניינים ובחניונים וזאת על מנת שברגע האמת הם יפעלו שכן, כל תכליתם הינה להציל חיים ולמזער נזקים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה