חשד לשפעת בביה"ס יסודי באשדוד


להאזנה לתוכן:

דיווח שהתקבל במערכת "אשדודנט" סיפר על תחלואה חריגה של שפעת באחד מבתי הספר היסודיים בעיר. משרד החינוך ועיריית אשדוד טוענים שאין מדובר בשפעת החזירים אך בכל מקרה נוקטים בכל אמצעי המיגון הדרושים

 

האם התפרצה שפעת חזירים בקרב מספר חריג של תלמידים באחד מבתי הספר היסודיים בעיר? כך מסתמן מעדויות שהגיעו לידינו. מהדיווח עולה שמנהל בית הספר, סגניתו וכן כ-12 תלמידים מאותה כיתה, חלו באופן תמוהה בשפעת.

 

לטענת גורמים עימם שוחחנו, בכל מהמקרים מדובר בתסמינים קלים של שפעת ולא ברור עם מדובר בשפעת החזירים. כמו כן לא ברור עם נעשו בדיקות לאיתור הנגיף, שכן בקופות החולים לא ממהרים לבדוק עם מדובר בשפעת חזירים אם מצבו של החולה יחסית טוב.

 

בבית הספר בו התגלו מקרי השפעת קיבלו הנחיות ברורות כיצד עליהם לנהוג, זאת במסגרת חוזר משרד החינוך שהופץ בתחילת שנת הלימודים.

 

מפאת צנעת הפרט אנו מנועים מלפרסם את שם בית הספר, אך רק נאמר שבבית הספר התנהלו בדיוק לפי כל הכללים ואין חשש למגיפת שפעת כתוצאה מאירוע זה.

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: " לא ידוע בשלב זה על הידבקות בשפעת העולמית על ידי מי מהגורמים בבית הספר. בכיתה מסוימת בבית הספר ישנם מספר חולים בשפעת רגילה והם אינם מבקרים בבית הספר עד לקבלת אישור רופא. לגבי גורם אחד בבית הספר נבדק חשד לגבי הידבקות בשפעת החזירים על ידי גורמי הרפואה המוסמכים. כידוע לך, משרד החינוך נערך בדרכים שונות למקרה של התפשטות שפעת החזירים, ובכלל זה, הסברה נרחבת לציבור התלמידים, ההורים והמורים באשר לדרכי מניעת הידבקות במחלה וכן היערכות מאסיבית של ציוד היגייני בבתי הספר".

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: " המערכת החינוכית באשדוד, כמו גם מטה מל"ח, נערך לקראת תחזית אפשרית להתפרצות השפעת. מנהלי בתי הספר, במסגרת ההערכות לשנה"ל החדשה, הונחו כיצד לפעול בבתי הספר. לכל בתי הספר נשלחו הנחיות מפורטות להתנהגות נכונה כבר עתה ועד לסוף עונת החורף. בתי הספר גם הונחו להצטיידות של חומרי ניקוי וחיטוי, תוך הסברה לתלמידים. במחלקת החינוך היסודי לא ידוע על מקרי של שפעת החזירים בבית ספר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה