נפרדים מהקאנטרי הכפרי באשדוד (וידאו)


להאזנה לתוכן:

לאחר שנים רבות שחורבות הקאנטרי הנטוש ברובע י"א עמדו כאבן שאין לה הופכין, ולאחר מאבק משפטי, הרסה עיריית אשדוד את הקאנטרי. אשדודנט נפרד מהקאנטרי בקליפ וידאו מיוחד

 

בסודיות גמורה ולאחר תהליך שנמשך מספר חודשים בדיסקרטיות רבה וכלל מיצוי כל ההליכים החוקיים להריסת המבנה, התייצבו 4 כלים כבדים, כשהם מלווים בניידות משטרה ואנשי הביטחון העירוני, בשטח הקאנטרי והחלו בהריסת המבנה, לאחר שהמבנה נסרק מספר פעמים כדי לוודא שאין שוהים במקום.

 


07:40 – תושבי העיר שנסעו לאורך שד' משה דיין, עצרו את רכבם על מנת לראות את התנועה הכבדה והלא שגרתית שהתרכזה ברחבת הקאנטרי קלאב.

 

 08:00 – ראש העיר מגיע אל המקום, מלווה עם מנכ"ל העירייה, מהנדסת העירייה  ואנשי הביטחון, בכדי לעמוד מקרוב אחר ביצוע ההריסה. קודם לכן ערך ראש העיר סיור בתוך המבנה, בכדי לוודא שההכנות בוצעו באופן המיטבי ביותר. בסיור שנערך כמה דקות, יצא ראש העיר ונתן את האות לביצוע משימה – הריסת המבנה.


וכך נעמדו הכלים הכבדים לאורך הגדר, תוך הגדרת מרחב פעולת הריסה של כל אחד מהם והחלו להרוס את המבנה באופן אינטנסיבי. באותו רגע ניתן היה לראות תושבים שעצרו וירדו מרכבם, בכדי לחזות בסיומו של פרק עליו יכולים להעיד רבים מתושבי העיר.


תושבים שהגיעו ממש עד למתחם ברכו את ראש העיר על ההחלטה האמיצה להרוס את המבנה. עם זאת הם ציינו את הקושי הרגשי לאור הזכרונות הרבים שיש להם מהפעילויות שהתקיימו במקום בשנות העבר.


ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "עצוב לי שהורסים מבנה שהיה בעבר מוקד בילוי ופנאי לתושבי אשדוד, אך בשל חוות הדעת המקצועית של מפקד מרחב לכיש, לפיה המקום הפך להיות זירה לפעילות עבריינית ומגורים מסוכנים להומלסים, ולאור חוות הדעת המזהירה באופן בולט מפני סכנת פגיעה בילדים! לא היה מנוס מההחלטה".


במציאות שכזו ולאור תמרור האזהרה החד משמעי, ראש העיר הורה למר אילן בן עדי – מנכ"ל העירייה, לפעול באופן נחרץ להריסת המבנה.

מנכ"ל העירייה מיצה את כל ההליכים המקדימים כך שהבעלים יבצעו בעצמם את ההריסה ומשלא היתה הענות, פעלה העירייה בהתאם לחוק העזר מבנים מסוכנים וביצעה הבוקר את ההריסה.

 
"היום אנו מחזירים לתושב את קו המים  ופותחים מחדש את הנוף לים הכחול והיפה של אשדוד" אומר ראש העיר ברגע של גאווה.

 

הקאנטרי הוקם בסוף שנות ה-70 והיה למוקד פעילות והתרחשויות בתחומי הבילוי, התרבות ושעות הפנאי. בשל סכסוך הלך הקאנטרי ודעך עד לסגירתו הסופית בתחילת שנות ה-90. מאז ועד היום עמד המבנה כאבן שאין לה הופכין, אלא שבשנים האחרונות הפך הוא למטרד משמעותי, בשמשו זיכה לפעילות עבריינית מדאיגה.


"היום אשדוד רושמת פרק נוסף במאבק העירוני להשיב לתושבים את המרחב הציבורי" אומר ראש העיר ומקווה כי הפנים החדשות שנולדו כעת יצטרפו לפרויקטים היפים שמשדרגים את חופי אשדוד והופכים אותם ליפים ולנעימים ביותר בחופי ישראל.


יותר מכך, מציין ראש העיר: "אנו נמשיך במאבק על מנת לשנות את כל הנוף העירוני ולנקות מהעיר את כל המבנים הנטושים המסכנים את התושבים ומהווים מטרד ומפגע אורבאני הפוגם ביופיה של אשדוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה