"משכנות אשדוד" זכתה במיכרז המינהל


להאזנה לתוכן:

לראשונה בישראל, זכתה קבוצת רכישה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל, ותקנה מגרש למגדל בן 18 קומות, 72 דירות , ברובע ט"ז באשדוד. תשלם למדינה 23.8 מיליון ש"ח על הקרקע, כ- 330,500 אלף ש"ח לכל דירה. מחיר הקרקע זינק ב- 63%


משכנות אשדוד" גברה ביום ד' שעבר (16.12.09) על 14 מתחרים, וקנתה מגרש בן 5.4 דונם. היא תשלם 23.8 מיליון שקל, לא כולל הוצאות פיתוח. היזמים מבטיחים שהדירות יהיו זולות ב-20% מדירות רגילות, עם מחיר התחלתי של כ-900 אלף שקל לדירת 4 חדרים. 

עד לזכייתה של "משכנות אשדוד", סירב המינהל למכור מגרשים לקבוצת רכישה, אלה עם הם מקבלים חסות מקבלן או יזם. הזכיה של קבוצת הרכישה במיכרז, יוצרת תקדים ארצי.

בראש הקבוצה עומדים איש העסקים המקומי ירון צור ועורכי הדין ירון דהאן ושי אבו-חצירה. שלשתם גם חברים בקבוצת הרכישה - עורכי הדין קנו דירות רגילות, וצור קנה דירת גג. קונים אחרים הם בעלי מקצועות חופשיים, שחקני כדורגל ומנהלי חברות, רובם בני אשדוד. 

המחיר שתשלם קבוצת הרכישה גבוה פי שלוש ממחיר המינימום שקבע השמאי הממשלתי, אך בקבוצה מבטיחים שהמחירים יהיו זולים הודות לעובדה שכל הדירות יימכרו מראש ובכך יחסכו בהוצאות מימון השיווק בסך מיליוני שקלים.

אתר NEWS1 חושף אף תרגיל הטעיה שעשו ראשי הקבוצה כאשר הסיטו את תשומת הלב מכוונתם לגשת למכרז. בשבועות האחרונים לפני הגשת ההצעות למכרז (התאריך האחרון היה 13 בדצמבר), פיזרו המארגנים שמועות, שבדעתם לגשת למכרז אחר, גדול יותר, למגרש ל-144 דירות. מקומון אף פרסם ידיעה על כך. בכך הסבו את תשומת הלב מהמגרש האמיתי שביקשו לקנות, למגרש השני, הגדול יותר.

"משכנות אשדוד" גברה במכרז על דמרי, האחים ישראל, יחד הבונים (חברת בניה מקומית גדולה) ואחרים. ההצעה במקום השני הייתה 21.8 מיליון שקל.

תוצאות המכרז הביאו לעליה חדה במחירי הקרקע ברובע ט"ז. מדובר על עליה של 63% במחירים לעומת המכרזים שהתנהלו לפני שנה וחצי. המינהל העמיד למכירה שני מגרשים בשטח של 31 דונם בשני מכרזים, במסגרתם ניתן לבנות 216 דירות בבניינים. לשניהם הוגשו 28 הצעות בסך הכל, כשבמגרש הגדול שעליו ניתן לבנות 144 דירות זכתה פרץ בוני הנגב, שהציעה 42.17 מיליון שקל. 
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה