"כי תצא למלחמה על אויבך ונתנו ה׳ אלוקיך בידך ושבית שביו".


להאזנה לתוכן:

הסוד הגדול להמשיך לעלות ולהתעלות הוא לא להשאר במחשבות של העבר וללמוד ממה שהיה בנסיון הקודם, ניתוק מוחלט, הדרכים והמהלכים אשר עמדו ושירתו אותנו והשתמשנו בהם בנסיון הקודם, אינם ראויים ואינם בנויים לעמוד בניסיון הבא אשר אנו עומדים בפניו, כל נסיון יש בו התמודדויות שונות מהניסיון הקודם, כל נסיון זה עולם אחר, עניינים אחרים, בתכלית ובמהות שונה מהניסיון הקודם.

והנה קשה, מדוע נאמר כי תצא, כי תלחם היה צריך להיות כתוב, וכן מה היציאה הזו אשר התורה הקדושה מדגישה לנו?.
אלא חושבים אנו בדעתנו לחזק ולומר, הנה כל כלל קהילת שובה ישראל עברנו בכלל וגם בפרט כשלוש שנים נסיון קשה ביותר, אכזריות, רשעות, רוע לב מהקשים אשר ידעה האנושות בדורות האחרונים. ועוד העולם לא יודע מה היה וכאשר יתבארו הדברים באחד הימים, אימה וחרדה יאחזו בלב כולם איך אנשים איבדו צלם אנוש ואיך אנשים שנקראים רבנים ונקראים שאר ובשר התאכזרו כעורבים לבניהם ומה יעצו ואמרו, איך הקב"ה עמד בעזרנו ומי שענה לאבותינו בדורות הקודמים בכל צרתם הוא עמד עמנו בדברים ובדרכים אשר הם מעל הטבע, חסדי ה' כי לא תמו חסדיו .
והנה חלפנו את הנסיון הקיומי אשר עברנו וכפי שחדדנו ואמרנו כמה פעמים, כל יהודי מחוייב לעבור בחייו עשרה נסיונות קיומיים, זה היה ניסיון קיומי.
אך צריך לדעת יסוד גדול, הסוד הגדול להמשיך לעלות ולהתעלות הוא לא להשאר במחשבות של העבר וללמוד ממה שהיה בנסיון הקודם, ניתוק מוחלט, הדרכים והמהלכים אשר עמדו ושירתו אותנו והשתמשנו בהם בנסיון הקודם, אינם ראויים ואינם בנויים לעמוד בניסיון הבא אשר אנו עומדים בפניו, כל נסיון יש בו התמודדויות שונות מהניסיון הקודם, כל נסיון זה עולם אחר, עניינים אחרים, בתכלית ובמהות שונה מהניסיון הקודם.
וכך מצאנו אצל אברהם אבינו, נסיון אחד הקב"ה אומר לו לך לך מארצך, זה ניסיון של התנתקות, נסיון שני זה ישוב ארץ ישראל, ניסיון שונה והפוך מניסיון הקודם. וכן ניסיון אחד זה אור כשדים לא למות למען עבודה זרה, נסיון שני זה להקריב את בנו על אמונה, שני דברים סותרים אחד את חברו.

ולכן התורה הקדושה מלמדת אותנו בפרשת השבוע: "כי תצא למלחמה על אויבך", איזה מלחמה זאת?. אמרו חז"ל: זו מלחמת היצר הרע ואיך מנצחים את מלחמת היצר הרע על ידי שמתנתקים ניתוק מוחלט מההתמודדות הקודמת, "תצא" יציאה מההתמודדות הקודמת וכך מנצחים את היצר הרע.
וזה היה הכח של אברהם אבינו לעמוד בעשרה נסיונות, כל נסיון לבנות חומה בינו לבין הנסיון הבא. וזו חובתנו היום בשכוך הסערה להתנתק מהנסיון הקודם ולבנות כוחות מחודשים לנסיון הבא.
ואנו מרגישים בנפשנו שהנסיון הבא הוא מסירות נפש בכל הכח למען הישיבה הקדושה, להגדיל את התורה הקדושה, לחזק בכל מקום ומקום את דבר ה' וזה נסיון של כלים אחרים מהנסיון הקודם, זה נסיון עם כלים של אהבה ואחוה, שלום ורעות, לקרב את הרחוקים ואף אלו שידם הייתה במעל, למחול ולסלוח, אין אנו חפצי נצחונות על נפשם של אחינו בני ישראל, מרגע הראשון דרשנו ואמרנו אנו חפצי חיים לעשות רצון אבינו שבשמים.
ובלב אחד כאיש אחד נחזק ונתחזק ונעשה רצון בוראינו ונדע לצאת מעול הרעיון אשר היה עלינו כשלוש שנים.
וזה אשר לימדה אותנו התורה הקדושה. "כי תבנה בית חדש" כשהאדם מתחיל דרך חדשה עם נסיונות חדשים "ועשית מעקה לגגך", תבנה מעקה, חומה לבית החדש, לדרך החדשה ורק זה יעזור לך בבנין הבית החדש.
נשתדל בכל כוחנו בימים האלו לבנות עולם חדש ונזכור לזכרון עולם את אשר היה איתנו בימי הזעם ונשאב כח לימים הבאים.
ובעזרת ה' נעמוד בעוד ימים בציון מורנו ורבנו בעל הפלא יועץ, אשר יודעים אנו זכותו עמדה עימנו ועם כל הקהל הקדוש.
ונקבל על עצמנו קבלות חזקות בעבודת ה' ונודה על העבר ונקבל קבלות על העתיד.
ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה