תיעוד במצלמה נסתרת - מהקאנטרי קלאב שבונה חפ"א


להאזנה לתוכן:

הקאנטרי של אשדוד, מתחם הספורט והפנאי שמנסה לבנות חפ"א, תקוע והעבודות נעצרו לפני כשנה. השלט שהודיע על הפרויקט הגרנדיוזי, קרס כמו ההבטחה לפתוח את מתחם הספורט בקיץ 2008. באופן פרדוכסלי, גם בית המלון בריביירה, שבנייתו נמשכת ונמשכת ונמשכת וגם הוא היה אמור להיפתח בקיץ 2008, תקוע אי שם בין הכוכב הרביעי לחמישי. תוסיפו לכך את תושבי רובע י"ז וט"ז שרותחים על קצב העבודות האיטי של חפ"א, שם לא ממהרים לבנות מדרכות, שבילים ואפילו תאורת רחוב... בנוסף, הבטחות לדיור לזוגות צעירים תקועות אי שם וכבר 8 שנים מחכים שהפרויקט ייצא לדרך. כתבי אשדודנט סיירו באתר הבנייה הפרוץ של הקאנטרי וניסו להזמין חדר במלון בריביירה. הלב החמיץ נוכח מיליוני השקלים ששוב יורדים לטמיון

 

"הקאנטרי –קלאב ייפתח בראשית 2009"- הבטיחו בחפ"א לפני קצת יותר משנה לאחר שהמועד הרשמי לפתיחת הקאנטרי (קיץ 2008) לא התממש. על פי פרסומי חפ"א הקאנטרי יהיה מהמשוכללים ומהמתקדמים במדינה כולל: 2 בריכות שחייה (אחת מקורה), אולמות וחדרי כושר עם 120 עמדות (ובצמוד מלתחות ומקלחות) 8 אולמות לחוגים ופעילויות שונות, ספא, ג'קוזי, קפטריה ובנוסף, מחוץ למבנה, על שטח ענק, מדושא ומטופח, מתקנים שונים להנאת משפחות המנויים ומגרשי קט רגל. מאז אותה ההכרזה והתמונה המשותפת של טרודלר עם גרשוב, לא קרה הרבה, אם בכלל. תחילת 2009 חלפה וכך גם קיץ 2009. העבודות תקועות ואתר הבניה נראה שומם מתמיד.

 

השבוע יצאנו לשטח כדי "לשטוף את העיניים" בקאנטרי של אשדוד. הגענו ומצאנו אתר בניה פרוץ שכל מי שרק יחפוץ יכול להיכנס לתוכו ללא כל בעיה. כל הבניינים שבמתחם פתוחים, חלק מהדלתות מתנודדות עם הרוח ומשמיעות קול טריקה גדול, בדיוק כמו בסרטי האימה. באולמות הקאנטרי משתלשלים להם צינורות החשמל והמים, כלי עבודה פזורים בשטח כמו גם קרמיקה שאמורה לשמש להמשך הבנייה במקום.

 

אנחנו צועדים לתוך מה שנראה כמבנה המרכזי של המתחם ולפתע אנו שומעים קולות בערבית. לאחר התלבטות קלה אנו ניגשים לראות במה מדובר. בירור קצר מעלה שאלה שני השומרים הערבים במתחם, הקאנטרי הנטוש. שיחה קצרה איתם מעלה שהם שם 24 שעות ביממה, שומרים על המבנה והציוד שנותר במקום. האמת שהם לא עשו עבודתם נאמנה כי בשקט היינו יכולים להעמיס במקום משאית מבלי שאיש יעצור אותנו. לדברי השומרים המקום נטוש כבר מעל לשנה, ובכל הזמן הזה הם שם "משגיחים".

 

סיור ברחבי המתחם מגלה מקום בעל פוטנציאל אדיר שעל פי התכנון כבר היה צריך לעבוד. אך במקום זאת, קול שריקת הרוח והדלתות הנטרקות מחזיר אותנו למציאות. באחד החדרים אנו מוצאים את תוכניות הקאנטרי שמסודרים בקלסרים. בחדר הג'קוזי מתגלה לנו בור גדול, בו אמור להיות פעם הג'קוזי. הבריכות במקום נראות מושקעות אך עוד רחוקות מאוד מהשלב בו ימלאו מים. השירותים והמלתחות "קצת" מוזרים - משום מה אין תאים בשירותים... האם זה בכוונה או שזה רק כי העבודות לא הסתיימו? קשה לדעת. המכעיס הוא שלמרות שהאתר כבר עומד שנה ללא עבודות, איש לא טרח לסגור ולאטום את מה שכבר נבנה, כדי שלא ייהרס מפגעי מזג האוויר וגם מפגעי האדם. עוד יותר מכעיס היא העובדה שחפ"א הרשתה לעצמה במהלך העבודות, להכניס למתחם משאיות דרך צומת הרחובות בני ברית – יצחק רבין, תוך שלמעבר הולכי הרגל במקום נגרם נזק וכן מכשול אדמה מפריע למעבר עגלות במקום. גם לאחר שהעבודות הופסקו, איש לא טרח להחזיר את המדרכה לתושבים.

 

מדוע נתקע פרויקט הקאנטרי באשדוד?

מחלוקת עם הקבלן המבצע גרם לעצירת העבודות. כעת בוחנים בחפ"א את היקף העבודה שבוצעה כדי לשלם עליה. האם העבודה תעבור לקבלן אחר? לא ברור מה בדיוק התוכניות של חפ"א והם גם לא ממהרים לשתף את הציבור בכך. מה שברור הוא שאף אחד לא יודע מתי בדיוק ייפתח הקאנטרי בי"ג, ולצערנו זה מתחיל להזכיר את הקמת היכל התרבות באשדוד.

 

מחפ"א מסרו השבוע שעבודות הבניה בקאנטרי הנבנה ברובע י"ג יסתיימו בתוך חצי שנה. זאת  לאחר שהחברה הגיעה לדבריה להבנה והסכמה עם הקבלן הראשי על הפסקת ההתקשרות שנובעת כתוצאה מאי-עמידה בלוח הזמנים המסוכם בין הצדדים. בתוך פרק זמן קצר יפורסם מכרז חדש, מציינים בחפ"א.

 

גם את ההבטחה הזאת רשמנו לפנינו...

 

 

מלון קראון פאלז'ה  בחוף הריביירה – תקוע!

העבודות לבניית המלון הראשון באשדוד תקועות, שוב מחלוקת מונעת את המשך העבודות של הפרויקט שכבר היה אמור להיות שנה לאחר הקמתו. על הנייר, שלצערנו נאלץ לספוג את כל ההבטחות ללא כיסוי שפוזרו בעניין, כבר התאכסנו במלון משתתפי המכביה ועוד רבים וטובים אחרים.

 

טקסים חגיגיים לחתימת חוזים כאלה ואחרים נעשו גם נעשו. באתרי האינטרנט של כל הגורמים שמעורבים בבניית המלון הוא מפורסם כפרויקט יוקרתי ובעל חשיבות... אז מה קרה שמלבד עשרות אנטנות סלולריות על גג המלון, אין אף אחד אחר שמתאכסן במלון?

 

בחפ"א טענו בתקופה האחרונה שהקבלן ששותף בפרויקט, שמעון צרפתי, הוא שמעכב את המשך הבניה של המלון. לטענתם הוא מסרב להעביר סכום כסף שצריך לצורך השלמת הפרויקט. בינתיים, עשרות הפועלים הסינים, שהיו עסוקים עד לא מזמן בבניית הפרויקט, הקימו להם עיר מאולתרת מקראוונים מאולתרים. בקצב הזה הם יקבלו אזרחות במדינה עוד לפני שהעבודות יסתיימו.

 

 

פיתוח הרובעים י"ז וט"ז- התושבים נותנים ציון "נכשל" לחפ"א

לפני קצת יותר משנה הבאנו את סיפורם של הדיירים הראשונים ברובע י"ז, שנאלצו להיכנס לבתיהם החדשים מבלי שתנאים אלמנטריים כמו תאורת רחוב ושבילים בטיחותיים יהיו ברובע.

 

רובע י"ז הוא רובע היוקרה של אשדוד (על הנייר ) אך גם שנה אחרי שהבאנו את סיפורם, התמונה בשטח לא השתנתה בהרבה. פרט לבית כנסת מאולתר ותאורת הרחוב שהודלקה, דבר לא השתנה. כל ההבטחות נותרו כמו שהן, רק על הנייר, זאת למרות שהתושבים שקנו ובנו את בתיהם ברובע י"ז שילמו את היטלי הפיתוח מראש. אז מה עשו עם הכסף? שאלה בהחלט טובה.

 

בהודעה לעיתונות שהוציאה בעבר חפ"א היא ציינה: " כ – 70 מיליון ₪ תשקיע חפ"א  ,בעבודות התשתית והפיתוח של רובע ט"ז – העבודות להילוך גבוה". כאמור ההודעה יצאה כבר לפני זמן רב, אך המציאות בשטח "קצת" שונה מההבטחות באותו הקומוניקט. באותו הקומוניקט אף אמר ולדימיר גרשוב, יו"ר חפ"א: "רמת ואיכות העבודות שלנו בשטח ,תבטיח למשתכנים תמורה מלאה לכספם, ואיכות חיים ברמות הגבוהות ביותר כפי שנהוג בסטנדרטים של חפ"א..."

 

קצת קשה לשכנע את תושבי ט"ז בכנות אמירה זו. התמונות שמגיעות מהרובע ותלונות התושבים דווקא מצביעות על מציאות אחרת: מעברים לא בטוחים בין רובע ט"ז לשאר הרובעים בסביבתו, אף לא פארקון קטן עם גן שעשועים לילדים, תאורת רחוב שאינה דולקת ובורות במדרכות ובכבישים. בכתבה שפרסמנו לפני מספר שבועות0 "תוהו ובוהו ברובע ט"ז", הבאנו תמונות שאינן משתמעות לשני פנים. גם כיום המצב בשטח דומה, כך שלא ברור על איזה איכות ואיזו תמורה מדברים בחפ"א.

 

גם בנושא זה ציינו השבוע בחפ"א שבימים אלה פורסם מכרז להשלמת כבישים, מדרכות ומערכות ניקוז ברובע ט"ז. מועד סיום המכרז: 23.9.09. מטרת העבודות השלמת מערכות הכבישים למתיישבי הרובע. כחלק מהמכרז, תבוצע גם הוספת נתיב תנועה נוסף, חדש ,בשד' בני ברית. (בקטע הצמוד לרובע ט"ז) בנוסף, שדרות רבין יוארכו עד לכניסה לרובע ט"ז.   משך כל העבודות כ- 8 חודשים.

 

לא ברור מדוע חיכו בחפ"א שמאות משפחות יגורו ברובע ויחיו בתנאים קשים. לא ברור מדוע היו התושבים צריכים לפנות לעיתונות, לראש העיר ולחברי המועצה כדי לקבל את מה ששילמו עליו חודשים רבים מראש. כעת מתברר שהם יצטרכו להמתין עוד שמונה חודשים לפחות (על הנייר כמובן) עד לסיום העבודות.

ומה לגבי חניון המשאיות שכבר שנים חפ"א מחפשת שטח כדי להקימו? ומה לגבי דיור לזוגות צעירים שהבטיחו לנו שעבודות העפר ברובע ט"ז כבר מבוצעות? 8 שנים שהפרויקט הזה מנסה להתרומם... לא הגיע הזמן? ומה לגבי פרויקט פסל עין השמש של האומן מוטי מזרחי בכיכר של הריביירה? בניית השלד של הפסל הסתיימה לפני חודשים. גם בהקשר זה מציינים השבוע בחפ"א שהעבודות צפויות להסתיים בזמן הקרוב.

 

לקראת השנה החדשה, נאחל לכולנו שלפחות חלק מהפרויקטים שלקחה על עצמה חפ"א, סוף סוף יסתיימו כי כבר נמאס לנו לשמוע על עיכובים ושלל תירוצים על קבלנים שלא עומדים ביעדים. 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה