אלו שמותיהם של החטופים ששוחררו בפעימה השישית משבי החמאס ושבו לישראל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ecb2af86-3923-443e-8f2c-5b3c9005fc99','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ecb2af86-3923-443e-8f2c-5b3c9005fc99','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ecb2af86-3923-443e-8f2c-5b3c9005fc99','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

סיפורם של 12 החטופים ששוחררו בפעימה השישית היום (רביעי) בשעה 23:00 לאחר שנחטפו מבתיהם ב7 באוקטובר והיו בשבי החמאס במשך 54 יום בנוסף אליהם שוחררו 2 ישראליות בעלות אזרחות רוסית. הם שוחררו במסגרת הפסקת אש. בשבי נותרו 141 חטופים. הערב שוחררו משבי החמאס אירנה טאטי ובתה ילנה טרופנוב, רעיה רותם, רז בן עמי, מורן סטלה ינאי, ירדן רומת גת , ליאת אצילי, ליאם אור, איתי רגב, אופיר אנגל, עמית שני, גלי טרשצ'נסקי ברוך שובכם

בפעימה הראשונה שוחררו מהשבי לאחר 49 יום : מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון כץ-אשר, אביב אשר, רז אשר, רותי מונדר, אוהד מונדר, קרן מונדר, עדינה משה, יפה אדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני, וחנה פרי .

בפעימה השניה שוחררו מהשבי לאחר 50 יום : שרון אביגדורי , נעם אביגדורי , נעם אור , עלמא אור , הילה רתם , אמילי הנד , מיה רגב , נגה וייס , שירי וייס , עדי שהם , יהל שהם, נווה שהם , שושן הרן

בפעימה השלישית שוחררו מהשבי לאחר 51 יום : אביגיל עידן אלה אליקים דפנה אליקים , הגר ברודץ , עופרי ברודץ , יובל ברודץ , אוריה ברודץ , חן גולדשטיין אלמוג, אגם גולדשטיין אלמוג , טל גולדשטיין אלמוג , גל גולדשטיין אלמוג , אלמה אברהם , אביבה סיגל

בפעימה הרביעית שוחררו מהשבי לאחר 52 יום : קרינה אנגל ברט מיקה ויובל, שרון קוניו ובנותיה יולי ואמה, סהר וארז קלדרון ,אור ויגיל יעקב ואיתן יהלומי

בפעימה החמישית שוחררו מהשבי לאחר 53 יום : 

גבריאלה ומיאה ליימברג ואחותה של גבריאלה - קלרה, אופליה רויטמן, דיצה היימן, עדה שגיא ותמר מצגר נורלין (נטלי) באבאדילה אגוג'ו מירב טל ורימון קירשט 

אלו שמותיהם של החטופים ששוחחרו בפעימה השישית במתווה הנוכחי:

החטופים ששוחררו

אופיר אנגל מקיבוץ רמת רחל 

אופיר בן ה-17 מתגורר בקיבוץ רמת רחל. בשבת השחורה התארח בקיבוץ בארי אצל חברתו יובל - שנרצחה, ונחטף יחד עם אביה - יוסי שרעבי. אך הוא לעת עתה  יישאר בשבי החמאס. 

-

הוא תלמיד תיכון, נער עצמאי, מוביל וכריזמטי.אופיר העביר את סוף השבוע אצל יובל, בת זוגו בקיבוץ בארי, אהבת נעורים תמימה שנגדעה כששהו בממ"ד ביתם.

הערב הוא שוחרר בפעימה השישית לאחר 54 יום בשבי החמאס 

אופיר אנגל

-

עמית שני מקיבוץ בארי 

עמית בן ה-16 נחטף מביתו בקיבוץ בארי לעיניי אימו טל ושתי אחיותיו. שבעה מחבלים פרצו את הממ"ד של בני המשפחה ביום שבת ה-7.10 בסביבות השעה 12:30, הוא הועלה על רכב יחד עם עוד שני גברים, ומאז אין מידע לגביו. עמית מאוד אוהב מוזיקת ראפ והיפ-הופ, והיה נוהג ללכת להופעות רבות של אומני ראפ והיפ-הופ ישראלים.

הערב הוא שוחרר בפעימה השישית לאחר 54 יום בשבי החמאס 

עמית שני

גלי טרנשצ'סקי מקיבוץ בארי 

גלי טרנשצ'סקי בת ה-13 שהתה עם אחיה בממ"ד ביתם בקיבוץ בארי, אחיה ליאור נרצח כשהמחבלים פרצו את הממ"ד. גלי קפצה מהחלון ובהמשך התברר שנחטפה לעזה לבדה. 
גלי ילדה תוססת ומצחיקה, תמיד מוקפת בחברות, אוהבת לעשות טיקטוקים, לרקוד, לאכול פסטה רוזה, סושי, מוקפץ וג׳חנון. היא מבשלת בבית ללא הפסקה ובקינוחים היא אלופה.
גלי שחקנית מצטיינת בכדורעף, בקיץ נסעה עם הקבוצה שלה, הפועל אשכול, למחנה אימונים בסרביה.
-
לגלי יש אהבה ענקית לבעלי חיים, כלבתה האהובה, מוקה, נרצחה גם היא על ידי מחבלי החמאס באותה שבת נוראית.
לגלי יש חלום להקים חווה לכלבים עזובים ואנחנו נדאג שהיא תממש אותו יום אחד.
הערב היא שוחררה בפעימה השישית לאחר 54 יום בשבי החמאס 

גלי

ליאם אור בן ה18 מקיבוץ רעים 

ליאם (18) נחטף ממגורי הצעירים בקיבוץ רעים, לאחר שמחבלים שלפו אותו ממיטתו בבוקר ה7.10.
ליאם עבד כגנן בגן חובה בקיבוץ, עבודה בה יכול היה להביא לידי ביטוי את הרגישות הרבה שיש בו, את האכפתיות וההקשבה למילים, להבעות הפנים וללב.
בבוקר המתקפה היו אהוביו על הקו, שומעים את הפחד והחשש ועדים לרגעי האימה בהם נלקח באכזריות מחדרו.
-
ליאם אוהד הפועל תל אביב, אדום בנשמה, לא הפסיד אף משחק ותמיד פרגן לקבוצות המתחרות, נער חייכן ורגיש, אלוף השח-מט!
ליאם נחטף עם שני בני דודים נעם ועלמא (חזרו), ועם אביהם דרור (עדיין בשבי) שהוא בעצם הדוד שלו. אשתו של דרור, יונת נרצחה באותה שבת שחורה. בני דודיו עלמא ונועם שוחררו בפעימה השניה. 

הערב הוא שוחרר בפעימה השישית לאחר 54 יום בשבי החמאס 

ליאם אור

-

איתי רגב בן ה17 מהרצליה 

מיה ואחיה הקטן איתי נסעו למסיבה ברעים, באותו הלילה הם חזרו מחופשה משפחתית של שלושה שבועות במקסיקו. היא עוד הספיקה להתקשר לאבא שלה להגיד לו שיורים עליה ועל אחיה. בסביבות השעה 9:00 בבוקר נותק עימם הקשר ומאוחר יותר הופץ סרטון של ארגון הטרור חמאס שבו רואים אותם על טנדר.

מיה שוחררה בפעימה ללא איתי , למרות הפרת ההסכם של החמאס שאמור לשחרר בני משפחה יחד. היא אושפזה בבית חולים סורוקה בשל פציעת ירי. 

הערב הוא שוחרר בפעימה השישית לאחר 54 יום בשבי החמאס 

מיה ואיתי רגב

רעיה רותם 

רעיה רותם (54) ובתה הילה רותם שושני (13) נחטפו מחדר הממ״ד בביתן שבקיבוץ בארי.
ביום שבת, ה-7.10, בשעה 12:05 רעיה הספיקה לכתוב לאחיה שהיא והילה נחטפו, זו הייתה התקשורת האחרונה עמן.
-
הילה רותם שושני (13) ששוחררה במוצ"ש מהשבי סיפרה למשפחה: ״מצבה של אמא היה טוב. היינו יחד עם אמילי. חמאס הודיע לנו שיש הפסקת אש ומשחררים אותנו״ זאת בניגוד לטענות חמאס שהם לא מוצאים את אמה רעיה. בימים שלפני השבת הארורה, הן בילו בקוריאה ובתאילנד בחתונת דוד שלה.

הערב היא שוחררה בפעימה השישית לאחר 54 יום בשבי החמאס 

הילה ורעיה רותם שושני

מורן סטלה ינאי 

מורן סטלה ינאי (40) הגיעה לפסטיבל נובה כדי להגשים חלום. היא מעצבת תכשיטים בתחילת דרכה ובפסטיבל תכננה למכור את התכשיטים שלה. בימים שלפני הפסטיבל, סיפרה לחבריה עד כמה היא מתרגשת מההזדמנות הזו, כמה היא מחכה להציג את היצירות שלה, לפגוש אנשים טובים, לרקוד מאושרת וחופשיה מדאגות.
-
שעת בוקר מוקדמת ביום שבת. השמש שמורן כל כך אוהבת לראות בדיוק עולה. המחבלים פורצים למסיבה והסיוט מתחיל. מהשעה 7:00 בבוקר, הוריה של מורן מלווים אותה על קו הטלפון- "הם לא מפסיקים לירות", אנחנו מחפשים לאן לברוח", היא אומרת. זמן קצר לאחר מכן נגמרה לה הסוללה וההורים לא שומעים ממנה יותר.
-
העדויות מספרות שמורן החלה במנוסה תחת אש היריות, הקבוצה התפצלה והסתתרה בשטח. בשלב מסוים מורן נשארה לבדה, הסתתרה עד שנתפסה.
בשבת בלילה נתקלה המשפחה בסרטון של מורן מוחזקת על ידי המחבלים, מתחננת על חייה ומפוחדת כל כך- זה היה סימן החיים האחרון שלה.
-
משפחתה של מורן משתגעת מדאגה. אחיה של מורן, לאון, זועק לעזרה- "בשום מקום בעולם לא אמור לקרות דבר כזה ואסור שהעולם יעבור על זה בשתיקה. איך יכול להיות שאנשים טובים, שחיים את החיים שלהם ועושים טוב, לא עשו רע לאף אחד, פשוט נחטפים ככה. העולם צריך לרעוד".
הערב היא שוחררה בפעימה השישית לאחר 54 יום בשבי החמאס 
מורן סטלה ינאי

-

ליאת אצילי מניר עוז

בבוקר ה-7 באוקטובר, בני הזוג ליאת (49) ואביב (49) אצילי מקיבוץ ניר-עוז התפצלו זה מזו.
ליאת, מורה להיסטוריה ולאזרחות ומחנכת בביה"ס של יישובי העוטף, רצה להסתגר בממ"ד. רק לאחרונה היא סיימה קורס מדריכים ב"יד ושם" ומאז היא מקפידה לנסוע מדי שבוע מהקיבוץ עד לירושלים מתוך אמונה בחשיבות של לימוד השואה. כולם מתארים אישה עדינה, שדווקא השקט והשלווה שלה מצליחים להפוך אותה לדמות מרשימה מאין כמוה. היא מרכזת את המסעות לפולין של תיכון "נופי הבשור" שבו היא מלמדת.
-
אביב, בעלה, מנהל המוסך והמסגרייה של ניר-עוז, קפץ עם כיתת הכוננות על מנת להגן על הקיבוץ. אביב מכור לרכיבה על אופניים, למד לצייר ומתאמן בפילאטיס. הוא אוהב לבלות שעות ארוכות בשדות ונהנה לראות את הזריחות והשקיעות המרהיבות של הנגב המערבי.
הילדים שלהם – איה, נטע ועופרי – שמורים ומוגנים.
הערב היא שוחררה משבי החמאס לאחר  54 יום בשבי , בעלה אביב עדין בעזה . 
ליאת ואביב אצילי נעדרים

-

ירדן רומן מקיבוץ בארי 

ירדן רומן גת, בת 36, נחטפה ב-7 באוקטובר מקיבוץ בארי יחד עם בעלה, אלון, והבת שלהם, גפן, בת ה-3 וחצי.
שלושתם הוכנסו לרכב והוסעו לכיוון הגדר כשירדן ואלון החליטו לברוח ולקפוץ מהרכב, ירדן עם גפן בידיה.
במהלך מנוסתם, הבינה ירדן שהיא לא תרוץ מהר כמו אלון עם גפן בידיה ולכן בצעד גבורה אימהי שאין כמותו היא העבירה את גפן לאלון שהצליח לרוץ ולהימלט מהמחבלים שדלקו בעקבותם.
ירדן לא הצליחה להימלט, היא נשבתה בשנית ונחטפה לעזה.
ירדן רומן גת  מגבעתיים, נחטפה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. יחד עם ירדן נחטפה כרמל גת, אחותו של אלון.  אחיה של ירדן, לירי, סיפר על בני המשפחה שעזבו את הקיבוץ כי "לא הצליחו להסתגל למציאות הזאת ולגדל בה ילדים", ונקלעו למתקפת הטרור בעת ביקור משפחתי.
-
"ירדן אחותי ובן זוגה אלון הם במקור מקיבוץ בארי, הם חיו שם בשלוש השנים האחרונות וגידלו את הילדה שלהם, גפן", אומר האח, "הם עזבו את הקיבוץ חודש לפני המתקפה בשל הנסיבות הביטחוניות. ירדן לא הצליחה להסתגל למציאות הזו ולגדל בה ילדים. היא לא הסכימה לכך. הם עזבו, נסעו לטייל, וזה מצמרר שהם חזרו מדרום אפריקה ביום שישי בבוקר ישר להורים של אלון לארוחת חג, ונשארו לישון".
-
"אמא של אלון נרצחה, יש סרטון שלה שוכבת ומדממת. לאלון ולגפן, שנמצאים עכשיו איתנו בבית, הייתה הזדמנות לקפוץ מרכב ולברוח. הם רצו כמה מטרים לפני שהמחבלים שמו לב וירו לעברם. ירדן העבירה את גפן לאלון, שיוכל לרוץ מהר יותר, והיא עצרה, שמה ידיים על הראש, לתפיסתי כי ניסתה לתת לו עוד כמה רגעים. אלון באמת הצליח לתפוס מחסה ולהסתתר עם גפן בידיים, מתחת לשיח עם קוצים, כשכל היריות והרעשים מעל הראש שלהם.
-
"הדבר האחרון שהוא ראה זה את ירדן עוצרת ושמה ידיים על הראש. כבר באותו יום אנחנו ארגנו סביבנו כוחות של גששים, של מאבטחים, שיחפשו אותה בתא השטח הזה. באותו יום אלון ירד להראות להם בדיוק את הנקודה, כדי שיידעו איפה לחפש. אני נשארתי עם גפן, שאומרת לי, 'אבא הולך לחפש את אמא, היא הלכה לאיבוד ואנחנו צריכים למצוא אותה".
-
ירדן חגגה בשבי את יום הולדתה ה-36. באותו זמן אלפים בברלין שרו לה יום הולדת שמח עם שני אחיה.
הערב היא שוחררה משבי החמאס לאחר  54 יום בשבי .
ירדן רומן גת

-

רז בן עמי קיבוץ בארי 

בשבת 7 אוקטובר כשהחל ירי הרקטות כמה דקות לאחר מכן הודיעו בבארי שיש חשש לחדירת מחבלים. כיתת הכוננות הוקפצה, ו־12 החברים בה פגשו מולם יותר ממאה מחבלים. אוהד (55) ורז (57) בן עמי ב תושבי קיבוץ בארי, אוהד שעבד כמנהל החשבונות של הקיבוץ ואשתו רז, הסתגרו מייד בממ"ד הבית. לאחר התכתבות ארוכה עם הבת אלה שבה הם סיפרו לה על המחבלים בביתם, הם נחטפו לעזה ומאז הם נעדרים

-

בשעה 07:20 כתב אוהד לבתו אלה שהמחבלים חדרו לביתם. "אבא כתב לי שהוא שומע אותם בבית, שהם סורקים אותו", אלה  סיפרה בכאב למערכת ישראל היום. "התחלתי להתקשר למלא אנשים, לכיתת הכוננות, לצוות צח"י (צוות חירום יישובי - ע"נ). התחננתי שמישהו יציל אותם, שמישהו ייגש אליהם, ולא היה מענה".

-

אלה מספרת שלא הפסיקה להתכתב עם אביה. הוא סיפר שיש ריח של עשן בבית, שהם שומעים כל הזמן אנשים מדברים בערבית ליד החלון. הפחד היה קשה מנשוא. גם האם רז כתבה לה שהיא מפוחדת מאוד. המשפחה המשיכה להתכתב כל הזמן. כל דקה. בשעה 09:26 כתב האב לבתו שזהו, שהם נכנסו שוב. שהם אצלם בבית. "הוא נתן לי הוראות לצוואה", היא סיפרה בדמעות.

-

בשעה 07:20 כתב אוהד לבתו אלה שהמחבלים חדרו לביתם. "אבא כתב לי שהוא שומע אותם בבית, שהם סורקים אותו", אלה  סיפרה בכאב למערכת ישראל היום. "התחלתי להתקשר למלא אנשים, לכיתת הכוננות, לצוות צח"י (צוות חירום יישובי - ע"נ). התחננתי שמישהו יציל אותם, שמישהו ייגש אליהם, ולא היה מענה".

-

אלה מספרת שלא הפסיקה להתכתב עם אביה. הוא סיפר שיש ריח של עשן בבית, שהם שומעים כל הזמן אנשים מדברים בערבית ליד החלון. הפחד היה קשה מנשוא. גם האם רז כתבה לה שהיא מפוחדת מאוד. המשפחה המשיכה להתכתב כל הזמן. כל דקה. בשעה 09:26 כתב האב לבתו שזהו, שהם נכנסו שוב. שהם אצלם בבית. "הוא נתן לי הוראות לצוואה", היא סיפרה בדמעות.

-

בשעה 10:05 התחילה ההתכתבות האחרונה בין האב אוהד לבתו. "הרבה מחבלים בתוך הבית", כתב האב. "באמבטיה, בקומה השנייה, זהו, אצלנו בממ"ד".

בשעה 10:19 הסתיימה ההתכתבות.

מאוחר יותר אלה ראתה את התמונה של אביה חטוף בעזה בטלגרם . בהמשך גם פורסמה התמונה של רז האם מובלת על ידי המחבלים . היא עלתה לשידור בטלוויזיה וסיפרה שראתה את התמונה של אביה שבוי, חטוף ומובל בידי מחבלים ארורים. 

רז סובלת ממחלה במוח ובעמוד השדרה, שמלווה בכאבים. ב17 לנובמבר בהיותה בשבי חגגה יום הולדת 57. 

הערב היא שוחררה לאחר 54 יום , בעלה אוהד עדין נותר בשבי החמאס. 

מתוך אלבום משפחתי

ילנה טרופנוב ואירנה טאטי מניר עוז

ילנה טרופנוב (50) ואירנה טאטי (75) נחטפו מביתם בניר עוז ב7 באוקטובר הן נחטפו במהלך השבת השחורה יחד עם אלכס , סשה (28) שהוא הנכד והבן שלהן  המחבלים שחדרו לביתם בניר עוז רצחו את אב המשפחה ויטלי.

משפחת טרופנוב עלתה לבדה לישראל ואין להם קרובי משפחה בארץ. עם בני המשפחה נחטפה גם ספיר כהן מקרית אתא, בת הזוג של אלכס. בסרטון שהפיץ חמאס מספר ימים לאחר החטיפה נראתה ילנה טרופנוב בסרטון לצד דניאל אלוני ורימון בוכשטב-קירשט ששתיהן שוחררו מהשבי.

מאז האסון, החברות של ילנה שעובדות איתה מחכות לשובה, חבריו של אלכס, שחגג יום הולדת בשבי, פתחו חמ"ל ופועלים במגוון דרכים לשחרורו.

המשפחה עלתה לארץ לפני כ25 שנה מרוסיה לקיבוץ ניר עוז, מאז השתלבה בחיי הקיבוץ.

אמא לנה עבדה במפעל נירלט, אבא ויטלי עבד באריזת תוצרים חקלאיים והבן סשה סיים לאחרונה לימודי הנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון והחל לעבוד באמאזון ישראל.

ביום שישי 6.10 הגיע סשה יחד עם בת זוגתו ספיר לבקר אצל ההורים לכבוד החג.

כאמור הערב הן שוחררו אך סשה וספיר נותרו בשבי

ילנה ואירנה

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2c6853ab-4a92-4d89-b666-812f1f122c6b','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2c6853ab-4a92-4d89-b666-812f1f122c6b','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה