מחאת שבת הפוכה - הפעם החרדים תוקפים


להאזנה לתוכן:

זעם ברחוב החרדי על ראש העיר יחיאל לסרי. הטריגר הוא פתיחת הקיוסק בפארק אשדוד ים בשבת. באתרים מקומיים פורסם כי תושבים חרדים זועמים שלחו ללסרי הודעות בהן הם מביעים כעס על הפרת הסטטוס קוו. יש מי שפותח תיבת פנדורה על כל חילולי השבת באשדוד

ראש העיר , ד"ר יחיאל לסרי

"השבת לא מוחלת על כבודה" ו"לא מאמין שבחרנו בך עם כיפה על הראש", הן רק חלק מההודעות שהגיעו לנייד האישי של ראש העיר יחיאל לסרי ע"י גורמים חרדים בעיר.

מצד שני, נבחרי הציבור החרדיים לא יוצאים למתקפה נגד ראש העיר ומבקשים להסית את האש.

סגן ומ"מ ראש העיר אבי אמסלם מאשים "בעלי אינטרסים בפתיחת בית קפה בשבת בפארק אשדוד ים":

"מלכודת דבש טמנו לבעל הקיוסק בעלי האינטרסים, אותם אנשים שמייחצנים את הקרע ואת השסע בחברה, ואותו בעל פיצוציה שכנראה הפעילו עליו לחץ כדי שזה יפתח בשבת. אבל ההפסד יהיה כולו שלו, במשך ימי החול, כבר בעוד חודש חודשיים, שדתיים חרדים ומסורתיים מכל הארץ יציפו את הפארק בהמוניהם, הוא זה שיפסיד כשהציבור לא ירכוש ממנו כלום".

פעילים חרדים למען השבת באשדוד פותחים תיבת פנדורה ואומרים:
לפני כהונתו של ד"ר לסרי כראש העיר, מוקדי חילולי השבת כמעט ולא היו קיימים.

כך, מרכז הקניות ביג פאשן הוקם רק בשנת 2015, השנה הראשונה לכהונתו השנייה של לסרי בראשות העיר, ובהעדר אכיפה הוא הפך 'למוקד ענק של חילולי שבת, ובעקבותיו נפרץ הסטטוס קוו ברחבי העיר, ואחריו נסחף אפילו אזור ה'סיטי', שבעברו היה שקט ושבתי לחלוטין.

'פעילי השבת' מציגים נתונים, לפיהם בהעדר אכיפה עירונית מצד ראש העיר לסרי, חל דרדור עצום בסטטוס קוו: מ-50 חנויות מחללות שבת בשנת 2008, השנה הראשונה לכהונתו של לסרי כראש עיר באשדוד, קפץ מספרם של העסקים מחללי השבת בתוך עשור לכ-300 חנויות.

 

כל הכתבות על מחאת השבת באשדוד - כנסו כאן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה