האם תהיה רוטציה בתפקיד יו"ר המועצה הדתית באשדוד?


להאזנה לתוכן:

לאחר הסכם היסטורי שקבע רוטציה בתפקיד יו"ר המועצה הדתית באשדוד, נראה שהרוחות נושבות בכיוון שונה. יהודה אבידן בראיון לאתר חדשות חרדי: "לא ממליץ לאף אחד לתפור חליפה לתפקיד"

 

רק בסוף השבוע האחרון נבחר פה אחד הרב עובדיה דהן וזאת לאחר מסכת של לחצים ואינטרגות פנימיות בתוך קבוצות הכוח בש"ס אשדוד שחלקם צידדו בבחירתו של דהן וחלקם עמדו לצידה של משפחת עמר במאבקה על המועצה הדתית בעיר.

 

הרב עובדיה דהן שימש במשך שנים כחבר מועצת העיר מטעם ש"ס ולאחר מכן עבר לכהן כחבר המועצה דתית. הרב דהן הוא חתנו של הרב יצחק אברג'יל רו"מ "תורה וחסד" ושנים מספר לאחר חתונתו למד בכולל של חמיו.

 

לפתחו של הרב דהן עומדת משימת בחירת הרב הראשי הספרדי של העיר, כאשר החלטתו של רה"ע ד"ר יחיאל לסרי למנות את הרב חיים פינטו כרב העיר אשדוד הינה ככל הנראה סופית והמועצה הדתית באשדוד תפעל ברוח ההחלטה שגורמים כבדי משקל באשדוד ומחוצה לה נרתמו למענה.

 

לגבי סוגיית הרוטציה שנחתמה עם משפחת עמר ועל פיה בעוד שנתיים וחצי עתיד הרב דהן לפנות את מקומו לטובת "אחד מבני משפחת עמר" כנכתב בהסכם, מקורות בכירים בש"ס ששוחחו עם כתב "כיכר השבת" מבהירים: “לא תהיה שום רוטציה ולא נדיח את איש המפלגה מתפקידו. יש מספיק אפשרויות ויכולת לרצות את הרב עמר בתפקיד אחד זולת יו"ר המועצה הדתית".

 

יהודה אבידן, יועצו הבכיר של יו"ר ש"ס אלי ישי ואיש בעל השפעה בפוליטיקה המקומית באשדוד אומר בשיחה ל"כיכר השבת": “מדובר בהצבעה היסטורית וכבוד גדול לעיר אשדוד שיו"ר המועצה הדתית נבחר פה אחד. מעמדו של הרב דהן איתן ואני לא מציע לאיש לערער על כך".

 

מה לגבי הרוטציה?

 

"היחיד שיקבל החלטה בנושא הוא אך ורק יו"ר המפלגה אלי ישי ולא משנה שום הסכם כי ההחלטה שלו היא שקובעת. אני באופן אישי לא הייתי ממליץ לאיש לתפור חליפה לתפקיד היו"ר".

 

הרב מאיר עמר מסר בתגובה לאתר "כיכר השבת" כי הוא מאמין שאין שום סיבה שלא לכבד את ההסכם והוא סומך על הגינותם של המעורבים בו.

 

באדיבות האתר החרדי "כיכר השבת"

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה