אושר תכנונית הרובע המיוחד ובו: 150 דונם לקמפוס, 90 דונם לבית החולים, 1500 דירות וקניון


להאזנה לתוכן:

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באשדוד, בראשות ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי אישרה אתמול (יום ג') תכנית חדשה כוללת לרובע המיוחד שיוקם בכניסה הדרומית של העיר

הרובע המיוחד ישנה את פני העיר ויהפוך את אשדוד לעיר מובילה בתחומי החינוך, הבריאות והתעסוקה. בתוכנית ישנה בשורה גדולה לתושבי העיר בכך שהרובע יכלול את בית החולים, את הקמפוס האקדמי העתידי של העיר, שכונת מגורים קטנה ואיכותית ו- 230 דונם של פארק הנושק לדיונה הגדולה  בטווח של  שנתיים עד 5 שנים  אשר במהלכם יוקמו הפרויקטים למגורים.

מדובר בשטח של  כ - 700 דונם אשר כ – 400 דונם נמצאים בבעלות שליטה של מינהל מקרקעי ישראל וכ –  300 דונם בבעלות היזמים הפרטיים יחיאל אבו והאחים ישראל שאף יקימו קניון במקום.

אחרי מאבק ומשא ומתן במשך למעלה משנה מול בעלי הקרקע אשר מטרתו היתה לקבל מהיזמים קרקע לצורכי ציבור בתמורה לזכויות בנייה , נחתם הסכם וכעת אושרו התוכניות בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

התכנית כוללת 700 יחידות קטנות בנות חדר עד שניים לטובת מעונות סטודנטים, ועוד 800 דירות בבניה רוויה ודירות צמודות קרקע  ( 20% מהדירות שייבנו ברובע יהיו לזוגות צעירים),  

90 דונם לתעשיות עתירות ידע, 230 דונם פארק ציבורי שבו יוקם מרכז מבקרים של  חולות הדיונה במטרה לשמר את אחד המשאבים הטבעיים החשובים והמזוהים של העיר ו- 183 דונם שטחים סחירים אשר מיועדים ברובם לצורכי הציבור, קמפוס אקדמי על שטח  של 150 דונם, בנוסף, יוקם ברובע בית חולים על שטח של 70 דונם והתוכנית כוללת עוד  23 דונם אשר מיועדים לשירותים רפואיים  ליד  בית החולים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "הרחבת השטח לאקדמאים  בתכנית מ- 45 דונם ל- 150 דונם מהווה את אחד מהישגים הגדולים של תוכנית   אשר עד היום לא הייתה קיימת  באף תוכנית שדנה ברובע המיוחד. הכללת הקמפוס וכמובן בית החולים שעתיד לקום מהווים צעד נוסף עבור התפתחות העיר ושיפור איכות החיים של התושבים" הוסיף ראש העיר .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה