להאזנה לתוכן:

מחירי הדירות בכל רחבי הארץ ממשיכים לעלות בפראות. אתר דה מרקר מציין: "השוק משתולל ללא שום הגיון או הסבר, המוכרים מתנהגים בקפריזיות ומעלים מחירים בפראות". האם סוף העונה מתקרב? האם צפויה הבועה להתפוצץ?

 

בתקופה האחרונה נראה ששוק הנדל"ן מאבד שליטה, ושהמחירים עולים ללא שום בקרה מצד הרוכשים - אחד מהמתווכים של דירות היוקרה בת"א, אומר בשיחה עם דה מרקר, העיתון הכלכלי: "התחלתי לצטט ללקוחות שלי את המשפט 'לפעמים החגיגה נגמרת', משום שזו בדיוק התחושה שלי", הוא אומר. "השוק משתולל ללא שום הגיון או הסבר, המוכרים מתנהגים בקפריזיות ומעלים מחירים בפראות, ואני מתקשה מאוד לומר להם שיש גבול לכל תעלול. בשבילי ההתנהגות הזאת היא עדות לכך שסוף העונה מגיע. בזמן האחרון אני נתקל ביותר ויותר קונים שלא מוכנים לסבול את מה שקורה".  בחיפה המחירים המריאו בחודשים האחרונים במידה ניכרת, לעתים אפילו בעשרות אחוזים.

 

מתווך נוסף מציין באתר דה מרקר: "כשאני מעיר להם שהמחיר שהם רוצים מוגזם, הם עונים לי, שהם צריכים רק קונה אחד שיסכים לשלם את המחיר ואני שותק. מה אני יכול לומר להם? הרי כבר קרה לי לא אחת שהערכתי את מחיר הדירה בסכום מסוים, ובסוף היא נמכרה במחיר גבוה בהרבה. אני רק מזהיר אותם, שבמחיר שהם רוצים קיים סיכוי טוב שהם ימתינו הרבה זמן בשוק. ואז הם עונים לי 'יש לנו זמן'".

 

"אני מכיר את המוכרים שיש להם זמן", אומר מתווך דירות היוקרה. "יש לי חדשות בשבילם: בזמן האחרון אני נתקל ביותר קונים שאומרים לי - 'גם לנו יש זמן'. וזו עוד עדות מבחינתי שהדברים חייבים להשתנות".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה