יום הולדת לאשדוד בסימן של מצויינות ויצירה


להאזנה לתוכן:

בטקס מרשים חולקו ביום הולדתה ה-53 של אשדוד 25.11.09 פרסי אשדוד לאמנים ויוצרים צעירים.
לבית "יד לבנים" המחודש והנאה שעבר לאחרונה מתיחת פנים התקבצו ובאו מוזמנים רביםבינהם אפשר היה לחזות ביקירי העיר,חברי מועצת העיר ובינהם עו"ד גבי כנפו, יו"ר הנהלת מועצת העיר, יוצרים ואמנים, סטודנטים מצטיינים ובני משפחותיהם שהגיעו לשמוע מי הזוכים בקטגוריות השונות.

את הערב פתחו להקת ציפורי השיר עם "נוסע אליה" שיר על אשדוד שכתב אבי חן, ראש תחום תרבות ומפיק הערב וכשברקע מעל גבי מסך הוידאו הוקרנו קטעים נדירים ומרגשים מראשיתה של אשדוד.
דן כנר, מהוותיקים בשדרי הרדיו בישראל שהנחה במיומנות הזמין את ד"ר יחיאל לסרי ,ראש עיריית אשדוד לדברי ברכה: - "זה הרבה יותר מסמלי לציין את יום הולדתה של אשדוד בערב של אמנות, יצירה, תרבות, מצויינות, השכלה גבוהה והצטיינות. אשדוד עם הפנים לכיוון הצעירים ועל כן, אנו רואים בחינוך, בתרבות ובעידוד המצויינות והערכים אמצעי להפוך את אשדוד לעיר מובילה בארץ בכל התחומים".
ראש העיר ביקש בדבריו להודות לממלא מקומו בוריס גיטרמן,הממונה על החברה העירונית לתרבות הפנאי על מעורבותה הערה של החברה שמפיקה בפועל את התחרות ואת טקס חלוקת הפרסים.כמו כן, עמד בדבריו על כך שהמלגות למצטיינים, שחולקו ללא קריטריונים סוציו אקונומיים, אלא על בסיס הצטיינות בלבד אינם תחליף לתקציבים ושיש צורך בתקציבים לחינוך, לתרבות ואמנות.
ואכן, מתקציב הפיתוח שאושר לאחרונה במועצת העיר ישנה בשורה גדולה לפיתוח מיזמי חינוך, תרבות ואמנות בעיר.
בהמשך דבריו, הציע ד"ר לסרי, ראש עיריית אשדוד למסד תחרות ארצית לאמנים ויוצרים שתהיה פתוחה לכל אמני ישראל מבלי שתיפגע ביוצרים המקומיים.
פרוייקט "פרסי אשדוד" מתקיים זו השנה ה-12, בראשיתו ע"י קרן המשנה לפיתוח אשדוד מיסודו של אריה אזולאי, ובהמשך חברו אליו עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי .
מלגות ראש העיר לסטודנטים מצטיינים ע"ס 10,000 ₪ כל אחת הוענקו לשבעה סטודנטים הלומדים באוניברסיטאות, בטכניון, ובמכללת סמי שמעון שבעיר.
מלגת המשך אחת הוענקה לאורטל עמר, סטודנטית לתואר שני בהנדסת כימיה הלומדת בטכניון שבחיפה שקיבלה בשנה שעברה פרס על הצטיינות במעורבות חברתית. את המלגות לסטודנטים המצטיינים חילק ראש העיר בצוותא עם יהודה פרנקל ,הממונה על החינוך וייבגני טיומקין,ראש וועדות מלגותבעיריית אשדוד.

בתחום האמנות הפלסטית הוענק הפרס בפה אחד של וועדת השיפוט לחני זכאים, בוגרת המחלקה לצילום, האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" שבירושלים.
חני, מרבה לצלם את בני משפחתה המהווים כדבריה מקור השראה ועבודותיה הרשימו את צוות השופטים ברעננותם, בנועזותם וביצירתיות המתפרצת שבהם,את הפרס העניקו לזוכה יגאל גמליאל,מנכ"ל החברה העירונית ונעמי אדר ,מנהלת מוסדות האמנות.
שמואל אלבז, מנצחה של התזמורת האנדלוסית ויו"ר וועדת השיפוט בתחום המוסיקה סיפר על הקושי לשפוט יצירות מוסיקליות מסגנונות שונים והכריז על פרס עידוד וציון לשבח לפסנתרן המוכשר בן ה-18 דניאל בורוביצקי.
אשת התקשורת והסופרת אבירמה גולן הכריזה על נופית בוחניק, סטודנטית בת 23 הלומדת במכללת "ספיר" שבנגב כזוכה בתחום הספרות והשירה בשל סיפור טראגי קצר על פרידה מאדם אהוב שהלך לעולמו. לדברי אבירמה גולן, מדובר בסיפור קורע לב ללא טיפת קיטש שהוא פנינה במובן של היצרים, הרגשות ומשמעת הכתיבה המרשימה.
התסריטאי והבמאי שמי זרחין ("אביבה אהובתי","הכוכבים של שלומי", "מסוכנת","לילסדה" ועוד) התייחס לכל עשרת יוצרים הסרטים, החמיא ליכולותיהם ולסרטים שהגישו והוסיף כי – "יותר מכל שבה את ליבנו סרט אחד "חשד" – סרטו של ארקדי אוסטרובסקי, שהייתה בו התמודדות מאופקת, עדינה ומרגשת על זוגיות במשבר. מדובר בבמאי ויוצר מבטיח עם עין טובה, שכל ישר ולב גדול שמפגין בגרות ושליטה באמצעי המבע הקולנועי."
שידור מלא של האירוע שצולם ע"י מרכז התקשורת של החברה העירונית לתרבות הפנאי צפוי בקרוב בערוצים המקומיים בטלוויזיה בכבלים ובלווין

צילום: לימור אדרי
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה