נמצא פתרון למתפללים האתיופים


להאזנה לתוכן:

לאחר שנישרף וניזוק קשות בית הכנסת ומרכז פעילות לעולי אתיופיה, הם נותרו ללא פיתרון. הפניה של נציגי העדה עיריית אשדוד נענתה בחיוב ונמצא להם מקום זמני באולם ספורט של בית ספר "נועם", בו יכלו לקיים את פעילותם. הנושא עורר חוסר שביעות רצון בקרב חלק מהתושבים. בוריס גיטרמן: "כולם צועקים שבני העדה מקופחים, אך כאשר עולה צורך אמיתי בעזרה, כולם זזים הצידה"

 

בית הכנסת שהיה ממוקם בחצר בית הספר ושימש במשך שנים את בני העדה האתיופית נשרף וניזוק בצורה קשה. כאשר פנו בני העדה לבקשת עזרה, נענה יהודה פרנקל לבקשותיהם לבדוק אפשרות של קיום הפעילות באולם הספורט של בית ספר "נועם". לאחר קיום ועדה שלה היו שותפים גורמים שונים ברשות הספורט, החינוך והחברה למתנ"סים, הוחלט ברוב קולות להקצות לבני העדה שטח של מטרים ספורים באולם הספורט של בית הספר. הפעילות נערכת בימי שישי ושבת ונותנת מענה לבית הכנסת ומפגשים חברתיים של העדה.

 

במסיבת העיתונאים נשאל בוריס גיטרמן הנושא פעילות בית הכנסת באולם בית הספר. "כל הזמן אומרים שעולי אתיופיה מקופחים ומסכנים, אבל ברגע האמת כאשר ישנו צורך בעזרה, כולם זזים הצידה, ואף מביעים התנגדות. אני אומר, שאנו כחברה צריכים לעשות מאמצים ולשים את האגו בצד כדי שגם להם תהיינה הזדמנות לקיים פעילות חברתית סדירה", אומר בוריס גיטרמן.

 

באולם הספורט נערכת פעילות של חוגים, ולטענתו של בוריס גיטרמן אין הדבר יפריע לפעילות החוג. "קבענו לוחות זמנים כדי שכולם יכלו לקיים את פעילותם, בנוסף, אם תתעורר בעיה, נוכל לקיים את פעילות החוג באולם ספורט של בית ספר "צמח" הסמוך".

 

עיריית אשדוד יזמה תוכנית לבניית מרכז חברתי לעולי אתיופיה אשר נמצא בשלבי התכנון מתקדמים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה