לאחי ורעי היקרים ה' עליהם יחיו. ובעזרת ה ' נזכה לראות ישועות גדולות בקרוב.


להאזנה לתוכן:

יש הרבה דברים שאנו רוצים לומר ולחזק את כל אנשי הקהילה הקדושה שובה ישראל, אחרי ימים אשר בחוץ נשמעים רעשים צורמים, אך ידעו צדיקים שבפנים אצלנו הכל רגוע מאוד וכשהכל יוודע ויבינו שזה המשך של שרשרת, חוליה אחר חוליה, של הארבע שנים האחרונות. הקב"ה נותן יסורים קשים ונאמנים והקשו חז"ל: מדוע נאמר נאמנים?, אלא נאמנים הם היסורים, ברגע שהם צריכים לעזוב את האדם באותו רגע הם עוזבים ולא רגע אחד יותר. בטוחים אנו ומקבלים עלינו את דין שמים, שברגע הנכון אשר נכתב שכל היסורים יעברו הכל יעבור ברגע אחד.

וידעו צדיקים שכל ימינו הקפדנו אנו וסביבתנו על כל נקודה ואף הקטנה ביותר בעניין דינא דמלכותא וכל אשר פעלנו כל חיינו והנהגנו את מנהלי הישיבות בכל מקום ומקום בעולם "לדווח" על כל פעולה ובודאי שאנו דווחנו על כל פעולה בעבר ובהוה וכו'. ועוד היד נטויה, יש דברים אשר מה שהשכל לא עושה הזמן עושה ויש זמנים שעליהן נאמר "בשובה ונחת נושע" ופרשו המפרשים: בשובה, מלשון ישיבה בנחת, בשקט אז נושע אז באה הישועה. וישנם זמנים, כשם שמקבלים שכר על הדרישה כך מקבלים שכר על השתיקה.

מול עינינו בימים אלו אנו רואים את התלמידי חכמים, את היתומים והאלמנות את השיעורי תורה וחיזוק הרבים, ארבע שנים היצר הרע נלחם להחליש את הכוח הזה אך אינו מצליח.
מסופר על בעל התניא שהיה מקדושי עם ישראל  אשר הלשינו עליו לשלטונות ברוסיה דברי שקר קשים ורעים, באו השלטונות ולקחו אותו לחקירות יותר מחמישים ימים והצדיק היה בצער גדול ביותר, באחד הלילות ראה מחזה את רבנו הבעל שם טוב ואת המגיד הגדול ממזריטש, שאל אותם: מדוע הקב"ה נותן לי יסורים גדולים כאלו? ענו ואמרו לו: משום שלימדת הרבה תורה והמלאכים הרעים נלחמים נגדך, שאל אותם: וכשאני אצא מכל זה האם אני אעצור מללמד או אמשיך?, אמרו לו: תמשיך בכל כוחך.

כשהיצר הרע רואה שאינו מצליח בשום דרך להכניע דרך לא עם מחלות ולא עם מלחמות אכזריות ולא מובנות הוא בא בדרך הזאת, אך הרבה אנשים אם היו יודעים את אשר יודעים היום או ידעו היו רוצים שהרבה דברים לא ישמעו ולא יוודעו, אפשר לשבור קיר ברזל, כל דבר אפשר לשבור, אך רוח של עדה, אמונה של חלק נכבד מעם ישראל אי אפשר לשבור.
מסופר על איש דגול ובעל מעלות נפש גדולות שעמד להיפטר מהעולם, בקשו קרוביו לגלות להם כמה סודות מחייו המרתקים, ענה ואמר להם: דעו לכם שאיש מעולם לא הביס אותי, זה הסוד הראשון שלי. כששמעו קרוביו את הדבר הזה התפעלו ואמרו לו: מעולם לא אמרת לנו את זה, גם אנו רוצים להיות מנצחים כל הזמן, תלמד אותנו את הסוד שלך. ענה ואמר להם: עשיתם טעות גדולה אמרתי דבר שונה ממה שהבנתם, אני אמרתי איש לא הביס אותי אתם אומרים איך מנצחים את כולם, אלו שני דברים מנוגדים בתכלית זה לזה אף שהם נשמעים זהים אחד לשני. בכל אופן בקשו קרוביו להסביר להם את דבריו ואז ענה ואמר להם: להביס אותי איש לא הצליח כי תמיד לעצמי הייתי מובס, איני מחפש ניצחון, אנשים מחפשים לנצח אותי אין במה לנצח משום שבפני עצמי אני מובס, העולם מחפשים לחזק את האני שלהם ולכן מחפשים לנצח אחרים.
תחילת ההפסד של האדם זה כאשר הוא חושב על נצחון אנו חיים מתוך אמונה חזקה בהקב"ה ומול עינינו כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד. ויודעים שמה שהשכל לא עושה הזמן עושה ולנצח דרך אי אפשר וכשהתמונה בשלמות תוודע רווח והצלחה יעמוד ונזכה לישועה גדולה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה