מדוע שמחת תורה יהיה בימים אלו ולא בחג שבועות


להאזנה לתוכן:

לאחי ורעי היקרים:
הנה עומדים בלילה הקדוש ליל הושענא רבה בבקשה ובתחינה להקב"ה לישועה והצלחה ושהפיתקה תיהיה טובה לחיים טובים ולשלום ושיהיה לנו כח לעבודתו יתברך בנקל. ומכינים אנו עצמנו לחג שמיני עצרת ושמחת תורה.

הנה צריך להבין, מדוע שמחת תורה יהיה בימים אלו ולא בחג שבועות הרי בשבועות קיבלנו את התורה הקדושה וזה הזמן לשמוח בשמחת התורה ומדוע בחג זה שמחים בשמחת התורה?.

אלא מפרשים ואומרים: משל למלך גדול אשר הייתה לו בת יחידה אשר אהבתו לביתוהייתה גדולה ביותר וביתו הגיע לפירקה, דאג המלך מי יזכה להתחתן עם בתו הצדקת. והנה באחד הימים פנתה הבת לאביה וביקשה ממנו: אבי, איני רוצה להתחתן עם בן מלכים או עם בני האצולה אלא בקשה אחת לי, ישלח אבי שליחים לכל ממלכתו לחפש אדם פשוט אך בעל מידות מיוחדות אשר יתאים לי ולא אדם אשר דעתו תיהיה לפזרנות ורברבנות וכו'.
חשב המלך ימים רבים ולבסוף הסכים עם בתו וכך עשה, שלח שליחים לכל ממלכתו לחפש את הטוב והמיוחד שבכולם עד שמצא בכפר קטן בחור בעל מידות, אציל רוח וכו', קרא לו המלך וביקש ממנו: אני רוצה ליתן לך את מחמד עייני בתי היחידה
לא האמין הבחור לאשר שמע אך התעשת ושמח שמחה מרובה וכך נישא בשמחה ובכבוד עם בת המלך.
עברו הימים, החודשים וכך חלפה שנה תמימה, בסוף השנה ביקש החתן לדבר עם המלך שיחה אישית, המלך היה סקרן לדעת מה החתן רוצה והנה החתן עומד ומבקש מהמלך לעשות חתונה שניה שוב עם בתו, כעס המלך על החתן: מדוע חתונה שניה וכו', לא הספיקה לך חתונה אחת?.
ענה החתן ואמר למלך: מלכי אהובי, דע לך כשבאו לבקש ממני להתחתן עם בתך בליבי פחדתי אולי יש לבת איזה בעיה רפואית, נפשית או כל דבר אחר ואף בן מלכים לא רוצה אותה ולכן באתם אלי, אך ככל שעברו הימים וראיתי מי בתך והכרתי את מעלותיה הרמות מבין אני עם מי זכיתי להתחתן ולכן עכשיו שהכל ברור לי טוב מאוד מבקש אני לעשות עוד חתונה כי עכשיו אני מתחתן בלב שלם עם בתך ושמח בה שמחה מרובה ביותר.
ועל פי זה יובן, הנה במתן תורה הסתובב הקב"ה עם התורה הקדושה בפני כל אומות העולם ושום אומה לא רצתה לקבל את התורה ורק עם ישראל הסכים לקבל וזה היה מתן תורה, אך עם כל השמחה היה דאגה וחשש בעם ישראל אולי זה דבר קשה ולא נוח, הנה לדוגמא שום אומה לא רצתה את התורה, אך אחרי זמן שקראנו ולמדנו והבנו מה זה התורה עומדים אנו בחג זה בשמחה מרובה ומבינים במה זכינו כאותו בחור שהבין מי היא בתו של המלך ושמחים שמחה מרובה בשמחת התורה.
וצריך לדעת שאפשר להשיג בחג הזה השגות גדולות ביותר.
חג שמח ובשורות טובות ישועות ונחמות.  
 

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה