העבריינים שרוצים להפוך להיות ראשי ארגוני הפשע החדשים של אשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('78a7de2a-94bd-4cf5-8965-6f05ac7cd3e6','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('78a7de2a-94bd-4cf5-8965-6f05ac7cd3e6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('78a7de2a-94bd-4cf5-8965-6f05ac7cd3e6','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בני שלמה נרצח, שלום דומרני ואייל נגר רוצים להוריד הילוך ואולי גם לפרוש, מיכאל טנסקי, ראש המאפיה הרוסית באשדוד נמצא עמוק בכלא, והחיילים הבכירים והאכזריים של אותם ה"פורשים", רוצים לקחת שליטה על אשדוד ולעלות כיתה כראשי ארגוני פשע בעצמם עם טיריטוריה משל עצמם - אשדוד.
מלחמת הדמים ביניהם כבר נפתחה.
דין בן פורת ודניאל מלסה - נגד הכנופיה הגרוזינית

בלילה שבין שני לשלישי, התרחש ניסיון רצח בגן האירועים "טרויה" שבאזור התעשייה בני דרום. יעדי החיסול היו חברים במאפיה הגיאורגית

ניסיון הרצח מלמד שמלחמה אכזרית על השליטה באשדוד נמצאת בעיצומה, אבל נראה שיש בה שחקנים חדשים שהיו כאן שנים (כחיילים נאמנים), אבל מרגישים שהגיע הזמן שלהם לעלות כיתה.

דין בן פורת, דניאל מלסה (בשנות השלושים המוקדמות לחייהם) שהיו חייליו הבכירים של ראש ארגון הפשע בני שלמה שנרצח כשנה וחצי, סירבו להצטרף לאייל נגר, יד ימינו של שלמה בעבר ומי שערק וחזר לחיק האחים לביא בסולחה שזעזעה ושינתה את מפת עולם הפשע באזורנו, באופן משמעותי.

דין בן פורת ודניאל מלסה

מדובר בעבריינים מסוכנים, כאלה ש"לא רואים בעיניים":

מלסה (המכונה "פומבה"), בן 30 מבית שקמה, נחשב למס' 3 בארגון של שלמה, "האיש הכי חשוב, המוציא לפועל", כפי שהסביר עבריין מהאזור. "הוא מבצע משימות", אמר קצין משטרה, "עבריין אלים ומסוכן מאוד שלא רואה בעיניים". מלסה ניצל ממספר ניסיונות חיסול המיוחסים לאחים לביא.

בן פורת בן ה-31 היה נחשב לאיש למשימות מיוחדות של שלמה ונגר. "ביצי שור, אלים, מסוכן מאוד ולא פוחד מאף אחד", תיאר אותו עבריין. "הוא מקבל משימה ומבצע אותה, לא משנה מה רמת הסיכון, גם אם זה לירות באנשים באמצע היום".

להבנתם כל מה שהוא רצה אייל נגר מהסולחה הוא - רק להציל את חייו ואפילו לא שיתף אותם בתוכנית הסולחה. הם רתחו מכעס על המהלך והקימו להם מיני ארגון חדש משל עצמם המכונה 7117 ואליהם הצטרפו עשרות חיילים זוטרים.

מבחינת יוצאי ארגון הפשע של בני שלמה -  נגר בגד בהם ובבני שלמה ואם תהיה להם הזדמנות הם יורידו אותו (כך ממקורות יודעי דבר או שניים).

האם אייל נגר בדרך החוצה?

אייל נגר - תמונה מתוך הפייסבוק

כפי שפרסמנו בהרחבה בזמנו באשדוד נט, אייל נגר והאחים לביא ערכו סולחה מתוקשרת באולם אירועים במרכז הארץ, וכשהם עם ספרי תורה ורבנים הצהירו הצדדים על פיוס ביניהם. הלכה למעשה, עסקיו של נגר נבלעו בתוך ארגון האחים לביא ועברו תחת חסותם.

נגר בעצם הפך להיות בורג נוסף במעצמה של לביא ובתמורה זוכה להגנה על חייו. למעט כמה מעצרים יזומים של המשטרה, לא שמענו על פעילות אקטיבית של נגר. יתכן שהוא למד לקח מסגנון חייו של בני שלמה שנרצח וכל מה שהוא ביקש לעצמו, זה ליהנות מהכסף הרב שהוא רכש כמספר 2 של בני שלמה וכגזבר שלו ולאט לאט להעלם ממרחץ הדמים והמלחמות ולחיות את חייו בשלווה.

האם שלום דומרני יצליח לפרוש?

גם שלום דומרני האיום, השחקן הכי דומיננטי בעולם הפשע של הדרום בעשורים האחרונים, עושה רושם של מי שמעדיף לשנות פוזיציה וגם תדמית - כבר בתחילת המלחמה בעזה, הוא יצא למסע של תרומות לחיילים וגם למפונים. האיש המפחיד ביותר בדרום התאהב ככל הנראה בסטטוס החדש של סנטה קלאוס ובחום שהרעיפו עליו החיילים. לדומרני גם היה תדמית בעולם הפשע של "בונקר" (קמצן) אבל שחרר מתנות בשווי של מיליוני שקלים לחיילים ולפונים שהחזירו לו אהבה.

שלום דומרני בשטח עם החיילים

נראה שדומרני מחפש דרך יציאה מעולם הפשע.  יש לו הרבה כסף, הוא הרים את כבודו לאחר שהושפל ע"י בני שלמה המנוח ועתה הוא מחפש שלווה עם משפחתו החדשה.

לדומרני יש 6 ילדים מאשתו הראשונה ועוד 2 ילדים קטנים מאשתו השנייה יסמין, שבאה ממשפחה מוכרת באשקלון ומחיים נורמטיביים. נראה שדומרני היה מעדיף עכשיו לשבת עם בנו הקטן בן השנתיים/שלוש בבית ולראות ביחד את הערוץ לולי במקום לעסוק בחיסולים והשתלטות על טיריטוריות נוספות.

השקט שהיה בעולם הפשע בעקבות המלחמה, עשה לו טוב והוא היה משלם הרבה כדי לזכות בעוד ועוד שקט כזה.

המקורבים יודעים לספר לאשדוד נט שהמפגש הישיר שלו עם החיילים בשטח עשה לו משהו בלב, הוא התרגש מהמגע הישיר ומכך שיכול היה לעזור להם וכך גם למשפחות המפונים

עכשיו השאלה איך הוא יוכל ואם הוא יוכל לצאת לדרך חדשה?

עד שדומרני לא יעלם מסביבה לחלוטין – ימשכו אותו שוב ושוב לשם  – בכל מלחמה שתפרוץ בין עבריינים, יצביעו על דומרני גם במשטרה וגם בעולם הפשע, כמי שקשור לכך.

כך למשל השמועות בעולם הפשע אומרות שדין בן פורת, דניאל מלסה ורזיאל רווח הפכו לחיילי הביצוע של דומרני וכשהם נתפסו בדרכם לחיסול באולמי דוריה, שם חגג העבריין יוסי דהן (פיתח יריבות עם דומרני וערק לארגון האחים לביא), בר מצווה לבנו .אבל יש שאומרים שהם פעלו עצמאית כדי להראות נוכחות.

בכל מקרה, מעתה ועד... – דומרני יצטרך סביבו אבטחה כבדה, כזו שעולה הרבה כסף, הוא גם יאלץ להיות מעורב כאשר בני בריתו יותקפו ולכן קשה לראות אותו פורש. מקסימום מוריד הילוך ומנסה להרגיע את השטח.

הארגונים החדשים נלחמים זה בזה על השליטה

אל מול החלל שנוצר ומול ההתארגנות של דין בן פורת, מתמודדים על הטריטוריה גם מי שמוגדרים כ "המאפיה הגרוזינית" מאשדוד שמרגישה שהגיעה זמנה לעלות כיתה ולהיחשב לארגון פשע מסודר עם שליטה על החלל שנוצר באשדוד.

הכנופייה של הגרוזינים עשתה קואליציה עם אייל נגר, והם כבר יותר "חזקים ומאיימים". כשהם חוברים גם לעמוס לביא, הוא נותן להם גב וגם הוא גודל ומתרחב.

דדו בוטראשווילי

מכאן שנפתחה יריבות ישירה בין הקבוצה של דין בן פורת למאפיה הגרוזינית על השליטה באשדוד וייתכן שהיא זו שהובילה לניסיון הרצח מחוץ לאולמי טרויה הסמוכים לאשדוד.

גם האחים חובלאשווילי שנטשו את המאפיה הגיאורגית והקימו לעצמם מיני ארגון עצמאי, נמצאים בתוך המשחק של ניסיונות החיסולים (בעיקר של ראשי הכנופיה ממנה יצאו) כשהם מגובים בראש ארגון הפשע איסמעיל ג'רושי שנותן להם גב מרחוק.

מה מלמד ניסיון הרצח באולמי טרויה?

השבוע היה ניסיון רצח מחוץ לאולמי טרויה של עבריין מהמאפיה הגיאורגית באשדוד.

אחד החשודים בניסיון הרצח שהתבצע השבוע באולמי טרויה, נעצרו שלושה חשודים החברים בארגון הפשע המכונה "7117". הבולט שבהם הוא שלומי גבאי, יד ימינו של העבריין דין בן פורת - יעד מודיעיני בכיר של ימ"ר לכיש. 

דיו בן פורת עצמו נעצר למחרת הירי על ידי בלשי היחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש. בפשיטה על ביתו ביישוב ניצן נתפסו אמצעי לחימה, מחסניות, כדורים וחלקי נשק.

קצין משטרה ניתח את אירוע ניסיון הרצח השבוע - "רואים שלא מדובר ברוצח שכיר מקצועי אלא בעבריין צעיר, חובבן שירה את הכדורים בבהלה לעבר הקורבן מבלי לעשות וידוא הריגה. הוא ירה כדי לצאת לידי חובה וברח על טרקטורון מחשש שייתפס. רוצח שכיר לא היה משאיר לו שום סיכוי להישאר בחיים".

שניים מיעדי החיסול נפצעו באורח קל-בינוני ושוטר נפצע באורח קשה. השוטר נורה לאחר שאורחים באירוע צעקו "משטרה משטרה" והחשוד הסתובב לפתע לאחור וירה בשוטר.

קצין משטרה אחר מספר - "זה לא שהשוטר פתח בירי, הוא בסך הכל הגיע לטפל בזירה ואחד המעורבים פשוט ירה לעברו במטרה לחסלו. מקרה זה מבטא את המציאות אליה נקלענו ולפיה אין יותר קודים ואין יותר מוסכמות. כל אחד פועל כמו במערב הפרוע, על פי אינסטינקטים ואימפולסיביות.

למעשה, מי ששולט היום בביצוע המעשים הם צעירים מוטרפים, שאירוע כמו זה, בו הם יורים בשוטר, מחזק את מעמדם באותו ארגון. המסר הוא: מי שלא עושה חשבון לשוטרים, לא עושה חשבון לעבריינים".

בלשי היחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש, שהיו במעקב באזור אחר עבריינים, הגיעו לאולם ונתקלו בירי מצד חברי המאפיה הגיאורגית, שחשבו שהם עבריינים המתכוונים לחסל אותם והשיבו באש עוצמתית. שוטר אחד נפצע קשה בבטנו ונותח באסותא שבאשדוד, ושני עבריינים בני 25 ו-32 נפצעו באורח בינוני.

כמה שעות לאחר מכן בלשי ימ"ר לכיש עצרו שלושה עבריינים ששהו במושב סמוך לאשקלון. בסמוך נמצאו אמצעי חבלה ותחמושת רבה שנועדו להכנת מטענים - מדובר בציוד צבאי שנגנב כנראה ממוצבי צה"ל בנגב ובצפון.

מכאן נראה שמדובר בשחקנים חדשים, לא כאלו שיודעים לגייס ולשלם לרוצחים מקצועניים מנוסים, אלא מי שגייסו חיילים צעירים חדשים. הם עוד ילמדו שלהקים ארגון פשיעה חזק,, לא מספיק אומץ, אלא צריך הרבה מאוד מזומנים, עסקים עובדים, בניית נאמנויות וקואליציות ויכולת שליטה מרחוק, כולל מבתי הסוהר. ויום אחד להבין, שהחיים האלו, הם לא באמת חיים ועד כמה קשה לצאת מהם, גם כאשר סוף סוף מאוד רוצים.

יש לקחת בחשבון שאם המשטרה לא תדע לפרק את הארגונים החדשים, הם ירכשו ניסיון, מעמד וכסף ויהפכו להיות הדומרניים והשלמה נגרים החדשים שילחמו זה בזה באכזריות - על השליטה באזור אשדוד.

 

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f198d747-56d0-4031-ad9f-fd6c3e93bad2','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f198d747-56d0-4031-ad9f-fd6c3e93bad2','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה