היום (מ16:00) - החרדים עוצרים את המדינה
24.06.26 / 09:15
במקום שהמדינה תעצור את המשתמטים - המשתמטים עוצרים את המדינה -
בזמן שחיילים ומילאומניקים נלחמים בחזית ומשלמים מחירים אישיים ומשפחתיים כבדים כדי לשמור על כלל המדינה - מתקיימת בישראל מציאות בלתי נתפסת שבה מגזר שלם נאבק נגד עצם הרעיון של שירות צבאי.
שיירות מחאה צפויות לצאת היום (רביעי) החל מהשעה 16:00 מעשרות מוקדים ברחבי הארץ, ובהם גם אשדוד, במחאה על מעצר צעירים חרדים שלא התייצבו לצה"ל. במשטרה נערכים לעומסי תנועה כבדים.
השר בן גביר משתף פעולה והנחה להכיל את המחאות ולהימנע מפינוי בכוח של המפגינים.
ראש הממשלה מקדם חוק שיאסור על מעצר עריקים.
המבקרים זועמים: "מי שמסרבים לשאת בנטל גם משבשים את חייהם של מי שכן משרתים"
אם אתם מתכננים לצאת היום אחר הצהריים מאשדוד למרכז הארץ או לירושלים, כדאי להיערך בהתאם. החל מהשעה 16:00 צפויות לצאת שיירות מחאה חרדיות מעשרות מוקדים ברחבי הארץ, ובהם גם אשדוד, בדרכן לכיוון כלא 10, במחאה על מעצר צעירים חרדים שהוגדרו כעריקים לאחר שלא התייצבו לשירות צבאי. על פי המארגנים, מאות כלי רכב כבר נרשמו למחאה, והמשטרה מזהירה מפני עומסי תנועה משמעותיים בצירים מרכזיים.
המחאה יוצאת מאשדוד
לפי הפרסומים, אשדוד נמנית עם הערים שמהן צפויות לצאת שיירות מחאה לצד ירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד, ביתר עילית, נתניה, חיפה וערים נוספות. המארגנים קוראים למשתתפים לנסוע באיטיות ולהפגין נוכחות לאורך הצירים המרכזיים, במהלך שעלול לגרום לשיבושי תנועה נרחבים בין השעות 16:00 ל-20:00.
בזמן מלחמה – המאבק על הגיוס מחריף - וראש הממשלה משתף פעולה
למרות שמדובר במצב אבסורדי שבו חלקים גדולים בציבור נושאים בנטל השירות, המילואים והמיסים ודווקא על רקע המציאות הביטחונית המורכבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחף בכל כחו כדי לנרמל את המציאות הזאת ולעגן אותה בחוקי יסוד.
בן גביר: להכיל את המחאה
במקביל למחאה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר מסרים למשטרה בדבר הצורך לנהוג באיפוק ולהימנע משימוש מופרז בכוח נגד המפגינים. בימים האחרונים אף מתח ביקורת על התנהלות שוטרים במספר אירועי מחאה חרדיים והבהיר כי יבחן טענות לחריגות בהתנהלות המשטרה.
עכשיו הציבור מתבקש להכיל את המחאות בפקקים
הזעם בציבור נובע מהתחושה מכך שהאזרחים המשרתים הפכו לפרה החולבת של המדינה.
גם משרתים, גם משלמי מיסים וגם מממנים תקציבי עתק למוסדות חרדיים ולמשתמטים מעבודה וגיוס.
ועכשיו גם נדרשים לעמוד בפקקים ובשיבושי תנועה שנועדו למחות נגד אכיפת החוק.
המסר שנשלח לציבור הוא קשה:
מי שממלא את חובתו למדינה – ישלם.
מי שמסרב למלא את חובתו – יקבל יחס מיוחד.
ממשלת ישראל מבינה רק כוח ואינטרסים פוליטיים - ולעאזזל כל הערכים והחוק.
וכמו שאמרנו - במקום שהמדינה תעצור את המשתמטים - המשתמטים עוצרים את המדינה.
