|
אחרי שנים של עיכובים: בית הלוחם באשדוד מתקרב לפתיחה
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fc69b3bd-f268-492a-ac22-b72d43fb2632','/dyncontent/2026/6/16/bdfa8873-e4ee-467d-a7ac-c24c04aeb190.jpg',21330,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fc69b3bd-f268-492a-ac22-b72d43fb2632','/dyncontent/2026/6/18/5c84ea4e-1c67-4b4c-b146-99c2a5a0e4e4.jpg',21347,'קארטינג אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
עבודות הבנייה והפיתוח נמצאות בעיצומן, השילוט כבר הוצב על המבנה והצפי הוא לפתיחה במהלך 2026. המרכז החדש ישמש בית שיקומי, חברתי וספורטיבי לאלפי נכי צה"ל וכוחות הביטחון מאזור השפלה והדרום

אחרי יותר משני עשורים של תכנון, עיכובים ומאבקים על תקציבים, נראה כי אחד הפרויקטים החשובים ביותר עבור נכי צה"ל באזור השפלה והדרום מתקרב לרגע המיוחל. העבודות להקמת בית הלוחם באשדוד נמצאות בתקופה האחרונה בתנופה משמעותית, כאשר עבודות הפיתוח מתבצעות בקצב גבוה ובמקום כבר הוצב השילוט הרשמי על המבנה. הדרך להקמת בית הלוחם הייתה ארוכה במיוחד. כבר בשנת 1999 החל ההליך לבחירת העיר שתארח את המרכז החדש, כאשר אשדוד וראשון לציון התמודדו על הזכות. בסופו של דבר נבחרה אשדוד, אולם רק בשנת 2018 החלו עבודות הבנייה בפועל. מאז נאלץ הפרויקט להתמודד עם שורה של קשיים, בהם מחסור במקורות מימון והתפרצות מגפת הקורונה, שהובילו לעיכובים ממושכים. כעת, לאחר שהעבודות חזרו למסלול, הצפי הוא כי בית הלוחם ייפתח במהלך שנת 2026. 
בתי הלוחם של ארגון נכי צה"ל נחשבים למודל ייחודי בעולם ומשמשים כמרכזי שיקום, ספורט, תרבות וחברה עבור נכי צה"ל ובני משפחותיהם. המרכז באשדוד יצטרף לארבעת בתי הלוחם הפועלים כיום ב־תל אביב, ירושלים, חיפה ו־באר שבע. החשיבות של הפרויקט גדלה משמעותית בעקבות מלחמת חרבות ברזל. מאז פרוץ המלחמה נוספו למעגל השיקום של מערכת הביטחון למעלה מ־15 אלף פצועים ופצועות, רבים מהם מתמודדים עם פציעות מורכבות ופוסט־טראומה. עבורם, בית הלוחם החדש צפוי להוות בית שני ומרכז תמיכה משמעותי. מה יכלול בית הלוחם באשדוד?
המרכז החדש יכלול כ־6,000 מ"ר של שטחים בנויים, ובהם: - אולם ספורט רב־תכליתי
- בריכה חצי אולימפית
- בריכה טיפולית
- מגרשי טניס
- מרכז פיזיותרפיה מתקדם
- חדרי כושר וסטודיו לפילאטיס
- אולם ביליארד
- כיתות חוגים והעשרה
- שטחים ירוקים ומרחבי פנאי
- מסעדה ומתחם בילוי
- מבנה ייעודי שישמש כמרכז ארצי לנפגעי פוסט־טראומה
בעירייה ובארגון נכי צה"ל רואים בפרויקט אבן דרך משמעותית עבור אלפי נכי צה"ל וכוחות הביטחון באזור, ומדגישים כי המרכז החדש יעניק מעטפת מקצועית, רפואית וחברתית שתסייע בשיקום הפיזי והנפשי של הפצועים ובהשתלבותם מחדש בחיי הקהילה. לאחר שנים ארוכות של המתנה, נדמה כי בית הלוחם באשדוד כבר נראה באופק - ובקרוב יהפוך מחזון למציאות עבור מי ששילמו בגופם ובנפשם למען ביטחון המדינה.
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f4dabbde-b643-4a4f-abc2-e60e68aa64eb','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f4dabbde-b643-4a4f-abc2-e60e68aa64eb','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
|
|
|
|