כ- 600 יח"ד לזוגות צעירים אושרו לבניה


להאזנה לתוכן:

כך מתברר מבדיקה שערכנו מול הגורמים הרלוונטיים בעירייה. ועדה שהקים ראש העיר, שתפקידה היה לגבש המלצות שיקבעו כגון מי יוגדר זוג צעיר, כיצד תתבצע ההגרלה, מחיר וכו' - מסיימת את עבודתה ויו"ר הועדה, ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו מבטיח: "הציבור יהיה מופתע..."

בעקבות הכתבה מחודש אוגוסט, בה דיווחנו על שני פרויקטים לזוגות צעירים, זכינו לשטף של פניות בנושא. כולם רצו לדעת איך נרשמים, מה הקריטריונים ומי מבצע את ההגרלה. היו גם שציינו שהדירות הקטנות ימכרו לחברים של הקבלנים וכן שלא תהיה בקרה.

לא נשארנו אדישים לפניות התושבים שדואגים ובצדק, ויצאנו לחפש קצת תשובות. גורמים בכירים בעירייה עימם שוחחנו מציינים שבשנה החולפת אושרו באופן תקדימי כ- 600 יח"ד עבור זוגות צעירים ברחבי העיר. מדובר בפרויקט כלניות, פרויקט בסיטי ובפרויקטים ברובע ט"ז.  מידע נוסף על הפרויקטים ועל אפשרויות ההרשמה להגרלה יפורסם לאחר שהועדה המיוחדת שהקים ראש העיר תסיים עבודתה.

הרב עמרם כנפו, ממ"ק ראש העיר ויו"ר הועדה שהקים ראש העיר לבחינת הדיור לזוגות צעירים, מאשר שלאחר 20 שנה שמדיניות ועדת בניין ערים התרכזה בדירות גדולות, הדבר הוביל למחסור חמור בדירות קטנות ולהגירה שלילית של צעירים מהעיר.

הרב כנפו: "ראש העיר רוצה לעודד דירות קטנות לזוגות צעירים ולכן החליט שכל יזם שירצה תוספת בניה יצטרך לתת 1/3 לזוגות צעירים". חברי הועדה: הרב כנפו, מהנדסת העיר רינה קטיף, יועץ משפטי, סגן ראש העיר בן לולו ואנטון קוזין מאשדוד בתינו.

כיצד בדיוק נקבעים הקריטריונים מי זכאי לדיור לזוגות צעירים?

הועדה שבראשה עומד כנפו ניסחה הצעות החלטה והמלצות לראש העיר. בין המלצות הועדה: רק תושבי אשדוד בשלוש השנים האחרונות יהיו זכאים להשתתף בהגרלות, על  הזוג הצעיר להיות זכאי של משרד השיכון. המלצה נוספת שנודע לנו עליה ושלא ברור אם היא נכללת שהמלצות הועדה הוא הגבלת הגיל, כך שאחד מבני הזוג יהיה צעיר מ- 35. עוד תמליץ הועדה שלא יוקמו בניינים רק לזוגות צעירים אלה שבכל בניין יהיו שליש זוגות צעירים והשאר משפחות רגילות. המסקנות המפורטות טרם נמסרו לראש העיר והן צפויות להימסר לו בישיבה מיוחדת שתתקיים בלשכת ראש העיר בזמן הקרוב. כנפו אינו מתכוון לשתף אותנו בהחלטות שטרם ידוע לראש העיר עליהם ושטרם אושרו.

לגבי קביעת המחיר לדירות מציין הרב כנפו שהוא ומהנדסת העיר היו תמימי דעים שאסור להתערב בנושא זה ושעל השוק לקבוע את כלליו. אך ראש העיר, ד"ר לסרי, אינו מוכן להתפשר בעניין זה והוא מעוניין לקבוע מחיר תקרה לדירות אלו. בימים הקרובים צפויה ישיבה מכריעה בעניין זה ביחד עם ראש העיר כדי למצוא את הנוסחה הנכונה ואת דרך המלך כדי שכולם יהיו מרוצים.

הרב כנפו: "היזמים הם אנשי עסקים. אנחנו שרוצים לייצג את האינטרס הציבורי על הצד הטוב ביותר, חייבים לחשוב על כל התהליך ולהבטיח שהיזם לא מוכר את הדירה לבן שלו או למקורב שלו...אנחנו נמנע את המצב שמי שקרוב לצלחת גם אוכל ממנה. נדאג שההגרלות יתבצעו בשקיפות מלאה. תזכור את דבריי: הציבור יופתע! יהיה פה מהלך שיביא תנופה לעיר".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה