התזמורת הפילהרמונית הישראלית באשדוד - אם יפתח היכל התרבות


להאזנה לתוכן:

לראשונה, זובין מהטה והתזמורת הפילהרמונית הישראלית יופיעו באשדוד בסדרת המינויים הראשונה שתפתח בפברואר 2011 במשכן לאומנויות הבמה באשדוד –היכל התרבות, שאמור להיפתח עד מועד זה


אשדוד, בדרכה להיות עיר תרבות מובילה בארץ, השבוע נחתם הסכם עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית אשר תופיע בסדרת קונצרטים למנויים במשכן לאמנויות הבמה באשדוד.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי:" החתימה על סדרת קונצרטים והשת"פ עם המוסד התרבותי מהגדולים בארץ ומהמובילים בעולם מהווה בשורה תרבותית חשובה לאשדוד ותושביה", אין ספק שמדובר בצעד משמעותי נוסף וחשוב לביסוס אשדוד במפת התרבות הארצית".

סדרת הקונצרטים תכלול 5 קונצרטים החל מפברואר 2011  ועד סוף יוני 2011. בסדרה יופיעו גדולי המנצחים והמוסיקאים ובהם זובין מהטה,קורט מאזור, ג'יימס גאלווי, אשר פיש ,יוליאן רכלין,דייגו מתיאוס,פאזיל סאיי,ואדים רפין. הקונצרט הראשון יתקיים בניצוחו של המנהל המוסיקלי של התזמורת והמנצח המוביל בעולם מר זובין מהטה אשר הופיע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית לראשונה ב-1961 ומאז לא ניתק הקשר ההדוק בינו לבין התזמורת.

אבי שושני, מנכ"ל התזמורת : " אנו שמחים על שיתוף הפעולה העתידי בינינו. אנו רואים  זכות גדולה בהבאת מוסיקה קלאסית לאשדוד במשכנכם החדש, כאשר אנו מקפידים על רמת מוסיקה זהה לזו המנוגנת בת"א"

המשכן לאמנויות הבמה  באשדוד, לאחר שש שנים של עבודות המגיעות לסופן, ומסתמן שפתיחתו תהיה בנובמבר  2010 . התוכניות האומנותיות המתוכננות מתחילות להיסגר במטרה להכין את המשכן ולמלא אותו בתכנים תרבותיים שחלקם מהווים תקדים בחיי התרבות באשדוד ובארץ בכלל.

תמורת כל קונצרט תקבל התזמורת  95,000 ₪ ובכדי לאפשר את קיום הפרויקט ,פנתה התזמורת לתורם פרטי שישלם את יתרת השכר הנדרשת , השכר הכולל עבור קונצרט הוא 120,000 ₪.


התזמורת הפילהרמונית הישראלית היא המוסד התרבותי החשוב ביותר של מדינת ישראל. אף לפני שהוקמה מדינת ישראל השכיל הכנר הנודע ובעל החזון ברוניסלב הוברמן לשכנע את המוסיקאים היהודים הטובים באירופה להימלט מאימת השלטון הפשיסטי ולחפש אחר עתיד חדש בארץ ישראל. שלוש שנים של עבודה חסרת מנוח הסתיימו ב-26 בדצמבר 1936, ביום שבו התזמורת הארצישראלית, כפי שכונתה אז, קיימה את הקונצרט הראשון שלה תחת שרביטו של המנהל המוסיקלי המייסד ולוחם החופש, ארטורו טוסקניני. 

התזמורת הפילהרמונית הישראלית הינה קואופרטיב המנהל את עצמו ובעל 110 מוסיקאים. התזמורת התפתחה מאנסמבל המורכב בעיקר מעולים חדשים ממזרח אירופה לתזמורת בעלת שם עולמי. עם חלוף השנים נטמעו בתזמורת מוסיקאים מעולים מצפון אמריקה, אירופה ובריה"מ לשעבר: השתקפות וירטואלית של החברה הישראלית הדינאמית והמתפתחת ותצוגה של קליטת עלייה מוצלחת.יותר ממחצית הנגנים הינם צברים והודות להתערותה של התזמורת בחינוך המוסיקלי, ממשיך המספר לגדול.
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה