ברק סרי הצהיר רשמית על התמודדותו לראש העיר אשדוד - מה המשמעות?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a1f8ec32-8bd9-4d24-83a2-2aa1fefd02c1','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a1f8ec32-8bd9-4d24-83a2-2aa1fefd02c1','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a1f8ec32-8bd9-4d24-83a2-2aa1fefd02c1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אומרים שזהו מהלך משנה משחק, שכן הערכות מדברות על כך שהוא עשוי לקבל את תמיכת החרדים באשדוד בזכות הקשר האישי שלו לאריה דרעי, שצפוי בנוסף להביא לו את יהדות התורה והשבת. האם הוא אכן יקבל את התמיכה מהחרדים או שמדובר במהלך אסטרטגי מבריק, שנוצר כעת כדי שהנבואה תגשים את עצמה? מי הוא ברק סרי? מה המשמעות של ההכרזה שלו? וקבלו פרומו - מדובר בשחקן חדש אבל עם ניסיון באסטרטגיה פוליטית מהרמה הגבוהה ביותר, כזה שיהפוך את המשחק למעניין ביותר שהיה עד היום.
אז בואו נתחיל לשחק

ברק סרי - הצהיר על התמודדות לראשות העיר אשדוד (צילום: יובל אליאס)

-

השמועות שברק סרי (תושב אשדוד בן 61) ירוץ לראשות העיר כבר עשו להם כנפיים והסיבה העיקרית לכך היא - הסיכוי שהוא יקבל כ30 אלף קולות של החרדים.

הדיבור ברחוב הפוליטי בשבועות האחרונים היה שאם הוא יצהיר שהוא מתמודד לראשות העיר, זה אומר שהוא כבר קיבל לכיסו את ברכת היו"ר אריה דרעי ואיתו את תמיכת יהדות התורה (כשתאריך ההצהרה הרשמית היא רק טקטית)  אז הנה ברק סרי הצהיר... עכשיו אתם שואלים אם יהוא מסתובב עם תמיכת החרדים בכיס? לנו יש מחשבה שונה בעניין.

האם אכן ברק סרי כבר קיבל את תמיכת החרדים?

ברק סרי הוא לא רק סתם מועמד שמריצים אותו, אלא גם מי שכיהן כיועץ תקשורת צמוד צמוד לאריה דרעי ולפני כן לאהוד ברק ולשר אבי דיכטר, הוא גם הבן של אבינועם סרי, מי שהיה סגן ראש העיר המיתולוגי של צבי צילקר, תוסיפו על כך שהוא פרשן פוליטי ושותף לחברת ייעוץ אסטרטגי משמעותית מאוד ותבינו שלא מדובר בטירון פוליטי, כי אם בשועל קרבות מתוחכם מאוד, בוודאי המועמד המתוחכם ביותר שהכרנו עד היום. על כך תוסיפו שהוא מקבל תמיכה צמודה משועלי בחירות מקומיים מובילים ... ותבינו שיש לנתח את מהלכיו בריכוז רב יותר. מכאן שאנו צפויים למערכת בחירות ברמה הגבוהה ביותר עם תרגילים פוליטיים מבית מדרשם של הטובים ביותר.

אז בואו ננתח את המהלכים בסטנדרטיים האלו:

הרחוב הפוליטי באשדוד נטה לספר ש – אם ברק סרי יצהיר על כניסתו למירוץ לראשות העיר, המשמעות היא שהוא כבר קיבל את ברכתו של אריה דרעי... והכוונה היא לא לברכת "מי שברך את אבותינו.. הוא יברך את...", אלא שהוא יביא לו את ש"ס ויהדות התורה על מגש של כסף - כלומר "פתיחת ההיכל" של כ 25 -30 אחוז. 
אבל זהו ה"פשט" (החשיבה הפשוטה) בואו נתקדם:

כאשר מדובר בשועל אסטרטגי, שלצידו יושבים מוחות מקומיים וארציים שבונים את תוכנית המרוץ שלו לראשות העיר מזה חודשים מספר – לא צריך להקשיב רק למילים, אלא גם למנגינה ובעיקר לעיבודים.

ייתכן שברק סרי מצהיר כבר היום על ההתמודדות שלו (בלי שקיבל עדין תמיכה) כדי לקחת את המושכות ולגרום לדברים לקרות לפי התסריט הבא:

 א - ראש העיר, יחיאל לסרי ומקורביו, יניחו שאם הוא רץ, אז החרדים בכיס שלו, ובמילים אחרות – לנסות גרום לו לשקול שנית האם להתמודד לראשות העיר ללא תמיכת החרדים. יש מי מקבוצת החשיבה של סרי שמניחים שבלי החרדים, ראש העיר יחליט לפרוש מהמירוץ... וגם אם לא... מספיק שהסביבה שלו תתעסק בכך ולא תהיה בטוחה שהוא ירוץ עד הסוף כדי להרפות את ידם וליצור בסביבתו אווירת נכאים.

ב - מהלך זה גם עשוי להפעיל לחץ רגשי/חברי על אריה דרעי, שיראה כי החבר הטוב כבר קפץ עמוק לתוך המים וממתין לעזרה... עכשיו לא תזנק לסייע לו להגיע אל חוף המבטחים?

ג- יש מושג בפסיכולוגיה שנקרא -  "הנבואה המגשימה את עצמה".  ברק סרי יוצא בהצהרה טרום פסח – התקשורת יוצאת במחולות שיגרמו לו להיות בפוקוס של החדשות, שיגרמו להרים את הערך בסקרים, תמיכת החרדים לכאורה תייצר לסרי תדמית של מועמד מוביל, מה שיעניק לו הילה של כוח במפגשים הנכונים  ובכך למשוך מעגלים ראשונים חשובים שיעודדו את החרדים לתמוך באמת (ואם תרצו - חד גדיא, חג גדיא).

במקביל כבר יצרו קבוצת האסטרטגיה של סרי ושות' ספין - הצעה לראש העיר להיות שגריר במרוקו. וזה לא סתם שההצעה היא מרוקו ולא לונדון או פריז למשל וזה לא סתם שההצעה רצה לתקשורת המקומית עוד לפני שהוגשה על שולחנו של ראש העיר... 

כאמור, מדובר בליגה אחרת של חשיבה אסטרטגית אבל כל הנאמר הוא רק ניחוש שלנו לצורת המחשבה שלהם - והיא מפרי ראשנו הקודח (אבל התוצאה היא אותה תוצאה). 

אסטרטגיית הלחץ על ראש העיר לסרי:

ד"ר לסרי ביקש את תמיכת החרדים לפני פסח, הוא ידע  שברק סרי על הגדר כבר מספר חודשים ושהוא עשוי לקחת לו את תמיכת החרדים – עצם ההבנה הזאת גורמת לו לעשות טעויות בסיסיות - הוא מבקש לדחוף בכל הכוח בשלב זה לקבל את תמיכתם לפני חג הפסח, ואז להתפנות למערכת בחירות כשהוא ביתרון משמעותי. זה כמו לעלות למחצית השנייה (מיד אחרי פסח) עם ייתרון 2:0 - מה שמאפשר לשחק יותר משוחרר...

והנה - עצם הנוכחות של ברק סרי כבר גרמה לראש העיר לעשות מספר טעויות - לתקוף בכל הכוח כדי לכבוש ובכך להפקיר את ההגנה. כמו הקצאת הקרקע לבית כנסת או כולל (תלוי את מי שואלים) ברובע ט"ו, וזו רק ההתחלה.

צריך להבין שאין אלופים במו"מ כמו הפוליטיקאים החרדים. הכי טוב להם הלחץ הזה, אלו הם הרגעים בהם הם פורחים ומוציאים את המקסימום מהצדדים. כך בחודשים האחרונים הם נתנו ועוד יתנו לראש העיר לסרי  להבין שהם ככול הנראה איתו...אבל הם צריכים שייתן להם עוד איזו הקצאה ועוד טיפה תקציב פה ושם וכאן כדי שההחלטה תהיה ממש סופית והם ישכנעו את הרב הזה והזה שעושה בעיות...

אבל ראש העיר צריך להבין שבעצם כך הוא מרחיק מעצמו כ60% ויותר מהמצביעים הפוטנציאלים האחרים. ואם נשאר באווירת הכדורגל - בזמן שהוא הולך על כל הקופה בהתקפה, הוא עשוי לקבל גול בצד השני ממתפרצת ולעלות למחצית השניה בפיגור. כלומר גם לא לכבוש וגם לספוג.

והיה ותמיכת החרדים תלך ברובה לברק סרי -  יחיאל לסרי יצטרך לקבל תמיכה של כ 30 אלף קולות אחרים (כשליש מהקולות שהם לא חרדים) כדי שיוכל לעלות לסיבוב שני – ראש עיר מכהן בכל עיר, אמור לדעת להביא את אותם קולות, ויש שיתמכו בו דווקא בגלל שהחרדים יחליטו שלא ולהפך.

כיצד ראש העיר אמור להגיב?

יחיאל לסרי מתמודד לראשות העיר עם או בלי תמיכה מהחרדים וכל השאר זה אסטרטגיה בלבד. בקונסטלציה הנוכחית הוא יתחזק רק כאשר הוא יעביר מסר מאיים נגדי לחרדים – אם לא תהיו איתי – אני כבר אדע ליצר חיבורים שתפסידו עם המועמד שלכם ואתם עשויים למצוא את עצמכם מחוץ למשחק הפוליטי בעיר אשדוד - מיובשים כמו שאני יודע לייבש את מי שסר חינו בעיני. ראש העיר צריך כבר לתכנן את המירוץ שלו באסטרטגיית הסיבוב השני וגם בהפוך על הפוך ולא מעמדת חולשה (מי אמר הנבואה שמגשימה את עצמה?). 

עכשיו בואו  נחזור לברק סרי מהתחלה ונחזור לסוף –

ברק סרי שבאשדוד היה מוכר בזכות היותו עורך המקומון כאן דרום במשך שנים רבות ומאז יצא ללוות פוליטיקאים בכנסת , הרים אלי טלפון והודיע לי – "זהו אני רץ רשמית לראשות עיריית אשדוד".

בקשתי ממנו שייתן לציבור רקע על עצמו ובכך ישאר לי רק להתעסק בפרשנויות וניתוחים. הוא אכן נענה לבקשתי: 

"נולדתי באשדוד, מעולם לא עזבתי את העיר, ילדיי גרים בה, נכדיי ואבי בן ה-84. אני פטריוט של אשדוד, אשדוד חשובה לי מאד ואני רוצה לעשות ככל יכולתי לעשות לה טוב.

אני עוזב חיים טובים ונוחים מכל הבחינות ורוצה להקדיש את השנים הקרובות להעיר ולקדם את אשדוד, למצות את הפוטנציאל האדיר שלה.

אבא שלי - אבינועם סרי, כיהן במשך שנים כסגנו של ראש העיר המיתולוגי צבי צילקר. צילקר ואבינועם היו דוגמא לאנשי ציבור אמיתיים שעשו רבות למען הכיר, בחריצות, באנושיות ובחום לכל תושב ותושב. אני מכיר את הפעילות הציבורית כמעט מילדות.

יש לי ניסיון פוליטי רב - עבדתי ברמה הארצית עם כולם, שרים מכל המפלגות, עם דיכטר מקדימה לשעבר, עם ישראל כץ וסילבן שלום מהליכוד, עם אהוד ברק כשר ביטחון ויו״ר מפלגת העבודה ועם אריה דרעי, יו״ר שס. אני מכיר את משרדי הממשלה לפני ולפנים, את השרים והפקידים הבכירים ואני ארתום את ההכרות הזאת כדי להזניק את אשדוד קדימה.

היכולות שלי מול השלטון הארצי לגיוס תקציבים לעיר זו מקפצה ממשית לעיר כולה.

מה יש לך להגיד על המתמודד שלך ד"ר יחיאל לסרי?

"יחיאל לסרי איש טוב. אנחנו ביחסים טובים, תמיד היינו. אבל כנראה שהוא התעייף. שלוש קדנציות הן די והותר ומה שלא עשית בהן, כבר לא תעשה. וכשהראש מתעייף - העיר נרדמת. נתקעת במקום. חייבים להזרים דם חדש (הנה לכם רמז לקמפיין הקרוב).

סרי ממשיך: "כמו באר שבע, כמו תל אביב - אשדוד צריכה ראש עיר שמדברר אותה החוצה, לא שותק. מדבר! בעיקר בתקשורת הארצית. מושך אנשים לעיר. משווק את העיר בפני כל המדינה, מביא לכאן כל דבר טוב שאפשר".

כאן ברק סרי החל לספר באילו נושאים הוא יטפל, אבל להבנתנו זה מוקדם לשלב זה, עוד יהיו לנו הזדמנויות.

מה שרלוונטי שהוא מעיד על עצמו - "אני נחוש, ובעיקר מאוד מאוד חדור מטרה - ואני אולי רק הכלי - אבל אשדוד הולכת לנצח בגדול ולצאת לדרך חדשה".

בואו נחזור למפת הסיכויים שלו להיבחר לראשות העיר:

בואו נתחיל בכך שאם הוא אכן יקבל את תמיכת החרדים, זה מבטיח לו לעלות לסיבוב שני וכל השאלה שתישאר היא מול מי?

לשאלה האם תמיכת החרדים תבטיח לו ניצחון בסיבוב הראשון, התשובה היא בוודאי שלא, מכאן הוא יצטרך להיכנס עמוק ללב של מגוון רחב של מגזרים ולמשוך אליו בזכות עצמו עוד כ30 אלף מצביעים.

כפי שכבר ציינו ונציין שוב, כי זה מאוד משמעותי לניתוח – ברק סרי נחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לאריה דרעי יו"ר ש"ס. עד כמה זה חשוב יאמר הנתון הבא: בבחירות לרשויות המקומיות ישנה הבנה בין ש"ס ליהדות התורה שהם יריצו יחדיו מועמדים לבחירות ככוח אחד בכל הערים – כאשר באשדוד ש"ס היא זאת שתקבע את המועמד.

כלומר ישנה יתכנות גבוהה שסרי ירוץ בתמיכת ש"ס וגם יהדות התורה באשדוד, מה שמקנה לו נקודת פתיחה של 20,000 - 30,000 קולות שיקפיצו אותו עם מקדמה של כ 20 אחוז פלוס מהקולות לסיבב שני והשאלה הפתוחה היא  - כמה יותר מ20% ... :

אם אכן ברק סרי יקבל תמיכה מלאה מהחרדים באשדוד – אז אוטומטית הוא נהנה מ כ 15,000 קולות של יהדות התורה שמצביעים בלי כל שיקול דעת בשיטת נעשה ונשמע. עתה החישוב היותר מסובך הוא -  כמה קולות הוא יקבל בפועל ממצביעי ש"ס אם ההנהגה תודיע על תמיכה בו...? בשביל זה אנחנו כאן.

שלא כמו במפלגת "יהדות התורה והשבת" -בה האדמו"ר מודיע והציבור מקיים, לרוב מצביעי ש"ס אין תלות רבנית כזאת. אולם להכרזת תמיכה יש בכל זאת משמעות גדולה – היא באה לידי ביטוי גם מבחינת תעודת הכשרות שהיא נותנת למועמד בקרב מצביעי ש"ס וגם מבחינת המנגנון העצום והמשומן היטב שיש למפלגה באשדוד.

באשדוד מצביעים עבור ש"ס כ18,000 איש ויש שיגידו שיקבלו אף יותר בבחירות הקרובות – כמה מהם יצביעו עבור סרי בגלל תמיכתו של דרעי? להערכתנו כ 7000 אוטומטית, עוד אלפים אם היו"ר של ש"ס באשדוד, אבי אמסלם יעשה עבודת שטח במוטיבציה גבוהה והשאר תלוי באישיות של סרי עצמו ובכימיה האישית שהוא יצליח לייצר עם באי בתי הכנסת... אבל לא פחות בשאלה האם יחיאל לסרי יתמודד.

בהנחה שראש העיר ד"ר לסרי אכן ירוץ עד הסוף – הוא יודע לנגוס בעצמו כמה אלפים טובים ממצביעי ש"ס באשדוד שיצביעו עבורו לראשות העיר, גם בלי תמיכת היו"ר.

כך או כך אם נסכם - תמיכת החרדים אם תהיה, מהווה את נקודת הפתיחה הטובה ביותר מבין כל המועמדים האחרים. מכאן רק יתחיל המסע שלו לנסות לגייס עוד למעלה מ 30 אלף קולות משאר העולם באשדוד.

לא פשוט בכלל לנצח בסיבוב ראשון בקונסטלציה הנוכחית באשדוד, אפשר להמר שכמעט בלתי אפשרי (אם הדגשה על המילים כמעט והקונסטלציה הנוכחית) אבל בשביל זה יש סיבוב שני שם כל הקלפים מתערבבים מחדש. 2 מועמדים בלבד - ראש בראש.

אם ברק סרי לא יזכה לתמיכת החרדים, ההנחה שלנו שהוא במשחק אחר לגמרי - או יותר נכון לומר - לא במשחק. מולו יעמדו שחקנים פעילים וותיקים עם בסיסי כוח משלהם, עם מחויבויות קודמות של קבוצות אליהם – בראשם ראש העיר המכהן, יחיאל לסרי, שמעון כצנלסון, אלי לחמני, הלן גלבר ואלי נכט. כדי סרי יעלה לסיבוב שני בלי תמיכתם, הוא זקוק לקמפיין יוצא מן הכלל ולתמיכה של קבוצות כוח אחרות שיעמדו מאחוריו, מצדדיו ולפניו. 

לסיכום - אפשר להצהיר – חברים המשחק מתחיל והוא יהיה מעניין מאי פעם!

 לתגובות או לקריאת התגובות לכתבה בדף הפייסבוק שלנו - כנסו כאן 

 לתגובתו של ממ"ק ראש העיר גבי כנפו על ההודעה של סרי - כנסו כאן

.

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ebff47f0-93e2-4934-96d4-e8fee3e12803','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ebff47f0-93e2-4934-96d4-e8fee3e12803','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה