ממיסדי אחים לחסד במשרדי אשדוד נט

בין חברי "האחים לחסד" תוכלו למצוא אנשים שמנהלים עמותות מקסימות כמו עמותת ידידים, איחוד והצלה, עמותות שפעילות למען חיילים, לשיפוץ בתים של זקנים וחד הוריות, לליווי קשישים שלא יהיו לבד, שעוסקים בחלוקת מזון לנזקקים ועוד ועוד ועוד – הם התאחדו לכוח אחד גדול כדי להעביר מסר מאשדוד לכל המדינה – שאפשר להיות ביחד – ושיש להם יותר מהמשותף מאשר מהמפריד. שהיהדות והישראליות היא - "כל ישראל ערבים זה לזה" - בין אם הם ספרדים, אשכנזים, ימין שמאל, אליטיסטים או עממיים, להט"בים או ציוניים דתיים – החיבור בינהם הוא - אהבת העיר אשדוד, אהבת המולדת ובעיקר אהבת האדם והיא זו שחשובה מעל הכל.

הלוגו של התנועה

מדובר בקבוצה שאף אחד מחבריה מעולם לא נגע בפוליטיקה - שהנתינה היא הDNA של חבריה והיא החלה להתגבש רק בשבועות האחרונים. החברים שבאים מקצוות שונים עם מנטליות שונה, בגילאים שונים ורקעים שונים למדו להכיר האחד את השני וגילו עד כמה שהמשותף חזק יותר מכל שוני.

צילום באדיבות "חסדוד"

המפגש ביניהם ריגש כל אחד ואחד מהם כשל אדם בקבוצה מתפעל מהעשייה של האחר.

הם הבינו את העוצמה שבאחדות שלהם, את העיתוי המיוחד של המשבר החברתי הגדול שקורע את העם ובחרו לעשות מעשה לפני שיהיה מאוחר. לראשונה בחייהם הם נכנסים למשחק הפוליטי כדי להפיץ בו את הטוב והמאחד. "רק אור יכול לגרש חושך" הם אומרים. 

 לא תשמע מהם מסר שלילי – באנו להפיץ אהבה הם אומרים במפגש שערכנו במשרדי אשדוד נט ומדגישים - "באנו בטוב ורק בשביל לעשות טוב!

"זהו המסר היחידי שאנו רוצים להעביר".

פעילים בעקבות שרה שמש

לשאלה במה הם מתכוונים לעסוק במסגרת הפעילות העירונית במועצת העיר הם משיבים –

הכוונה שלנו להקים מוקד חסד עירוני – כמו שיש מוקד 106 לטיפול דחוף במפגעים, אנחנו רוצים להקים מוקד שיקבל התראה על כל נזקק, על כל קשיש שנמצא לבד, על כל ילד רעב, על כל אדם שקר לו בחורף, על כל מפגע חברתי בבית או במוסדות כאלו ואחרים ובאמצעות תיק הרווחה וחיזוק העמותות הפרטיות הפועלות בעיר נפעיל מערך עצום של מתנדבים משולב עם מנגנון ערוני כדי לתת מענה מידי לאנשים שברגע זה זקוקים לנו ואנחנו לא יודעים את זה, או שאחרים יודעים ולא יודעים מי יכול לתת מענה.

הכוונה שלנו להעצים את הנתינה באמצעות איחוד כוחות ומשאבים ומתנדבים שיקבלו אמצעים לתת את מה שהם רוצים לתת.

אשדוד נט נחשף אישית לכל חברי הקבוצה ומכיר ומוכיר את פעילותם מקרוב ואף העניק למי מהם את "אות אשדוד היפה".

חסדוד בפעולה

מי הם המייסדים של אחים לחסד:

בין מיסדי התנועה החברתית האשדודית החדשה - יחיאל כהן שהיה יו"ר איחוד והצלה ועוסק 24/7 בנתינה. איש החסד אלעד גוזל שמגיל 14 החל לסייע למאות נזקקים והיום זהו דרך החיים היחידה שהוא מכיר.  שרה שמש, אם השכולה שאיבדה את בנה אוהד שמש במבצע "צוק איתן" ומאז מנהלת את עמותת שמש שעושה נפלאות לנזקקים.   בני הזוג הקסומים - כרמית ומעוז שוורץ, מקימי רשת המתנדבים "חסדוד", אשר מסייעת לכל תושב הזקוק לעזרה ודואגים למזון למאות  נזקקים.  האומנית סיגל כהן שדואגת באופן קבוע לארוחות לחיילים בודדים. איתי רביב הפעיל החברתי שלעולם לא נשאר אדיש אל מול קריאה לעזרה של אדם השרוי במצוקה.  מיכאל וחנון שמפעיל את המיזם המקסים - המקרר השיתופי שמאפשר לכל אדם למשוך מצרכים ממקררים שפרוסים ברחבי העיר.  טל נסבי שהחליט להקדיש את מיטב זמנו לשיפוץ בתים של נזקקים, משפחות חד הוריות וקשישים,  גלית דוד - יזמית "כריך למי שצריך" ועוד חברים שמצטרפים בימים אלו ליוזמה.

מי שמעונין להצטרף לרעיון מוזמן להשאיר את הפרטים שלו כאן בתחתית הכתבה וראשי הקבוצה ישמחו לחזור אליו בהקדם

שם מלא
דואל אלקטרוני
טלפון
הערות